Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suunnaton raivo työnantajaa kohtaan

Vierailija
10.05.2024 |

Hain henkilökohtaiseksi avustajaksi, koska ei ollut muutakaan tarjolla. Pian selvisi, että minulla ei ole työaikaa ollenkaan. Työsopimuksessa lukee tietty määrä, mutta käytännössä päivä loppuu kun avustettava lähettää minut kotiin. En siis tiedä ollenkaan aamulla töihin lähtiessä, että moneltako olen kotona. Sairasta. En jaksa tätä enää kauaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Sun tarviikaan, ota loparit. Mäkin otin loparit Stockalta kun en enää jaksanut sitä paskameininkiä.

Vierailija
2/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu tuollaiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän kesto pitää olla kyllä tiedossa. Voiskohan tuosta valittaa johonkin..?

Vierailija
4/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toistuvasti kysynyt työnantajalta työvuoroja. Hän ei kuulemma nää niitä tarpeellisiksi. 

Ap

Vierailija
5/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten varmaab vaihdat hommaa.

Vierailija
6/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat laskuttaa ne tunnit mitä on sovittu, ei siinä ole sen kummempaa. Työnantaja on velvollinen ne kertomaan.

Vierailija
7/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on vapaa tahto, lähde vetämään!

Vierailija
8/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita aamulla mennessäsi, monelta lähdet. Ja lähde myös. 

Vierailija
9/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita että työvuorot ilmoitetaan 2 vko etukäteen ja muussa tapauksessa laskutat täysiä päiviä. Näin se menee lain mukaan.

Vierailija
10/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat laskuttaa ne tunnit mitä on sovittu, ei siinä ole sen kummempaa. Työnantaja on velvollinen ne kertomaan.

Minä laskuttaisin ne tunnit, mitkä olen tehnyt.

Vierailija
11/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laskuttaisin ne tunnit, mitkä olen tehnyt.

En ikinä suostuisi tuollaiseen, että olisin varautunut 8h työpäivään ja työnantaja päättäisi 1h päästä että nyt riittää tältä päivältä, jolloin saisin vain 1h palkan. 

Vierailija
12/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kyllä palkan kaikista tunneista, mutta vaikea luonnollisesti vaikea suunnitella omia menoja kun ei tiedä, että moneltako pääsee. Minulla on koirakin kotona. Edellinen avustaja teki kuulemma 10h päiviä.

Ap

Vierailija
13/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, ap, että sinä pystyt vaikuttamaan tuohon asiaan itse? Ja marmatus palstalla ei sinua auta.

Vierailija
14/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi edessä

Vierailija
15/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se työnantajasi puistoon ja lähde kävelemään. Se on loppu nyt ja eikun moro vaan. Kato itse ittes perään.

Vierailija
16/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko selvittänyt mitä tes tai työaikalaki sanoo?

Vierailija
17/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille työnantajalke, että nykyinen systeemi ei sovi sulle, ja haluat selkeän työvuorolistan. Mikäli se ei työnantajalle sovi, niin irtisanoudut ja etsit toisen paikan. Henk.koht.avustajista on kova pula, saat kyllä varmasti paremmankin paikan.

Vierailija
18/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnaton raivo.. työnantajasiko oli se, joka ei vastannut viestiisi asap? Jos olet ihminen, joka kokee suunnatonta raivoa jotain toista henkilöä kohtaan, ja jonka kodissa myös työskentelet, ole hyvä, ja lopeta työsuhde välittömästi. Raivosi tuntuu ja näkyy päällepäin. Toivottavasti saat sellaista työtä jossa et vaaranna muita kuin itsesi raivotessasi. 

Vierailija
19/19 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnaton raivo.. työnantajasiko oli se, joka ei vastannut viestiisi asap? Jos olet ihminen, joka kokee suunnatonta raivoa jotain toista henkilöä kohtaan, ja jonka kodissa myös työskentelet, ole hyvä, ja lopeta työsuhde välittömästi. Raivosi tuntuu ja näkyy päällepäin. Toivottavasti saat sellaista työtä jossa et vaaranna muita kuin itsesi raivotessasi. 

Otit ehkä vähän kirjaimellisesti? Ja kyllä mua ärsyttää, että hän ei ajattele asiaa mun näkökulmasta ollenkaan. Kyseessähän ei ole mielipideasia, vaan Suomen Työsuojelulaki sanoo, että jokaisella työpaikalla on oltava työvuorolista. Olen aikaisemmin työskennellyt kunnalla/kaupungilla ja siellä tällainen olisi täysin mahdoton skenaario.

Ap