Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan enää osta mitään??? Tuntuu mahdottomalta saada kaupatuksi MITÄÄN kirppareilla

Vierailija
11.05.2024 |

Ihan sama juttu facekirppareilla, torissa, livekirppareilla.

Kukaan ei osta enää mitään! Ero kuin yö ja päivä 3-4v takaiseen!!

Kommentit (188)

Vierailija
141/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole väittänyt koskaan tekevänsä VOITTOA. OPETTELE yritystermit ennen kuin kommentoit.

Aha. Että nämä tyypit jotka selittävät TIENAAVANSA kuukausittain 150-200€ myymällä tavaraa torissa tarkoittavatkin oikeasti tekevänsä tuhansia euroja tappiota kun kauppaavat täyteen hintaan ostamiaan tuotteita muutamalla prosentilla ostohinnasta.

Jos tämä on TIENAAMISTA niin hyvä on sitten.

Miksi tämä tuntuu olevan sinulle niin iso ongelma? Kuten sanottu, jotkut myy ilmaiseksi saamiaan tavaroita, toiset myy vanhoja itse maksettuja tavaroita, jotkut harrastaa halpojen kirpparilöytöjen kalliimmalla myymistä jne. Kaikissa tapauksissa saadut eurot on tienattu, vs. se että makuut

Keräilijöille myin vuosikymmeniä vanhoja lehtileikkeitä yhdestä ulkomaalaisesta bändistä ja sain monta kymmentä euroa niistä. Säilytin niitä vuosia ulkona varastossa joten hajua oli ja sen mainitsin myös rehellisesti. Silti löytyi ostajia nopeasti. 

Vierailija
142/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vintediin myyntiin ja hintaa max 3e per rytky niin kyllä menee kaupaksi.

Miten sä jaksat postittaa jonnekin liettuaan kolmen euron paketteja? Vai ostaako samat ihmiset kerralla enemmän? Kolmen euron takia en itse alkaisia paketoimaan mitään saati raahautumaan Postin tiskille.

Kaikki eivät ole yhtä laiskoja kuin sinä. Minä postitan euronkin tuotteita.

Kannattavampaa viedä kierrätykseen. Saat tuotteesta euron ja maksat postituksesta monta euroa. No kukin tyylillään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä jaksat postittaa jonnekin liettuaan kolmen euron paketteja? Vai ostaako samat ihmiset kerralla enemmän? Kolmen euron takia en itse alkaisia paketoimaan mitään saati raahautumaan Postin tiskille.

Kannattavampaa viedä kierrätykseen. Saat tuotteesta euron ja maksat postituksesta monta euroa. No kukin tyylillään...

Ostaja maksaa postimaksun. 

Vierailija
144/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet oikeassa! Olen yrittänyt myydä UUSIA  vaatteita mm. Tori:ssa (kuolleen siskon, joka ei ehtinyt niitä käyttää, laputkin oli kiinni), eivät kelpaa! Ihan ovat laadukkaita, nättejä ja hintaa vähän - ei kelpaa. Tosin ovat kokoa 46-50(52). 

ihme kommentteja tullut. Jos on musta, halutaan värikäs, jos värikäs, halutaan musta!! Pidän niitä tallessa vähän aikaa, heitän sit kylmästi Uffiin. 

On tunikoita, puseroita, toppeja en ymmärrä, miten jotkut saavat tavaroitaan myydyiksi- hmm, vaatteissani ei ole kirppuja, punkkeja. Tms.

Mie vaan suosiolla heitä kaiken mikä roskikseen mahtuu roskiin ja lahjoitan isommat pois. Tai vaihtoehtoisesti kirveellä kappaleiksi ja roskiin. Nähnyt kerran dokumentin missä ne afrikassa ulisee että on niin huonokuntosta vaatetta (lahjoitettua) mitä ne myy eteenpäin ja vaativat parempaa. Mieluummin poltan ne kokossa hiekkamontulla.

Vierailija
145/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Pitäisi olla ehkä tieto ja tutkimus, onko tuotteissa tarttuvaa tyyliin syyhy tai muu, vai myykö ne tutkittuna ja turvallisena. Joku mikroskooppi ja läppäri.

Syyhy kuolee kolmessa päivässä. Eli kun ostat tuotteen niin laita vaikka pussiin eristyksiin siksi aikaa, niin ne häviää. Samoin käy luteille ja kaikille muillekin ötököille. Pakkanen ja pesu toimii myös. Ei kaikkea kannata pelätä koko aikaa, muuten elämisestä ei tule mitään. 

Luteet ei taida ihan kolmessa päivässä kuolla. Pakkasessa ehkä.

Joo luteille 3 päivää pakastusta tai 2 h saunotusta. Kuolevat myös muovipussissa jos se on ilmatiivis, mutta useinkaan ne ei ole, ellei ihan tyhjiöksi saa imettyä.

Vierailija
146/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko tuolla Vintedissä kaupankäynti, jos pystyy kommunikoimaan vain suomella?

Olen vuosien saatossa myynyt paljon (uusia, itstekemiäni) käsitöitä Facebook -ryhmissä ja Torissa. Nykyisin ei kauppa käy enää kummassakaan. Torissa varsinkaan en ole saanut myytyä yhtään tuotetta uudistuksen jälkeen.

Vierailija
147/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ostaisi mitään, missä postimaksu enemmän kuin tuotteen arvo. Tai sitten tuote itsessään pitää olla paljon arvoaan halvempi. Edelleen alle satasen tuotteille oikea paikka on kierrätys tai sorttiasema. Sen jälkeen vähenee turhan tinkijät yms häiriköt. 

Vierailija
148/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostajahan tietenkin maksaa postituksen mutta meneehän siinä aikaa ja vaivaa kun paketoi vaatteen siististi, ostaa kotiin teippiä ja hankkii postituslaatikoita ja lopuksi lähtee jonottamaan Postiin sen paketin kanssa. Euron takia en tosiaan jaksaisi vaivautua, veisin sellaiset mieluummin kierrätyskeskukseen.

Vierailija
149/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 10 v sitten pystyin saamaan 10 banaanilaatikon määrällä 500 e köteen. Nyt pitää olla tyytyväinen saa 20 euroa per banaanilaatikko.

Vietin 4 päivää tyhjentämällä kollegani myytyä asuntoa. Eilen aloin näitä pakkaamaan ns myyntikuntoon ja enpä tiedä kannattaako.

Miesystäväni pitää ottaa töistä paku lainaan, me viedään nämä kirppikselle. Sitten haetaan vielä 1 kuorma, jossa tavara voi olla ihan mitä tahansa. Kymmeniä tunteja menee ja saakohan sitä edes tästä tonnia ?

Vierailija
150/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostajahan tietenkin maksaa postituksen mutta meneehän siinä aikaa ja vaivaa kun paketoi vaatteen siististi, ostaa kotiin teippiä ja hankkii postituslaatikoita ja lopuksi lähtee jonottamaan Postiin sen

Eihän ostajan kannata maksaa ylihintaa tuotteesta,  jonka arvo on euron. Ymmärrän,  jos kyseessä on 10euron tuote myynnissä 5 eurolla ja postituskulut 5€. Näin ostaja saa tuotteen 10eurolla. Tai jos ostan paljon samalta myyjältä samalla postituskululla. Kuten sanoin, alle 100€ tuotteisiin myyjälle aivan liikaa vaivaa/tappiota ja/tai ostajalle ylihintaa 

Vierailija
151/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostajahan tietenkin maksaa postituksen mutta meneehän siinä aikaa ja vaivaa kun paketoi vaatteen siististi, ostaa kotiin teippiä ja hankkii postitusla

Arvo voi olla paljon enemmän sille ostajalle. Joku haluaa tyhjentää kaapit vanhasta roinasta ja listaa Toriin tavaran parilla eurolla, ehkä ajattelee että ostaakohan kukaan sitä niinkään halvalla ja yllättyy sitten kun ostaja löytyy nopeasti ja ostajaa ei haittaa edes vajaan kympin postikulut. Koska ostaja tietää, että kyseessä on keräilyesine josta yleensä saa maksaa tuplasti tai triplasti jos niitä tulee myyntiin. Tavaran entiselle omistajalle se on edelleen vain turha roina, koska hän ei keräile kyseistä asiaa eikä halunnut käyttää aikaa sen alkuperän tai markkina-arvon selvittämiseen.

Vierailija
152/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostajahan sen postituksen maksaa eikä myyjä 😄

Vierailija
153/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten näissä keskusteluissa aina on joku joka kuvittelee että postikulut menee myyjän piikkiin.

Vierailija
154/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostajahan tietenkin maksaa postituksen mutta meneehän siinä aikaa ja vaivaa kun paketoi vaatteen siististi, ostaa kotiin teippiä ja hankkii postituslaatikoita ja lopuksi lähtee jonottamaan Postiin sen

Kun on paljon postitellut, pakkaaminen sujuu nopeasti. Teippien ym hinnat sisältyy postikuluihin, ei niitä ilmaiseksi käytetä.  Minulle on tärkeämpää saada tarpeettomaksi jääneet kiertoon ja käyttöön kuin roskiin. Lahjoittaa täällä pikkukylällä voi vain yksityiselle kirppisyrittäjälle. Miksi hänelle antaisin rahojani?

Vierailija
155/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Arvo voi olla paljon enemmän sille ostajalle. Joku haluaa tyhjentää kaapit vanhasta roinasta ja listaa Toriin tavaran parilla eurolla, ehkä ajattelee että ostaakohan kukaan sitä niinkään halvalla ja yllättyy sitten kun ostaja löytyy nopeasti ja ostajaa ei haittaa edes vajaan kympin postikulut. Koska ostaja tietää, että kyseessä on keräilyesine josta yleensä saa maksaa tuplasti tai triplasti jos niitä tulee myyntiin. Tavaran entiselle omistajalle se on edelleen vain turha roina, koska hän ei keräile kyseistä asiaa eikä halunnut käyttää aikaa sen alkuperän tai markkina-arvon selvittämiseen."

Jos on turhaa roinaa, sen paikka ei ole kirpputoreilla vaan Sorttiasemalla. Edelleen myyjä pääsee tuotteesta eroon helpommin viemällä sen suoraan roskiin. Oma aika maksaa aika paljon, kun pitää jotakin postittaa,  mutta kukin tosiaan tyylillään.

Vierailija
156/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ostaisi mitään, missä postimaksu enemmän kuin tuotteen arvo. Tai sitten tuote itses

Tuote voi olla myös haluttu. Siksi moni maksaa posteja enemmän kuin tuotteen arvo. Keräilijä ymmärtää. 

Vierailija
157/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä kannattaa kun pakkausmateriaalit ja postitus maksaa enemmän kuin tuotteen arvo on.

Vierailija
158/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä kenenkään on ostaa euron tuotetta ja maksaa monta euroa postimaksuja?

Vierailija
159/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten näissä keskusteluissa aina on joku joka kuvittelee että postikulut menee myyjän piikkiin.

Ihmettelen aina, miten joku ostaa roinaa, josta joutuu vielä maksamaan enemmän kuin sen arvo on. Ihmettelen myös,  miten joku myyjä ei laske omalle työlleen kunnon korvausta. Edelleen vasta yli satasen tuotteita kannattaa lähteä myymään, muut joutaa roskiin, koska arvo ei kata ylimääräistä vaivaa...

Vierailija
160/188 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ostaisi mitään, missä postimaksu

Jos tuote on haluttu niin miksi ihmeessä kukaan sen möisi eurolla kun kerran lähtee myynnin eteen vaivaa näkemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi