Sain vuosi sitten pakit, joista en oo vieläkään toipunut
Meillä oli hauskaa yhdessä ja ehdin jo ihastua mieheen, kunnes hän ilmoitti ettei tunne kipinää eli suomeksi sanottuna olin hänelle liian ruma. En tuon jälkeen ole kyennyt edes tapaamaan ketään vaan lähinnä olen keskittynyt vihaamaan naamaani ja kehoani. Tuntuisi hölmöltä hakeutua tän takia terapiaan, mutta ei tunnu nyt menevän ohi ainakaan itsekseen :( Ei vissiin oo ihan normaalia tämä?
Kommentit (99)
Minulle mies kehtasi vielä ehdottaa ystävyyttä sen jälkeen kun oli kertonut, ettei koe kipinää. Joo, varmasti haluan vapaaehtoisesti nähdä ihmistä, joka on juuri todennut että pitää minua rumana.
Vierailija kirjoitti:
On tullut huomattua ettei tässä iässä enää vapaissa naisissa ole kuin mt-tapauksia. Tervepäiset ovat olleet parisuhteissa parhaimmillaan jo vuosikymmeniä.
Olen eri mieltä. Kyllä minä ainakin tiedän useita ihan tervejärkisiä 30-40v sinkkunaisia. Ongelma on siinä että he ovat rumia.
Sanoppas mitä tästä ajattelet:
Nuori mies panee nuoren naisen raskaaksi (enemmän kuin yksi panokerta)... nainen tulee raskaaksi... mies sanoo että nainen voi tehdä mitä haluua mutta välittämään ei tule koskaan... nainen 'häipyy' miehen kuvioista... mutta parin viikon kuluttua mies ilmestyy pelkästään pahoinpitelemään naisen tietämättä mitä nainen on edes päättänyt abortista... Miten tulkitset pahoinpitelyn motiivin/syyn = EI KIPINÄÄ??? / TEE ABORTTI =??? vai miksi pitäisi pahoinpitelyn viesti ymmärtää/tajuta??? Sanallinen viestintä puuttuu täysin... pahoinpitelyn jälkeen mies aloitti mykkäkoulun jonka pituus on käsittämätön=???
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin mini täällä. Jos vietitte aikaa yhdessä ja oli hauskaa, kuten kerroit, niin vika ei ollu ulkonäössä, vaan juurikin siinä mitä mies sanoi, ei kipinää muuhun. Näki kaveri pohjalta asian. Veikkaan, että sun heikohko itsetunto/ epävarmuus ulkonäköön liittyen on kääntänyt asian vatvomisen myötä näin, että olisit muka ollut jotenkin ruma hänen mielestään. Unohda tuommoset ulkonäkö ajatukset tuossa asiassa ja ja jatka eteenpäin. Toki ainahan pakit voi harmittaa tovin.
"Jos vietitte aikaa yhdessä ja oli hauskaa, kuten kerroit, niin vika ei ollu ulkonäössä"
En oikein ymmärrä mitä yllä olevalla lauseella tarkoitat. Se että minulla on jonkun ihmisen kanssa hauskaa, ei missään nimessä tarkoita sitä että automaattisesti pitäisin hänen ulkonäköään viehättävänä. Olen ollut monillakin treffeillä missä huumorintajumme kohtasi ja naurettiin yhdessä, mutta en silti pitänyt toisen ulkonäköä viehättävänä, enkä halunnut tavata uudestaan, ainakaan romanttisissa merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ruma. Se mies halusi tuhota itsevarmuuttasi vain. En usko että muut ajattelevat niin. Oliko pelaaja vain. Älä vihaa itseäsi turhaan tai mitään itsessäsi, keskity kauniisiin puoliin. Jokaisessa on hyviä ja huonoja piirteitä jossain määrin, jollain hetkellä. Myös niillä arvioijilla. Kuka edes sanoo toiselle noin suoraan ja töksähtävästi? Ei ole pakko luottaa kaikkiin Suomessa, täällä on ikäviä tyyppejä myös alkoholeissaan. Maapallolla on myös vielä mukavia, joitakin.
Eikö tuossa ap:n tapauksessa ole kaikki mennyt oppikirjan mukaan? On tapailtu muutamia kertoja, eikä edes harrasteltu peiton heilutusta ja
sitten toinen osapuoli ilmoittaa, ettei tämä oikein lähde liikkeelle.
Mitenkähän tämän miehen olisi pitänyt valehdella naiselle?
Noin sitä ihmiset aloittava, keskeyttävät tai jatkavat suhteitaan.
Vai onko niin, että kaikki jotka ovat minullekin antaneet pakit, ovatkin halunneet tuhota itsevarmuuttani? Paljon ei voi kyllä sitten olla enää jäljellä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä aina on että nainen tulkitsee miehen puheita miten itse haluaa ja siittä sitten loukkaantuu ja suuttuu kun ei vahingossakaan voi ymmärtää sitä mitä sanotaan? Ei miehet ole läheskään niin kieroja kuin naiset että miesten puheissa ei tarvi tulkintaa niin kuin naisen puheissa tarvitaan.
Tosiasia on että tuota fraasia käytetään kauniimpana tapana ilmaista, ettet ole minusta viehättävä (=olet ruma). Varsinkin miehillä se kipinä on pitkälti riippuvainen naisen ulkonäöstä
Se ettei jonkun mielestä ole viehättävä, ei tarkoita automaattisesti rumaa. Nyt hei järki käteen. Joku on toisen makuun hot ja toisen mielestä ei ole niin hot , haloo.
Ei tarkoitakaan että kaikkien mielestä olisi ruma, mutta tarkoittaa että kyseisen miehen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ruma. Se mies halusi tuhota itsevarmuuttasi vain. En usko että muut ajattelevat niin. Oliko pelaaja vain. Älä vihaa itseäsi turhaan tai mitään itsessäsi, keskity kauniisiin puoliin. Jokaisessa on hyviä ja huonoja piirteitä jossain määrin, jollain hetkellä. Myös niillä arvioijilla. Kuka edes sanoo toiselle noin suoraan ja töksähtävästi? Ei ole pakko luottaa kaikkiin Suomessa, täällä on ikäviä tyyppejä myös alkoholeissaan. Maapallolla on myös vielä mukavia, joitakin.
Eikö tuossa ap:n tapauksessa ole kaikki mennyt oppikirjan mukaan? On tapailtu muutamia kertoja, eikä edes harrasteltu peiton heilutusta ja
sitten toinen osapuoli ilmoittaa, ettei tämä oikein lähde liikkeelle.
Mitenkähän tämän miehen olisi pitänyt valehdella naiselle?
Noin sitä ihmiset aloittava, keskeyttävät tai jatkavat suhteitaan.
Vai onko niin, e
Mun mielestä mies toimi tässä tapauksessa aivan esimerkillisesti. Ei käyttänyt tilannetta hyväkseen ja yrittänyt harrastaa seksiä ap:n kanssa, eikä myöskään ghostannut vaan lähetti kohteliaan "ei kipinää" viestin. Kunpa kaikki miehet olisivat tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä aina on että nainen tulkitsee miehen puheita miten itse haluaa ja siittä sitten loukkaantuu ja suuttuu kun ei vahingossakaan voi ymmärtää sitä mitä sanotaan? Ei miehet ole läheskään niin kieroja kuin naiset että miesten puheissa ei tarvi tulkintaa niin kuin naisen puheissa tarvitaan.
Mistä muustakaan se voisi olla kiinni kuin ulkonäöstä, jos yhdessä on mukavaa ja naurua?
Ap
Hyvinkin monesta muusta asiasta voi olla kiinni. Minä olen myös kokenut sen, että nainen lopetti tapailun, vaikka juttu luisti heti niin kuin olisimme tunteneet aina. Nainen oli nähnyt minut aiemmin kerran livenä ja ehdotti itse kahvittelua, joten ulkonäkö tuskin oli syynä. Jälkeenpäin olen itse miettinyt syitä ja ainakin pari todennäköistä juttua tuli mieleen joita ei silloin ajatellut kun juttu tuntui luistavan niin saumattomasti. Yksi oli se, että tein omasta tahdostani osa-aikatöitä ja olin tilanteeseen tyytyväinen, koska pidin työstäni ja oli myös paljon vapaa-aikaa. Nainen ei todennäköisesti pitänyt minua tarpeeksi tavoitteellisena työelämän suhteen. Toinen oli se, että hän todennäköisesti ajatteli minun rellestävän liikaa alkoholin kanssa, vaikka sen hän teki kyllä tietyllä tapaa vääränä tulkintana parin jutun perusteella, jotka eivät kuvastaneet todellista elämääni isossa kuvassa.
Sitten itse olen kerran lopettanut naisen tapailun, vaikka varmaan naisen mielestä meillä synkkasi todella hyvin. Meillä oli rentoa ja vapautunutta yhdessäoloa, mutta nainen ei silti ollut tyyppiäni vakavaa suhdetta ajatellen. Ulkonäön puolesta kelpasi hyvin, mutta hän keskittyi elämässä omasta mielestäni liian pinnallisiin asioihin. Sen takia hänellä oli myös esim todella huono yleistieto, koska häntä ei kiinnostanut yhteiskunnallisesti mikään. Ei osannut myöskään syvällisesti analysoida mitään. Juttua siis riitti, mutta loppujaan kaikki oli sellaista " tyhjien tynnyreiden kolinaa".
Suomi on täynnä kohtalokavereitasi niin naisissa kuin miehissäkin, laita vaan leuka rintaan ja pää alaspäin aloittaja sitten vain reippaasti kohti uusia vastoinkäymisiä.
Olin viime vuodet seurustelusuhteessa, ja päästin ulkonäköni aika rempalleen. Nyt pitäisi sitten palata takaisin tinder maailmaan, mutta tiedän jo ennalta miten kylmää kyytiä se tulee olemaan tässä nykyisessä kunnossani.
Toistaiseksi laitan kaiken ajan ja energian salitreeniin ja laihduttamiseen, ja deiteille tulen menemään vasta sitten kun alkaa kroppani olemaan siinä kunnossa että miehet tuntevat "kemiaa" 😃
Vierailija kirjoitti:
Olin viime vuodet seurustelusuhteessa, ja päästin ulkonäköni aika rempalleen. Nyt pitäisi sitten palata takaisin tinder maailmaan, mutta tiedän jo ennalta miten kylmää kyytiä se tulee olemaan tässä nykyisessä kunnossani.
Toistaiseksi laitan kaiken ajan ja energian salitreeniin ja laihduttamiseen, ja deiteille tulen menemään vasta sitten kun alkaa kroppani olemaan siinä kunnossa että miehet tuntevat "kemiaa" 😃
Kannattaa varautua ettei sekään välttämättä riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varautua ettei sekään välttämättä riitä.
No joo, tiedän. Mutta vuonna 2021 olin 170cm/65kg mitoissa ja etsin kumppania mm. Tinderissä, eikä silloin miehillä ikinä ollut mitään kemia tai kipinä ongelmia kanssani, vaan lähestulkoon aina tuli kyllä kutsua uusille treffeille. Nyt on sitten tarkoitus päästä takaisin tuohon painoon, ja vasta sen jälkeen lataan tinderin puhelimeen.
Olen tavallisen näköinen nainen, sellainen joka on aina jäänyt baarissa kauniimpien kavereiden varjoon ja saanut olla itse aloitteellinen. Miehet eivät ole tehneet minulle aloitteita tai muitakaan kosintoeleitä. Se että saa pakit on ihan normaalia ja kuuluu deittailuun! Ettehän te itsekään rakastu jokaiseen ja etenkin muutamat treffit on ihan kasuaalista toiseen uuteen ihmiseen tutustumista. Treffailu on verrattavissa työnhakuun: hakemuksia saa laittaa useampia ja juosta haastatteluissa. Usein tulee kiitos mutta ei kiitos -viesti mutta toivottavasti joku työpaikka pitää sinua parhaana kandidaattina.
Jos yhdet pakit suistaa tuolla tavalla raiteiltaan, on terapia todellakin oikea paikka. Ihan oikeasti, ulkonäöllä on merkitystä mutta se ei todellakaan ole ainoa vaikuttava tekijä. Minusta Juha Larm on erittäin vetävä, mutta ei kyllä muuten minun tyylinen mies yhtään, näin esimerkkinä. Minä sitten taas olen varsinainen peruna, mutta siisti ja rentoa seuraa jolla pääsee silläkin pitkälle. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä muustakaan se voisi olla kiinni kuin ulkonäöstä, jos yhdessä on mukavaa ja naurua?
Ap
Jos hänen puoleltaan puuttui seksuaalinen vetovoima. Itse olen biseksuaali nainen, ja monta kertaa elämässä on käynyt niin, että jonkun henkilön kanssa on mukavaa, ollaan samalla aaltopituudella, huumorintaju osuu kohdalleen ja on naurua ja hauskaa - ja toinen voi olla jopa hyvännäköinen, mutta silti en tunne kemiaa enkä seksuaalista vetovoimaa. Tällaisista ihmisistä voi tulla kyllä ystäviä, jopa bestiksiä, mutta kun romanttis-seksuaalisessa suhteessa se tietty kemia ja kipinä vaan on tärkeää. Ja sen puuttumiseen ei ole suinkaan aina syynä se, että toinen olisi jotenkin liian vähän sitä tai tätä, vaan hän voi olla vaan itselle sopimaton kumppani. Siihen, ketä kohtaan on kipinää, vaikuttaa jopa moni tiedostamaton asia, eikä ihminen välttämättä edes itse tiedä, miksi ei tunne tai tuntee vetoa. Todella ikävää, että teillä ei kohdannut kiinnostukset ja kemiantunne - sellaista käy joskus, eikä silloin edes tarvitse ajatella, että jommassa kummassa olisi jotain vikaa.
Se oli yhden ihmisen mielipide, ap. Ei faktaa sinusta. Sinä olet mitä olet.
Olet tulkinnut pieleen seurauksen, ja uskot omaan tulkintaasi, vaikka et tiedä sitä. Et tiedä syytäkään.
Opettele erottamaan tosiasiat ja erilaiset merkityksenannot toisistaan. Arviot eivät muuta kohdettaan.
Jos sata miestä faktisesti pitäisi sinua rumana, sekin on mitätön määrä maailman miehistä. Hiekanjyvä maailman suurimmalla rannalla.
Sinun arvosi ei vaihtele sen mukaan, mitä joku on mieltä sinusta. Luot itse helvettisi, josta kärsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut monta suhdetta, mutten koskaan ulkonäön takia. Yleisin syy on ollut tunneälyn puute. Kumppani pystynyt keskittymään vain siihen, mitä hän haluaa elämässä.
Mä olen lähettänyt kymmenille naisille "kiitoksia mukavista treffeistä, mutta en tuntenut kemiaa" viestin. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta se kemian puute johtui aina siitä, että se nainen ei ollut riittävän hyvännäköinen
Uteliaisuudesta kysyn, etkö tiennyt henkilöiden ulkonäköä ennen treffejä? En siis kritisoi päätöstäsi, mutta ihmettelen vain, miten voi tulla yllätyksenä, että toisen ulkonäkö on ehdoton ei - oliko kyseessä sokkotreffit vai saitko valokuvista väärän käsityksen? Itselläkin on kyllä ollut tällaisia kokemuksia, mutta näissä en ollut nähnyt henkilön kuvaa etukäteen. Toisaalta sellaista voi kyllä käydä, että joku on sekä kuvissa että livenäkin periaatteessa ihan hyvännäköinen, mutta ei sitten kuitenkaan vedä seksuaalisesti puoleensa - itselläni ei siis ole kriteerinä jokin tietty ulkonäöllinen taso vaan vetovoima, ja minulla se ei mene niin, että hyvännäköisiin tuntisin automaattisesti vetoa. Hyvin epätodennäköisesti heihinKIN.
Vierailija kirjoitti:
Se oli yhden ihmisen mielipide, ap. Ei faktaa sinusta. Sinä olet mitä olet.
Olet tulkinnut pieleen seurauksen, ja uskot omaan tulkintaasi, vaikka et tiedä sitä. Et tiedä syytäkään.
Opettele erottamaan tosiasiat ja erilaiset merkityksenannot toisistaan. Arviot eivät muuta kohdettaan.
Jos sata miestä faktisesti pitäisi sinua rumana, sekin on mitätön määrä maailman miehistä. Hiekanjyvä maailman suurimmalla rannalla.
Sinun arvosi ei vaihtele sen mukaan, mitä joku on mieltä sinusta. Luot itse helvettisi, josta kärsit.
No sivuhuomiona tosi harvoin nättiä naista pitää kukaan rumana. Ei välttämättä juuri oman tyylisenä, mutta ei kyllä rumanakaan.
Mä oon luopunut miehistä täysin. Oon ollut pienestä asti semmoinen ettei vastakkainen sukupuoli kiinnostu. Parikymppisenä kelpasi seksiin muttei muuhun. Lapseen ei oo energiaa vaikka yks samassa tilanteessa oleva kaveri teki semmosen itekseen (hän on kyllä oikeasti kaunis, keskimääräistä pidempi sinisilmäinen ja pitkäsäärinen blondi joten en tiedä miksei miestä tullut vastaan. Luonteeltaan kyllä todella kontrollinhaluinen).
Vierailija kirjoitti:
Mä oon luopunut miehistä täysin. Oon ollut pienestä asti semmoinen ettei vastakkainen sukupuoli kiinnostu. Parikymppisenä kelpasi seksiin muttei muuhun. Lapseen ei oo energiaa vaikka yks samassa tilanteessa oleva kaveri teki semmosen itekseen (hän on kyllä oikeasti kaunis, keskimääräistä pidempi sinisilmäinen ja pitkäsäärinen blondi joten en tiedä miksei miestä tullut vastaan. Luonteeltaan kyllä todella kontrollinhaluinen).
Joskus paras vaihtoehto on vaan yksinkertaisesti luovuttaa. Miksi pelata, jos tietää häviävänsä.
Et varmaankaan AP ollut ruma, mutta ruma totuus on, että jos olisit ollut super seksikäs tuon miehen mieleen, olisi hän katsonut pitemmälle kanssasi, ehkä jopa sietänyt kaikki muut huonot puolesi.
Mutta sinulla AP on toivoa, ehkä olet yksi meistä "luonteeseen ihastutaan" naisista, joka tarvitsee vain oikean osuman tai sattuman. Yritä päästä juttelemaan miesten kanssa muissa tilanteissa kuin tinderissä.