Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan enää osta mitään??? Tuntuu mahdottomalta saada kaupatuksi MITÄÄN kirppareilla

Vierailija
11.05.2024 |

Ihan sama juttu facekirppareilla, torissa, livekirppareilla.

Kukaan ei osta enää mitään! Ero kuin yö ja päivä 3-4v takaiseen!!

Kommentit (188)

Vierailija
81/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintatasosta helppo aloittaa. Juuri ostin torista terassituolit 2kpl alle 10e yhteensä. 

Toisessa ilmoituksessa myytiin täysin samoja tuoleja 20e per kpl. Ja nuo ostamani olivat siis todella hyväkuntoiset.

Kivijalkakirppikseltä joskus etsin kesämekkoa, muttei varat nyt sitten riittäneet niihin hintoihin, joten jouduin ostamaan uuden kun sai halvemmalla.

Vierailija
82/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just 10 päivää kirppispöytä, pöytävuokran (20€) jälkeen käteen jäi 156€. Myin 80-110 koossa olevia siistejä lastenvaatteita, M-L koon naisten ja L-2XL miesten vaatteita, kodin tuotteita (mm. ylimääräisiä lasisia uunivuokia). Ja hinnat pidin alhaalla. Lasten vaatteet oli 0,5-1€ luokkaa pääosin, toppahaalarista sain 10€ ja välikausihaalarista 5€ jne... 

Idea oli että pääsen tavarasta eroon ja siinä onnistuin erinomaisesti, tosi vähän jäi kotiin vietävää. Tämä n. 20 000 asukkaan kaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli just 10 päivää kirppispöytä, pöytävuokran (20€) jälkeen käteen jäi 156€. 

Eli 15,60€ päivä.

Kun tuosta vähentää matkakulut, lounaan paikallisessa bufeessa ja parit pullakahvit per päivä niin 10 päivän lystistä jäi käteen se säästö että et joutunut tilaamaan ylimääräistä roskiksen tyhjennystä.

Vierailija
84/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 15,60€ päivä.

Kun tuosta vähentää matkakulut, lounaan paikallisessa bufeessa ja parit pullakahvit per päivä niin 10 päivän lystistä jäi käteen se säästö että et joutunut tilaamaan ylimääräistä roskiksen tyhjennystä.

Aina yhtä huvittavaa katsoa alapeukuista miten av-mammat ovat sulkeutuneet oman pieneen somekuplaansa jossa talouden tai matematiikan lait eivät päde vaan epämiellyttävät totuudet katoavat kun niiden olemassaolon kieltää ja vaatii modelta niiden poistoa loukkaavana.

Selittää aika hyvin miksi puolet suomalaisista kotitalouksista elää ja asuu tulonsiirtojen varassa eikä työssäkäyvilläkään ole tilipäivän alla euroakaan tilillä.  

Vierailija
85/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli just 10 päivää kirppispöytä, pöytävuokran (20€) jälkeen käteen jäi 156€. 

Eli 15,60€ päivä.

En ole tuo jota lainasit, mutta meillä kirppari on puolen kilsan päässä joten matkakuluja ei tule, lounas maksaa saman verran kuin kotiruoka muutenkin missään buffeessa tai pullakahveilla ei ole tarve käydä ja se pari satkua mitä kirpparista jää käteen on enemmän kuin nolla euroa ja sillä rahalla tehdään lasten kanssa jotain ekstraa mihin ei muuten raaski pienituloisena rahaa laittaa.

Vierailija
86/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kirpparilta mitään, kun itsekin kuskaan tavaraa koko ajan lahjoituskirpparille ja uffeen.

Vierailija
87/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta krääsää saa nykyään tilattua niin halvalla. Koronavuosien pelonlietsontakin varmaan vaikutti asenteisiin.

Itse ostan lähinnä kirjoja kippareilta nykyään. Lasten ollessa pieniä, tuli osteltua paljonkin lastenvaatteita yms.

Vierailija
88/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli 15,60€ päivä.

Aina yhtä huvittavaa katsoa alapeukuista miten av-mammat ovat sulkeutuneet oman pieneen somekuplaansa jossa talouden tai matematiikan lait eivät päde vaan epämiellyttävät totuudet katoavat kun niiden olemassaolon kieltää ja vaatii modelta niiden poistoa loukkaavana.

Selittää aika hyvin miksi puolet suomalaisista kotitalouksista elää ja asuu tulonsiirtojen varassa eikä työssäkäyvilläkään ole tilipäivän alla euroakaan tilillä.  

Kaikki eivät ole märehtijöitä, jotka eivät pysty yhtäkään asiaa hoitamaan ilman useampaa pullataukoa.

Vierailija
89/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavara, jota ihmiset haluavat, liikkuu hyvin kun hinta on kohdillaan. Rattaat, polkupyörät, luistimet, lasketteluvälineet, tietsikan osat, perus asiat jne. Lasten vaatteita (siis t-paita, kolitsihousut, paita, pipo, sukka) on turha yrittää myydä yksittäin, ei niitä kukaan osta. Mulla oli 3 vuotta sitten kirppiksellä kestokassillinen 86/92 kokoisia lasten vaatteita ja sain ne myytyä 3 € kassillinen. Naapurikojussa joku yritti myydä yksittäin, 2-4 €/kpl. Sai pettyä karvaasti. Mä en ole huomannut mitään eroa ostokäyttäytymisessä. Olen saanut kaiken haluamani samoin kaupaksi kuin aiempina vuosina, nyt ehkä jopa paremmin. 

Vierailija
90/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut ostaa, tein juuri 600€ tilauksen erääseen verkkokauppaan. Kirppareilta en ole juuri koskaan ostanut, opiskelijana kerran

Vierailija
91/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä kävin kirppiksellä. Joku myi kulahtaneita, pilalle pestyjä, kuluneita lasten trikoomekkoja. Hintaa oli 3 €. Samoja mekkoja saa H&M:stä usein ota 3 maksa 2 tarjouksella ja hinnaksi niille jää 4-5€. Kyllähän se mekot saivat roikkua sen viikon siellä loossissa.

Mä myin hyvää, siistiä, puhdasta ja ehjää tavaraa niin halvalla, että mun kojusta muut myyjät ostivat ja laittoivat omaan kojuun kalliimmalla. Noloa kun vielä laittoivat varashälyyttimiä niihin. Joku osti mm kuoman saappaat multa 6 eurolla ja laittoi omaan pöytään 15 eurolla ja hälyyttimen kiinni :D

Vierailija
92/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan nyt halua viimeisiä eurojaan mihinkään kirpparille antaa. Ne menee katsos ruokaan.

Vierailija
93/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myin hyvää, siistiä, puhdasta ja ehjää tavaraa niin halvalla, että mun kojusta muut myyjät ostivat ja laittoivat omaan kojuun kalliimmalla. Noloa kun vielä laittoivat varashälyyttimiä niihin. Joku osti mm kuoman saappaat multa 6 eurolla ja laittoi omaan pöytään 15 eurolla ja hälyyttimen kiinni :D

Siinäpä aika tyhjentävä selitys sille miksi tori ja kirppikset alkavat kuolla kauppapaikkana.

Liikaa välikäsiä vedättämässä hintaa ylöspäin tuomatta mitään lisäarvoa tuotteelle.

Muistuttaa muuten yksiöiden kauppaa kasvukeskuksissa. Pari 100% velkarahalla keinotellutta "sijoittajaa" varasi aina kokonaisen uuden talon pikkukämpät kerralla ennen kuin kohde edes ehti viralliseen ennakkomyyntiin.

Yhtä tai kahta vuokrakämppää hankkineet "sijoittajat" repivät ne sitten käsistä kymppitonneja korkeammalla hinnalla.

Kas kun kummallakaan ei ollut mitään riskiä. Lain mukaan ennakkovarausmaksu pitää palauttaa 100% jos varaaja ei haluakaan ostaa kohdetta ja se oli joka tapauksessa vain tonneja jonka sai riskin puuttuessa korottomana lainana.

Vuokraluukun velkavivulla ostaneellakaan ei pitänyt olla mitään riskiä kun jakkutyttöhallituksella oli asumistukipiikki auki taivasta myöden ja charter-koneet rahtasivat Levantista Helsinkiin sitä muuttovoittoa suihkuturbiinit punaisena.

Vierailija
94/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhyepidemia todennäköisesti vaikutti varsin negatiivisesti käytettyjen vaatteiden myyntiin. Moni ei enää uskalla ostaa kun ei tiedä yhtään millaisessa taloudessa niitä vaatteita on pyoritetty ja kuinka myyjän hygieniakäsitykset vastaavat omia.

Vierailija
95/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelen, että ihmiset alkavat tulla tolkkuihinsa siinä, miten vähän tavaraa oikeastaan tarvitsee.

Vierailija
96/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä roinaa ja  halpatuotantovaatteita on vain liikaa. Kaapit pursuaa jo ennestään, eikä kukaan niitä enää kirppareilta osta.  Saat myydyksi, jos myyt arvokasta designtavaraa, niistä joku jotain maksaakin mutta kalliita merkkivaatteitakin pitäisi myydä muutamalla eurolla, jotta menevät kaupaksi jossain Vintedissä. Relovessa tms. luksuskirppareilla voi saada niistä vähän enemmän, mutta  tarkkaan syynäävät, että kelpaa myyntiin. 

Vierailija
97/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään oo löysää rahhaa vaan kiristää pitää kukkaron nyörejä sekä vyötä

...talouselämä näivettyy kyllä muutenkin 😕

Vierailija
98/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy on varmaan ihmisten yleinen tavarapaljous eikä haluta ylimääräistä tavaraa. Toinen syy on varmaan kauppojen jatkuvat alennusmyynnit, joten kirpparihinta ei voi olla -30% ovh:sta koska kaupasta saa alennusmyyntien aikaan tuohon hintaan uutena. Kolmas syy on varmaan se, että tavaraa on niin paljon tarjolla sekä uutena että käytettynä ja hintoja ja vaihtoehtoja on niin helppo vertailla, että on ostajan markkinat ja ostajalla on varaa olla nirso.

Neljäs syy: ihmiset joutuivat muuttamaan pienempiin kämpiin. Ei ole säilytystilaa.

Vierailija
99/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan todella paljon kirppareilta, mutta en tietenkään mitään ylihintaista paskaa. Tällä hetkellä minulla on myös oma myyntipöytä, 4 viikossa myynti ollut 300€ ja hinnat "vie pois"-tasolla.

Vierailija
100/188 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi kirpparipöytää sen vuokran vuoksi. Paljon kätevämpää myydä Huutonetissä. Teen joka kuukausi muutaman satasen tilin päivärahojen lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi