Miksei kukaan enää osta mitään??? Tuntuu mahdottomalta saada kaupatuksi MITÄÄN kirppareilla
Ihan sama juttu facekirppareilla, torissa, livekirppareilla.
Kukaan ei osta enää mitään! Ero kuin yö ja päivä 3-4v takaiseen!!
Kommentit (188)
Nykyään tavara on niin huonolaatuista jo suoraan kaupastakin ostettuna, ettei tee mieli maksaa siitä että joku on käyttänyt sitä välissä. Suomenruotsalaisilla alueilla saatan käydä kirppareilla koska siellä ihmiset ovat alunperinkin ostaneet laadukkaampaa. Sitten on sekin, että porukka käyttää liikaa pesuainetta. Sellainen ummehtunut kemikaalihaju iskee päähän jo kirpparin oven ulkopuolella. Pyrin myös pitämään roinan määrän kurissa, ei vain tule ostettua ylimääräistä. Sen kerran kun ostan, valitsen mieluiten joko uuden tuotteen tai laadukasta vanhaa.
Tuntuu että tuotteet on enevämmässä määrin ylihinnoiteltuja ja osa niin huonokuntoista tavaraa että ei taatusti mene kaupan. Minä en ainakaan maksa kirpparilla merkkituotteista samaa hintaa kuin saisin kaupasta ostettua uuden.
En sano että ilmaiseksikaan pitäisi saada ja maksan kyllä mieluusti tiettyjen kotimaisten merkkien hyväkuntoisista käytetyistä vaatteista enemmän mutta en kyllä mistään H&M vaatteesta maksa lähes uutta vastaavaa hintaa.
Kokoomus pystytti köyhyyden. lDo
Ei osta koska suomalaisten ostovoima ja talous tuhottiin pysyvästi 2020-2023...
Esimerkkinä sähkösopimusten rikollinen hintojen korotus 2022 5c/kwh -> 40c/kwh
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Pitäisi olla ehkä tieto ja tutkimus, onko tuotteissa tarttuvaa tyyliin syyhy tai muu, vai myykö ne tutkittuna ja turvallisena. Joku mikroskooppi ja läppäri.
Tulin ostaneeksi tehokkaan otsonaattorin kun halusin tunkkaisen hajun pois kesämökin vierasmökistä ja silloisen auton ilmastointikin työnsi vähän kellarin hajua.
Toimi muuten kumpaankin tarkoitukseen mutta sitten tytär alkoi kantaa kirpparilta "vintage" rättejä joita ei voinut kipata suoraan hermeettisesti suljetusta muovipussista 95C pesuohjelmaan joten ripustin pihalle ison vetoketjullisen pukupussin johon takit ja muut pesua kestämättömät rätit ripustettiin henkariin ja perään otsonaattori pariksi tunniksi ajastimella huutamaan.
Yhdestä rievusta lähtivät värit eli otsonaattorissa oli potkua vähintäänkin riittävästi mutta kyllä lähtivät sienet ja syyhyt sekä muutkin elolliset organismit. Ja hajut kaupan päälle mutta vaatteisiin tarttui niin voimakas otsonin haju että niitä sai tuulettaa päiväkausia ulkona. Parempi tuokin kuin tartuttaa koko perhe ja saada talo täyteen syöpäläisiä. Myös höyrypesurilla voi käydä läpi rätit jotka eivät pesua kestä.
Minä myyn jatkuvasti Huutonetissä tavaraa. Monta sataa €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi antamalla onneksi vielä pääsee eroon.
Joo, ilmaiseksi menee kun köyhät kyttää vain niitä eikä oikeasti osta mitään.
Eli myyt kulahtanutta kalliilla. Vähän käytetty, siisti ja edullinen menee kaupaksi nopeastikin.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän kauppa on pysähtynyt. Tyypillinen ilmoitus johon törmäsin Torissa oli käytetystä kameran objektiivista jota myydään vielä uutenakin.
Myyjän vaatimus oli että ostajakandidaatin pitää ottaa häneen yhteyttä Tori-viestien ohi soittamalla liittymästä joka ei ole pre-paid tai salattu numero että hän voi tarkistaa henkilöllisyyden numerotiedostelusta.
Kaupat tehdään vain myyjän määräämänä päivänä, lauantaina kello 14.05-14.10 (2000 asukkaan paikkakunta keskellä ei-mitään) ABC:n huoltamolla ja ostajalla pitää olla tasaraha mukanaan.
Tähän päälle se "Only for you my friend"-hinta josta ei tingitä. Oikein kuitin kanssa todistettiin miten se on 20% halvempi kuin mitä Rajalassa oli maksettu kaksi vuotta sitten joten myyjällä on oikeus kyykyttää ostajaa niin paljon kuin sielu sietää.
Varmaan arvaattekin että tänään saman objektiivin saa uutena mistä tahansa verkkokaupasta täydellä takuulla
En todellakaan myy mitään uuden hinnalla ta kalliimmalla, vaan pienellä murto-osalla siitä!!
Sp
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että tuotteet on enevämmässä määrin ylihinnoiteltuja ja osa niin huonokuntoista tavaraa että ei taatusti mene kaupan. Minä en ainakaan maksa kirpparilla merkkituotteista samaa hintaa kuin saisin kaupasta ostettua uuden.
Olen ostanut viimeisen 20v ajan itselleni ja lapsille vain laadukkaita "merkkivaatteita" mutta vain kauden päätösalesta 60-80% alennuksella ovh-hinnasta seuraavaksi vuodeksi.
Tarkennetaan että jokainen laadukkaan maineen saanut brändi ryöstää nykyään asiakkaita brändillään myymällä aivan täyttä roskaa edullisessa ja jopa keskihintaisessa kategoriassa joten ainoa jota edes harkitsen on malliston kalleimmat vaatteet silloin kun niitä saa em. 60-80% alennuksella.
Kun tältä pohjalta vertailen Torin ja kirppisten pyyntöjä käytetyistä rievuista ne ovat aivan koomisen ylihinnoiteltua kun kaikki ovat niin mielellään viittaamassa kuvitteelliseen ovh-hintaan josta annetaan sitten 20% "alennusta" kun tämä on puhki kulunut ja haisee kissankuselle.
Mä ostan kirppikseltä tavaraa edellee. Kun on jotakin mitä tarvitsen ja hinta on ok, niin ostan. Ja mä tykkään penkomisesta ja potentiaalisesta kivan asian löytämisestä.
Vintediin olen täysin siirtynyt myynnin osalta. Paikallisella facekirppiksellä Guguu ja Metsola ei liikkunut minnekään. Vintedissä on mennyt muutamassa tunnissa samat kamat samaan hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän kauppa on pysähtynyt. Tyypillinen ilmoitus johon törmäsin Torissa oli käytetystä kameran objektiivista jota myydään vielä uutenakin.
Myyjän vaatimus oli että ostajakandidaatin pitää ottaa häneen yhteyttä Tori-viestien ohi soittamalla liittymästä joka ei ole pre-paid tai salattu numero että hän voi tarkistaa henkilöllisyyden numerotiedostelusta.
Kaupat tehdään vain myyjän määräämänä päivänä, lauantaina kello 14.05-14.10 (2000 asukkaan paikkakunta keskellä ei-mitään) ABC:n huoltamolla ja ostajalla pitää olla tasaraha mukanaan.
Tähän päälle se "Only for you my friend"-hinta josta ei tingitä. Oikein kuitin kanssa todistettiin miten se on 20% halvempi kuin mitä Rajalassa oli maksettu kaksi vuotta sitten joten myyjällä on oikeus kyykyttää ostajaa niin paljon kuin sielu sietää.
Varmaan arvaattekin että tänään saman objektiivin saa uutena mistä tahansa verkkokaupasta täydellä takuulla
Torissa nuo myyjien vaatimukset ovat nykyään niin absurdeja että moni antaisi varmaan lapsensakin adoptioon kevyemmillä taustatarkistuksilla kuin myisi käytetyn pölynimurinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut viimeisen 20v ajan itselleni ja lapsille vain laadukkaita "merkkivaatteita" mutta vain kauden päätösalesta 60-80% alennuksella ovh-hinnasta seuraavaksi vuodeksi.
Tarkennetaan että jokainen laadukkaan maineen saanut brändi ryöstää nykyään asiakkaita brändillään myymällä aivan täyttä roskaa edullisessa ja jopa keskihintaisessa kategoriassa joten ainoa jota edes harkitsen on malliston kalleimmat vaatteet silloin kun niitä saa em. 60-80% alennuksella.
Kun tältä pohjalta vertailen Torin ja kirppisten pyyntöjä käytetyistä rievuista ne ovat aivan koomisen ylihinnoiteltua kun kaikki ovat niin mielellään viittaamassa kuvitteell
Ei merkki mitään takaa, valitettavasti. Teetän vaatteita ompelijalla, mutta silloinkin saa olla tarkkana kankaan kanssa
Ap, olet oikeassa! Olen yrittänyt myydä UUSIA vaatteita mm. Tori:ssa (kuolleen siskon, joka ei ehtinyt niitä käyttää, laputkin oli kiinni), eivät kelpaa! Ihan ovat laadukkaita, nättejä ja hintaa vähän - ei kelpaa. Tosin ovat kokoa 46-50(52).
ihme kommentteja tullut. Jos on musta, halutaan värikäs, jos värikäs, halutaan musta!! Pidän niitä tallessa vähän aikaa, heitän sit kylmästi Uffiin.
On tunikoita, puseroita, toppeja en ymmärrä, miten jotkut saavat tavaroitaan myydyiksi- hmm, vaatteissani ei ole kirppuja, punkkeja. Tms.
Vierailija kirjoitti:
Kiertelin juuri kirppiksellä ja ihmiset on kyllä irtautuneet todellisuudesta. Kulahtaneita ja jopa rikkinäisiä lasten haalareita yritettiin myydä 20€ hintaan. Oli housuja ja paitoja, joissa tahroja. Iso osa myynnissä olleista vaatteista olisi kuulunut tekstiilikierrätykseen, ei kirppikselle. Ei kai kukaan osta rikkinäisiä tai likaisia?
Hyvälaatuinen tavara, jossa on hinta kohdallaan, menee kyllä kaupaksi.
Joo, sama täälläkin. Peikonlehti myydään kympillä. Viereisessä kukkakaupassa 7e.
Vierailija kirjoitti:
En halua syyhyä, enkä ylipäätään kenenkään vanhoja tavaroita. Elän vain kerran ja ostan siksi uutta.
Totta on että kerran täällä vain eletään. Siksi mäkin tein maaliskuussa Torissa 900e:n ostoksen jo useamman vuoden haaveilemastani kohteesta kun pitkällisen haeskelun jälkeen kerrankin osui kaikki tähdet ja kuukin kohdalleen. Uutena senkin on joku varmaan silloin aikoinaan hankkinut, mutta minulle sen viehätys oli myös juuri siinä vintagessa. Hyvä että joku ostaa uutta jotta riittää ostettavaa käytettynäkin.
Olen samoilla linjoilla Ale ostajan kanssa, joskin mulle kyllä kelpaa Reima, Gugguu ja ihan kyllä Lindex 50% alella.
Mää oon nykysin työtön eli ei ole rahaa edes kirppisvaatteisiin. Käytän vanhoja kulahtaneita reikäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä myyn jatkuvasti Huutonetissä tavaraa. Monta sataa €/kk.
Mistä, mitä sä varastat ja sitten myyt?
Ostan kirpputoreilta vain yli 100 vuotta vanhoja esineitä. En kenenkään vanhoja rytkyjä tai krääsää.