Miksei kukaan enää osta mitään??? Tuntuu mahdottomalta saada kaupatuksi MITÄÄN kirppareilla
Ihan sama juttu facekirppareilla, torissa, livekirppareilla.
Kukaan ei osta enää mitään! Ero kuin yö ja päivä 3-4v takaiseen!!
Kommentit (188)
"Tuote voi olla myös haluttu. Siksi moni maksaa posteja enemmän kuin tuotteen arvo. Keräilijä ymmärtää. "
Keräilytuotteiden arvo on satoja euroja. Ei niitä kukaan eurolla tai kahdella pois myy.
Kalliit hinnat. Pesuaine ym. hajusteilla pilatut vaatteet.
Jos tuote on tosi kiva ja sellainen jota olen etsinyt pitkään, miksi en maksaisi postikuluja. Olen ostanut nettikaupoistakin ulkomailta esimerkiksi kirjan, joka itsessään maksoi vain kympin mutta postikulut olivat luokkaa 15 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Viime keväänä kävin kirppiksellä. Joku myi kulahtaneita, pilalle pestyjä, kuluneita lasten trikoomekkoja. Hintaa oli 3 €. Samoja mekkoja saa H&M:stä usein ota 3 maksa 2 tarjouksella ja hinnaksi niille jää 4-5€. Kyllähän se mekot saivat roikkua sen viikon siellä loossissa.
Mä myin hyvää, siistiä, puhdasta ja ehjää tavaraa niin halvalla, että mun kojusta muut myyjät ostivat ja laittoivat omaan kojuun kalliimmalla. Noloa kun vielä laittoivat varashälyyttimiä niihin. Joku osti mm kuoman saappaat multa 6 eurolla ja laittoi omaan pöytään 15 eurolla ja hälyyttimen kiinni :D
Tuollaiset jobbarit ovat noloja, mutta minulta on varastettu kirppiksellä jopa ihan parin euron juttuja, joten en kyllä osaa hävetä sitä, että laittaisin hälyttimen jopa niihin vitosen kuomiin. Ihan sama, nauraako joku ohikulkija vai ei.
Nykyään ihmiset arvostavat omaa aikaa. Kirppareilta on mahdotonta löytää järjellisessä ajassa sopivaa päällepantavaa, joka on taatusti puhdasta ja hygieenistä.
Vierailija kirjoitti:
"Tuote voi olla myös haluttu. Siksi moni maksaa posteja enemmän kuin tuotteen arvo. Keräilijä ymmärtää. "
Keräilytuotteiden arvo on satoja euroja. Ei niitä kukaan eurolla tai kahdella pois myy.
Höpöhöpö. Postimerkkejä voi ostaa kymmenillä senteillä kappale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän siinä maksaa se oma aika. En itse ainakaan lahjoita aikaani jollekin random nettikirppisostelijalle. Posti on kivenheiton päässä, mutta kyllä siinä silti 10 minuuttia vähintään menee, että siellä käy. Eli heti käsittelykuluihin sellainen 1/6 tuntitaksasta. Yrittäjälle aika on rahaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime keväänä kävin kirppiksellä. Joku myi kulahtaneita, pilalle pestyjä, kuluneita lasten trikoomekkoja. Hintaa oli 3 €. Samoja mekkoja saa H&M:stä usein ota 3 maksa 2 tarjouksella ja hinnaksi niille jää 4-5€. Kyllähän se mekot saivat roikkua sen viikon siellä loossissa.
Mä myin hyvää, siistiä, puhdasta ja ehjää tavaraa niin halvalla, että mun kojusta muut myyjät ostivat ja laittoivat omaan kojuun kalliimmalla. Noloa kun vielä laittoivat varashälyyttimiä niihin. Joku osti mm kuoman saappaat multa 6 eurolla ja laittoi omaan pöytään 15 eurolla ja hälyyttimen kiinni :D
Tuollaiset jobbarit ovat noloja, mutta minulta on varastettu kirppiksellä jopa ihan parin euron juttuja, joten en kyllä osaa hävetä sitä, että laittaisin hälyttimen jopa niihin vitosen kuomiin. Ihan sama, nauraako joku ohikulkija vai ei.
