Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden työn aloitus jännittää ihan kamalasti!

Vierailija
10.05.2024 |

Sain unelmieni työpaikan, en edes juuri jännittänyt haastatteluja (niitä oli useampi kierros), mutta nyt kun pitäisi maanantaina aloittaa, olen ihan hermoromahduksen partaalla. En muista, että olisin ennen jännittänyt uudessa työssä aloittamista näin paljon. Varmaan tähän vaikuttaa osaltaan se, että työ on tosiaan juuri sitä mitä haluaisin tehdä, enkä tietenkään halua mokata mitään.

Olisiko kenelläkään hyviä neuvoja tähän tilanteeseen? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloitan uudessa työpaikassa ens maanantaina. Ei jännitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ja ole oma itsesi, kyllä se siitä.

Vierailija
4/12 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellaista mukavaa jännitystä kun menee uuteen työhön.

Vierailija
5/12 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans aloitin 3 kk sitten. Ei siinä muuta kun menee omana ittenään ja kattoo mitä eteen tulee.

Vierailija
6/12 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota muutama rohkaisuryyppy ensimmäisenä päivänä. Taskumatista aina välillä naukku, rentouttaa mukavasti.

Vierailija
7/12 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli uudessa duunissa täysin uusi työtehtävä ja sanoin siinä perehdyttäjälle että jännittää ihan kamalasti :D Siitä se sitten kuitenkin lähti.

Vierailija
8/12 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, että poikkeuksellisen kova jännityksesi johtunee siitä, että koet juuri tuon paikan itsellesi tärkeäksi.

Yritä kuitenkin muistaa, että et ole menossa todistelemaan mitään, vaan että sinäkin saat olla uusi työntekijä, joka ei vielä tunne talon tapoja. Yritä luoda esihenkilöösi läheinen vuorovaikutussuhde, jotta sinun on helppo ottaa asioita puheeksi. Tilanteessasi on iso riski, että alat märehtiä asioita liikaa itseksesi, ja kärpäset paisuvat härkäsiksi, jne. Ota palautetta vastaan ja tarvittaessa pyydä sitä. Älä hyväksy esihenkilöltä epämääräisiä palautteita, vaan vaadi (ystävällisesti) aina konkretiaa: esim. ei "Yritä olla reippaampi oikeissa asioissa", vaan "Panosta asiaan x, asian y voi tehdä vähän rennommin".

Olen ollut aikoinaan samassa tilanteessa ja se meni päin peetä, mun ei annettu olla "uusi", vaan olin eräille tahoille heti "velkaa jotain", irtisanouduin sitten itse koeajalla lopen k*rpiintyneenä. En siksi ala lässyttämään sinulle "kyllä se siitä aina suttaantuu".

Vierailija
9/12 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, että poikkeuksellisen kova jännityksesi johtunee siitä, että koet juuri tuon paikan itsellesi tärkeäksi.

Yritä kuitenkin muistaa, että et ole menossa todistelemaan mitään, vaan että sinäkin saat olla uusi työntekijä, joka ei vielä tunne talon tapoja. Yritä luoda esihenkilöösi läheinen vuorovaikutussuhde, jotta sinun on helppo ottaa asioita puheeksi. Tilanteessasi on iso riski, että alat märehtiä asioita liikaa itseksesi, ja kärpäset paisuvat härkäsiksi, jne. Ota palautetta vastaan ja tarvittaessa pyydä sitä. Älä hyväksy esihenkilöltä epämääräisiä palautteita, vaan vaadi (ystävällisesti) aina konkretiaa: esim. ei "Yritä olla reippaampi oikeissa asioissa", vaan "Panosta asiaan x, asian y voi tehdä vähän rennommin".

Olen ollut aikoinaan samassa tilanteessa ja se meni päin peetä, mun ei annettu olla "uusi", vaan olin eräille tahoille heti "velkaa jotain", irtisanouduin sitten itse koeajalla lopen k*rpiinty

Yleensä en jää märehtimään asioita tai palautteita, vaan otan asiat asioina, en henkilökohtaisesti. Hassuahan tässä on juuri se, etten oikeastaan jännitä osaanko tehdä työtä itsessään, vaan ennemminkin jännittää se, minkälaisen vaikutelman annan, vaikka esihenkilö on jo tavannut ja haastatellut minut. Ehkä tässä on vähän ns. huijarisyndroomaa, kun pelottaa että en olekaan yhtä hyvä kuin se kuva, jonka itsestäni annoin, kun onnistuin tulemaan valituksi niin valtavasta joukosta hakijoita. Kuitenkaan se kuva ei ollut missään nimessä valheellinen, vaan kerroin myös suoraan asiat, joita en osaa. 

Vierailija
10/12 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin SAATANA!

Vierailija
11/12 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedäppä kunnon känni tässä viikonloppuna niin krapulassa sitten maanantaina kohti uusia haasteita ;)

Vierailija
12/12 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitys loppuu siellä työpaikalla kun aloitetaan työt. Ihan normaalia 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän