Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Okei, enpä taida mennä sitten edes sitä ensimmäistä kertaa Normaliin. Vi**ttaa tuollainen asiakkaiden nöyryyttäminen jollain labyrintilla.

Vierailija
11.05.2024 |

"pohjapiirrosta voisi verrata labyrinttiin"

"Päästäkseen ulko-ovelta kassalle pitää mutkitella hyllyrivien välissä noin 85 metriä. Oikopolkuja ei ole"

https://www.hs.fi/visio/art-2000010340496.html

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika södeä on esim. Itiksen kävelyä lisäävä uudistus mut temontin aikana. Rullaportaita ei löydy paljon mistään ja joutuu kiertämään ja kaartelemaan päästääkseen alas tai ylös. Ihquuuuuu!

Vierailija
62/87 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuolla muut käykään kuin teinitytöt?

Siellä missä on teinityttöjä, on myös keski-ikäisiä miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normal on minulle oikein kauhujen kauppa. Olen käynyt siellä 2 kertaa, kun piti lapselle etsiä yhtä juttua. Ensimmäisellä kerralla alkoi huimaamaan ja ahdistamaan hyvin pian sisälle astuttuani se labyrintti ja kauhea tavaran määrä. Joten vedin sen labyrintin vaan läpi äkkiä, tuli tunne että on päästävä heti pois. Toisella kertaa samankaltaiset tuntemukset ja paniikkikohtauksen kanssa ulos. Kolmatta kertaa ko. kauppaan en enää mene, maksan tuotteista mieluummin enemmän jossain miellyttävämmässä myymäläympäristössä. Aivan kammottava tuo Normal. 

Vierailija
64/87 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikea riitti.

ikeassa on oikopolkuja

Vierailija
65/87 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannihan on ihan sama.

Jos haluat ostaa paristoja jotka ovat kassan lähellä, joudut kiertämään kukka/työkalu/limu/rintsikka/hiusväri/kenkäosaston. Oikotietä ei ole.

Meidän lähi-Tokmannilla pääsee kassoille melkein suoraan sisäänkäynnistä. Nykyään on monta aukkoa, mistä pääsee läpi, ennen taisi olla yksi aika piilossa oleva, että joutui menemään kaupan perälle ja sieltä takaisin, U:n mallinen reitti oli ennen pakko kulkea.

Vierailija
66/87 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideahan on että kulkiessa keräät koriin kaikkea pientä ja halpaa kunnes hups,kassalla summa onkin 50 euroa!

Vierailija
67/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kertaakaan,.

Vierailija
68/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla se labyrintti on ihan Prismassakin. Ei ole sattumaa, mitä siellä näet ja missä järjestyksessä. Useimmat käyvät maito- ja leipäosastolla. Siksi ne ovat aina kaupan perällä. On pakko kävellä koko kaupan läpi ja sillä reissulla yritetään myydä muutakin. Kalleimmat tuotteet ja houkutukset pannaan silmän tasolle, muita joutuu etsimään. Suklaapatukkaa tyrkytetään vielä viimeiseksi heräteostokseksi, kun odotat vuoroa kassalla. 

Vierailija
69/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideahan on että kulkiessa keräät koriin kaikkea pientä ja halpaa kunnes hups,kassalla summa onkin 50 euroa!

Näinhän se on ja siksi nuo kaupat kannattavat. Täällä tietty aina jengi huutaa kuorossa että ostavat vain tarpeelliset ja harkiten, mutta 99 % asiakkaista ei tee niin ja siksi Normal pystyy laajenemaan tuota vauhtia. Ihmiset ostaa vielä enemmän ja enemmän ja purkkia purkin perään, kun hype on tarpeeksi kova. Sinällään kiinnostavaa että nykyään kaikenlainen halpatuote kiinnostaa ihmisiä ja saa aikaan mielettömän pöhinän, kuten Temu ja Normal, kun silloin kun itse olin nuori omassa kuplassani kaiken piti nimenomaan olla kallista ja ekslusiivista, suosiossa oli mm. Lancome ja Chanel ja jos joku oli halpista sitä pidettiin vähän nolona. Ei tuokaan tietenkään ihanteellista ollut, mutta ainakin kuluttaminen oli harkitumpaa ja tuotteita arvostettiin, eikä heitetty kohta roskiin koska parilla eurolla saa uuden tilalle.

Vierailija
70/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin oli nousukausi. Nyt on taantuma ja ihannoidaan kaikkea halpaa ja kiertotaloutta. Myyn Chanelit, kun tulee uusi nousukausi.

Vierailija
71/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän on, Ikea, Normal, Tiger, Tokmannikin usein, Rusta jne.  Mietityttää paloturvallisuus, miten sieltä pääsee ulos kun ovat niin sokkeloisia. 

Vierailija
72/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikea riitti.

Mun elämän top 100 parhaimpiin saavutuksiin kuuluu se, että en ole koskaan käynyt Ikeassa. Onneksi niitä ei ole kantakaupungeissa.

Vierailija
73/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin kerran menemään ja meinasi pakokauhu iskeä, kun pois ei päässyt kuin kulkemalla koko serpentiinin läpi. Pujottelua hidastivat tietenkin muut asiakkaat, joita parveili tien tukkona tuotteita tutkimassa. Jollakin astmaatikolla varmasti on siinä tuoksujen kakofoniassa myös tiukat paikat, jos äkkiä alkaa ottaa henkeen ja pitäisi päästä pois just nyt. 

Vierailija
74/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mun mielestä mikään labyrintti ole. Ihan tavallinen kauppa siinä missä muutkin. Ihan kiva konsepti, samasta kaupasta löytyy oikeastaan kaikki tarvitsemani kosmetiikka ja pesuaineet. 

Vierailija
75/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi kauppa on paniikkihäiriöiselle ihan painajainen. Jos minun on aivan pakko käydä siellä (koska siellä on jotain mitä muualta ei saa) niin kävelen hyvin reippaasti kohteeseen ja pois. Minua ei tuonne saa maleksimaan. Ahdistaa se tavaran määrä. Ikeassakin on oikopolkuja, joten siellä ei tule paniikkia.

Mikä siellä on sellaista, jota ei muualta saa?

SE upee vihree normalkassi.

Vierailija
76/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Clas Ohlsonkin samanlainen, pakko kiertää koko lenkki.

Vierailija
77/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannihan on ihan sama.

Jos haluat ostaa paristoja jotka ovat kassan lähellä, joudut kiertämään kukka/työkalu/limu/rintsikka/hiusväri/kenkäosaston. Oikotietä ei ole.

Kyllä kaikilla Tokmanneilla joilla itse olen asioinut on päässyt vaikka suoraan kassalle, jos tietää mistä puikkelehtii. Samoin Prismoissa, jotka ovat vieläkin selkeämpiä. 

Vierailija
78/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 metriä lol

miten pääsit kotoa jos tuo on ongelma?

Vierailija
79/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Clas Ohlsonkin samanlainen, pakko kiertää koko lenkki.

Meillä pääsee koukkaamaan oikoreittiä puhelintarvikkeiden kohdalta, jolloin tulee remppatarvikkeet ja kassa. 

Vierailija
80/87 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkit oli hyviä. Mutta vaihtuu valikoima ja huonommaksi mennyt. Mistä saa Hershey normaalia maitosuklaata. Nut on vaan jotain ällö keksi- caramel viritelmiä. 

Karkit ja suklaat oli alkuun tosi hyviä. Vähensin ostamista kun kohdalle alkoi osua pilaantuneita tuotteita, vaikka niiden olisi parasta ennen -päiväyksien mukaan pitänyt olla syötäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän