Miksei kukaan enää osta mitään??? Tuntuu mahdottomalta saada kaupatuksi MITÄÄN kirppareilla
Ihan sama juttu facekirppareilla, torissa, livekirppareilla.
Kukaan ei osta enää mitään! Ero kuin yö ja päivä 3-4v takaiseen!!
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin ettin alemyynneistä kun saa melkein samalla hinnoilla ja uutena. Ja verkkokaupoissa on aina hyviä aleja.
Ihan omaa alalajinsa ovat nämä tyypit jotka ostavat tavaraa jonkun verkkokaupan alennusmyynnistä ja sitten koittavat kaupata sitä lähes täyteen hintaan kyynärvarren mittaisen kevytproosan turvin (tää on ihan uusi, sain kaksi samanlaista synttärilahjaksi ja unohdin että mulla on jo tämmöinen jne jne) lähes uuden ovh-hinnalla.
Muistan kun kikantissa oli viikonlopputarjouksena iso loppuerä yhden tunnetun hifi-brändin 3v takaista ensimmäistä bluetooth-kaiutinta joka floppasi uutena sekä markkinoilla että testeissä. Tarjous oli nimellisesti ihan hyvä kun ovh-hinta oli 300€ ja näitä myytiin 49€/kpl.
Niitä oli vielä kuukausien jälkeen tusina myynnissä Torissa 199€ hintaan avaamattomassa paketissa liikuttavan elämäntarinan kera miten köyhä joutuu nyt luopumaan 300€ hintaan ostamastaan hifiunelmasta hirveällä alennuksella kun vuokralaardi korotti vuokraa eikä ota enää luonnossa kun tavara on karvainen eikä rahat riitä epilaattoriin, nyyh.
Koska Suomessa ei ole enää rahaa keskiluokalla. Se johtaa sisällissotaan.
Vierailija kirjoitti:
hallitus vei rahat.
Inflaatio vei rahat ja vie edelleen, kauppiaat ja sähköyhtiöt tekee miljoonavoittoja. Hallitus vie nyt sitten loput rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän kauppa on pysähtynyt. Tyypillinen ilmoitus johon törmäsin Torissa oli käytetystä kameran objektiivista jota myydään vielä uutenakin.
Myyjän vaatimus oli että ostajakandidaatin pitää ottaa häneen yhteyttä Tori-viestien ohi soittamalla liittymästä joka ei ole pre-paid tai salattu numero että hän voi tarkistaa henkilöllisyyden numerotiedostelusta.
Kaupat tehdään vain myyjän määräämänä päivänä, lauantaina kello 14.05-14.10 (2000 asukkaan paikkakunta keskellä ei-mitään) ABC:n huoltamolla ja ostajalla pitää olla tasaraha mukanaan.
Tähän päälle se "Only for you my friend"-hinta josta ei tingitä. Oikein kuitin kanssa todistettiin miten se on 20% halvempi kuin mitä Rajalassa oli maksettu kaksi vuotta sitten joten myyjällä on oikeus kyykyttää ostajaa niin paljon kuin sielu sietää.
Varmaan arvaattekin että tänään saman objektiivin saa uute
Ei kai kukaan hullu ostaisi käytettyä pölynimuria? Hyi hlvt.
Viimeksi kun kävin kirpparilla, niin pyysivät uuden hintaa käytetyistä tavaroista. Mieluummin ostan tavarat uutena suoraan kaupasta.
Menee halvalla. Itsellä juuri kirppispöytä ja huomasin että enää entiseen tahtiin ei enää mene. Hyvät, laadukkaat vaatteet maksavat liikaa jos 3-4e, tällä hetkellä hintojen pitää olla 1-2e luokkaa. Köyhät ovat olleet käytetyn tavaran suurin kuluttajakunta, ja heiltä on nyt lähtenyt vähistä rahoista se vähäkin pois.
Mä olen ratkaissut asian niin, että vien käyttämättömäksi jääneet vaatteeni Pelastusarmeijan Icare kirpputorille tai kysyn kelpaako kavereille. Kulahtaneet heitän roskiin/tekstiilikeräykseen. En jaksa nähdä vaivaa myymisen eteen. Ilmoitusten laittamiset, postitukset ym. Ei jaksa eikä kiinnosta. Itselleni tärkeintä on päästä tavarasta nopeasti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tavara on niin huonolaatuista jo suoraan kaupastakin ostettuna, ettei tee mieli maksaa siitä että joku on käyttänyt sitä välissä.
Tämä on niin totta. Ihan tunnetun merkin suht kalliitkin vaatteet ovat parin-kolmen pesun jälkeen todella kulahtaneen näköisiä ja kertakäyttömuoti on sitä ihan kirjaimellisesti. Elleivät hihat irtoa ja haarat ratkea jo ensimmäisen kerran päälle laitettaessa niin ei sitä kannata ainakaan pesukoneeseen yrittää laittaa. Heittää vaan roskiin kun kainalot alkavat haista.
Vielä enemmän ottaa päähän kun ostin ihan tunnetun merkin halvan painepesurin ihan vaan pieneen terassin pesuun ja ehkä renkaiden huuhtomiseen vaihdon yhteydessä. Siinä oli vielä pitkältä tuntuva 2v takuu että laatu oli varmaan kunnossa. Reilun kahden vuoden kevyen käytön jälkeen tämä pimahti ja peltihallialueen yksityisen monimerkkihuollon kaveri pahoitteli että siinä on muovisylinteri joka on tarkkaan mitoitettu niin että se kestää tyypillisessä käytössä juuri kolme vuotta jos sitä käytetään edes muutaman kerran kesässä. Varaosaa on saatavilla mutta sekin on hinnoiteltu niin että uuden samanlaisen saa tarjouksesta suunnilleen 50€ kalliimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet oikeassa! Olen yrittänyt myydä UUSIA vaatteita mm. Tori:ssa (kuolleen siskon, joka ei ehtinyt niitä käyttää, laputkin oli kiinni), eivät kelpaa! Ihan ovat laadukkaita, nättejä ja hintaa vähän - ei kelpaa. Tosin ovat kokoa 46-50(52).
ihme kommentteja tullut. Jos on musta, halutaan värikäs, jos värikäs, halutaan musta!! Pidän niitä tallessa vähän aikaa, heitän sit kylmästi Uffiin.
On tunikoita, puseroita, toppeja en ymmärrä, miten jotkut saavat tavaroitaan myydyiksi- hmm, vaatteissani ei ole kirppuja, punkkeja. Tms.
Oos mun kokoa. Missä kaupungissa myyt? Hyviä isoja vaatteita on vaikea löytää.
En tarvitse sitä krääsää mitä ihmiset itselleen tarpeettomina kirpparilla yrittävät myydä.
Kirpputorit ovat varsinaiset turhuuden markkinat.
Ei kiinnosta ostaa ylihinnoiteltuja ja kulahtaneita rytkyjä, jotka mahdollisesti haisevat tunkkaiselle pesuaineelle tai kainaloissa on kellertävää väriä mahdollisen vanhan hien hajun kera. Yök! Jostain syystä myyjät näkevät tavaransa siisteinä ja lähes uutta vastaavina. Sitten ihmetellään miksi kenellekään ei kelpaa.
Esimerkiksi ihan perus pitkähihaisen paidan löytää uutena kahdellakympillä vaikka Kappahlista. Jokin aika sitten ostin uudet farkut kahdellakympillä Zalandon alesta. Miksi siis maksaisin käytetyistä sen 10-15 euroa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tavara on niin huonolaatuista jo suoraan kaupastakin ostettuna, ettei tee mieli maksaa siitä että joku on käyttänyt sitä välissä.
Tämä on niin totta. Ihan tunnetun merkin suht kalliitkin vaatteet ovat parin-kolmen pesun jälkeen todella kulahtaneen näköisiä ja kertakäyttömuoti on sitä ihan kirjaimellisesti. Elleivät hihat irtoa ja haarat ratkea jo ensimmäisen kerran päälle laitettaessa niin ei sitä kannata ainakaan pesukoneeseen yrittää laittaa. Heittää vaan roskiin kun kainalot alkavat haista.
Vielä enemmän ottaa päähän kun ostin ihan tunnetun merkin halvan painepesurin ihan vaan pieneen terassin pesuun ja ehkä renkaiden huuhtomiseen vaihdon yhteydessä. Siinä oli vielä pitkältä tuntuva 2v takuu että laatu oli varmaan kunnossa. Reilun kahden vuoden kevyen käytön jälkeen tämä pimahti ja peltihallialueen yksityisen monimerkkihuollon kaveri pah
Mielenkiintoista. Me ostettiin just uusi painepesuri ja sillä on viiden vuoden takuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän kauppa on pysähtynyt. Tyypillinen ilmoitus johon törmäsin Torissa oli käytetystä kameran objektiivista jota myydään vielä uutenakin.
Myyjän vaatimus oli että ostajakandidaatin pitää ottaa häneen yhteyttä Tori-viestien ohi soittamalla liittymästä joka ei ole pre-paid tai salattu numero että hän voi tarkistaa henkilöllisyyden numerotiedostelusta.
Kaupat tehdään vain myyjän määräämänä päivänä, lauantaina kello 14.05-14.10 (2000 asukkaan paikkakunta keskellä ei-mitään) ABC:n huoltamolla ja ostajalla pitää olla tasaraha mukanaan.
Tähän päälle se "Only for you my friend"-hinta josta ei tingitä. Oikein kuitin kanssa todistettiin miten se on 20% halvempi kuin mitä Rajalassa oli maksettu kaksi vuotta sitten joten myyjällä on oikeus kyykyttää ostajaa niin paljon kuin sielu sietää.
Varmaan arvaattekin että tänään saman objektiivin saa uutena mistä tahansa verkkokaupasta täydellä takuulla
Mä lopetan ilmoituksen lukemisen siihen paikkaan kun myyjä alkaa luetella vaatimuksia.
Noin yleisesti ottaen on kirppishinnat menneet älyttömiksi. Myyjillä ei vaikuta olevan suhteellisuuden tajua ollenkaan.
Johtuisikohan kireistä ajoista? Sellaisetkin jotka eivät ennen ole kirppareja harrastaneet niin ostajana kuin myyjänäkään, yrittävät nyt saada nyhdettyä rahaa rojuistaan ymmärtämättä hinnoittelusta mitään.
Syyhy, luteet, täit, kihomadot. ..
Face osto ja myynti kirpparilla olen saanut kaiken myydyksi mitä olen myynyt. Olen myynyt mattoja, huonekaluja. polkupyörän peräkärryn ja pelejä, vaatteita ja telkkarini 32 tuumaisen. Hyvä ehjä tavara menee kaupaksi.
Ei osteta mitään esivanutettuja, huuhteluaineilla kuorrutettuja nukkaantuvia muovirättejä. Kaupasta saa uutena halvemmalla.
Olen ostanut elämäni aikana yhden vaatteen ( mekon) kierrätettynä. Ja olen yli 60 v. Pyrin ostamaan harkiten uutta ,laadukasta, huoltamaan vaatteet hyvin, käyttämään pitkään. Kirpparit eivät kiinnosta.
Suomessa ostovoima lähti laskuun korona aikana ja samalla ihmisten kulutus lähti laskuun. Ukrainan sota ja korkojen nousu pahensi sitä tilannetta.
Ostatko, ap, itse? Vai ootko vain myymässä?