Mitä noloa siinä on jos rahanpuutteessa myy kalliimmalla? Sehän kuitenkin osoittaa omatoimisuutta kun ei jää odottamaan ulosottoa ja luottotietojen menetystä. Ihmiselämässä tulee joskus isoja yllätyksiä jotka suistaa talouden pois tasapainosta. Sen kun on kerran kokenut, tekee kaikkensa ettei uudelleen päädy samaan. Itse olen kerännyt aikoinaan puskurin näin, pahan päivän varalle. Suosittelen muillekin samaa. En ole koskaan tarvinnut toimeentulotukea esimerkiksi sen vuoksi. Nytkin työkyky mennyt ja minimituella sinnittelen puskurin avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän siinä maksaa se oma aika. En itse ainakaan lahjoita aikaani jollekin random nettikirppisostelijalle. Posti on kivenheiton päässä, mutta kyllä siinä silti 10 minuuttia vähintään menee, että siellä käy. Eli heti käsittelykuluihin sellainen 1/6 tuntitaksasta. Yrittäjälle aika on rahaa...
Yrittäjällä kuitenkin aikaa päivystää vauvalla keskellä päivää? Tässä ajassa olisit jo tienannut monta euroa.
"Mitä noloa siinä on jos rahanpuutteessa myy kalliimmalla? Sehän kuitenkin osoittaa omatoimisuutta kun ei jää odottamaan ulosottoa ja luottotietojen menetystä. Ihmiselämässä tulee joskus isoja yllätyksiä jotka suistaa talouden pois tasapainosta. Sen kun on kerran kokenut, tekee kaikkensa ettei uudelleen päädy samaan. Itse olen kerännyt aikoinaan puskurin näin, pahan päivän varalle. Suosittelen muillekin samaa. En ole koskaan tarvinnut toimeentulotukea esimerkiksi sen vuoksi. Nytkin työkyky mennyt ja minimituella sinnittelen puskurin avulla."
Täytyy olla tyhmiä ostajia, että maksavat liikaa.
Miksi ostaa koko ajan ylimääräisiä vaatteita, jotta saa myydä ne kirpputorilla? Ostan vain sen, minkä käytän loppuun. Kirpputorilla käyn välillä, mutta esim. Fidassa vaatteet ovat usein ylihinnoiteltuja. Vaatteet ym. tavarat pitäisi hinnoitella kohtuudella. Likaisia, rikkinäisiä ja loppuunkuluneita lumppuja ja kenkiä ei kannata myydä ollenkaan vaan laittaa ne suoraan jätteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjällä kuitenkin aikaa päivystää vauvalla keskellä päivää? Tässä ajassa olisit jo tienannut monta euroa.
Tienaan tekemättä mitään :) alaiset tekevät työt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä noloa siinä on jos rahanpuutteessa myy kalliimmalla?"
Ei siinä olekaan. Mutta sitä pidän kyllä nolona, että viedään samalle kirppikselle, parhaimmassa tapauksessa jopa naapuripaikkaan (näin kävi kerran meille) myyntiin tuplahinnalla.
En todellakaan halveksi sitä, että yrittää muutaman euron tienata sieltä täältä, mutta jonkin "etiketin" soisi siinäkin olevan. Paras systeemihän oli se, että teki halpoja löytöjä kirppikseltä ja myi ne todelliseen hintaan Torissa. Kaikki voittavat - olisihan se alkuperäinen myyjä voinut itsekin laittaa tavaran Toriin, muttei jaksanut. (Ei taida sujua enää, RIP Tori.)
Mutta niitä melkein ammattimaisia jobbareita halveksin kyllä, jotka päivystävät kirppiksellä ja hyökkäävät tutkimaan kasseja ennen kuin on ehtinyt edes hinnoitella. Sitten yrittävät tingata ja negata, että maksan tästä Arabian kannusta sulle viisi euroa, et sinä siitä enempää tule saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten näissä keskusteluissa aina on joku joka kuvittelee että postikulut menee myyjän piikkiin.
Ihmettelen aina, miten joku ostaa roinaa, josta joutuu vielä maksamaan enemmän kuin sen arvo on. Ihmettelen myös, miten joku myyjä ei laske omalle työlleen kunnon korvausta. Edelleen vasta yli satasen tuotteita kannattaa lähteä myymään, muut joutaa roskiin, koska arvo ei kata ylimääräistä vaivaa...
Miksi jauhat tätä samaa asiaa? Näkemyksesi tuli jo selväksi. Itselleni kierrätys on tärkeää. Se on aina voitto, jos tavaran saa kierrätettyä eteen päin eikä tarvitse heittää roskiin. En elä sillä periaatteella, että aikani on tahaa. Varmaan pidät ditä tyhmänä, mutta kaikki eivät mittaa kaikkea tahassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten näissä keskusteluissa aina on joku joka kuvittelee että postikulut menee myyjän piikkiin.
Ihmettelen aina, miten joku ostaa roinaa, josta joutuu vielä maksamaan enemmän kuin sen arvo on. Ihmettelen myös, miten joku myyjä ei laske omalle työlleen kunnon korvausta. Edelleen vasta yli satasen tuotteita kannattaa lähteä myymään, muut joutaa roskiin, koska arvo ei kata ylimääräistä vaivaa...
Miksi jauhat tätä samaa asiaa? Näkemyksesi tuli jo selväksi. Itselleni kierrätys on tärkeää. Se on aina voitto, jos tavaran saa kierrätettyä eteen päin eikä tarvitse heittää roskiin. En elä sillä periaatteella, että aikani on tahaa. Varmaan pidät ditä tyhmänä, mutta kaikki eivät mittaa kaikkea tahassa.
Myös kierrätyskeskukseen tai sorttiasemlle vienti on kierrätystä. Ei nykyään dumpata penkkaan muuta kuin biojätettä kompostoitumaan.
Muutana havainto. Vaatteita on valtavasti tarjontaa. Yhdellä oli sopuhintaan minin kokoani ja silmää miellyttäviä niin että yhtä lukuunottamatta olisin voinut ostaa kaikki. Mutta "ei sovitusta enkä mittaile" - lause oli minulle ohita nämä. Yksi ovinaulakko sattui silmään. Pyyntihinta 5 euroa. Sama oli Ikeassa tai Jyskissä 3,99 tarjouksessa. 70- luvun pikkuvikoja omaava sohvakalusto 120 euroa. En ottaisi edes ilmaiseksi.
Vaatteita minun kokoani (m) on myynnissä paljon, ihan kivoja kohtuuhinnalla ja osa myyjistä on tuttujakin joko muuten tai aiempien kauppojen vuoksi eli voi luottaa. En vain tarvitse kuin neuletakin ja muutaman T- paidan. Jos en tarvitse en osta vaikka kaikki muut seikat ovat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Keräilytuotteet ovat tyypillisesti sellaisia joilla ei ole mitään nollasta poikkeavaa absoluuttista arvoa.
Ajattele nyt jotain keräilykortteja tai vanhoja sarjakuvia tai edes muumimukia.
Tokihan joku voi maksaa käytetystä mukista 0,5€ kun duunin kahvimukista irtosi juuri kahva ja uusi tarvitaan tilalle mutta tämä on yhtä kuin nolla jos kuvitellaan että muki on 1500€ arvoinen keräilyharvinaisuus.
Kaikkien keräilytuotteiden ongelma on siinä että ne ovat talouden huippuhetkien muotijuttuja ja hype voi vedättää jonkin keräilytuotteen hinnan pilviin joista se voi romahtaa vaikka nollaan kun koko juttu meneekin muodista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä aika tyhjentävä selitys sille miksi tori ja kirppikset alkavat kuolla kauppapaikkana.
Liikaa välikäsiä vedättämässä hintaa ylöspäin tuomatta mitään lisäarvoa tuotteelle.
Muistuttaa muuten yksiöiden kauppaa kasvukeskuksissa. Pari 100% velkarahalla keinotellutta "sijoittajaa" varasi aina kokonaisen uuden talon pikkukämpät kerralla ennen kuin kohde edes ehti viralliseen ennakkomyyntiin.
Yhtä tai kahta vuokrakämppää hankkineet "sijoittajat" repivät ne sitten käsistä kymppitonneja korkeammalla hinnalla.
Kas kun kummallakaan ei ol
Eiköhän se holtiton lainananto alkanut jo aikaisemmin.
Saamme kiittää mm. rakasta presidenttiämme, Stupidoa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Pitäisi olla ehkä tieto ja tutkimus, onko tuotteissa tarttuvaa tyyliin syyhy tai muu, vai myykö ne tutkittuna ja turvallisena. Joku mikroskooppi ja läppäri.
Syyhy kuolee kolmessa päivässä. Eli kun ostat tuotteen niin laita vaikka pussiin eristyksiin siksi aikaa, niin ne häviää. Samoin käy luteille ja kaikille muillekin ötököille. Pakkanen ja pesu toimii myös. Ei kaikkea kannata pelätä koko aikaa, muuten elämisestä ei tule mitään.
Lude säilyy 8kk hengissä...
Oi olisivat just mun kokoa.