Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikänäkö ja piilarit, monitehopiilarit ei toimi...

Vierailija
10.05.2024 |

Onnistuuko piilarit että toinen korjaa lähinäön ja toinen kauas?

Monitehopiilareilla en näe lukea, ilman piilareita/laseja kyllä. Tai voiko vain toiseen silmään laittaa kaukonäön korjaavan piilarin ja toisen jättää ilman?

Käyn kyllä uudelleen optikolla kunhan ehin mutta ainakaan noilla sovituslinsseillä en näe lukea.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla tottumiskysymys? Mulla on toki vain +1,5 lukualueen lisä, mutta nykyään näen näillä ihan hyvin, enemmänkin kauas näkemisessä haastetta. Miinusta pohjalla 4,5. Monitehosilmälaseilla toki näen vielä paremmin joka etäisyydelle.

On muuten olemassa myös monitehopiilareita hajataiton korjauksella jos se on ongelma. Mutta tosiaan optikkoa varmasti tarvitaan tilanteen selvittämiseen uusiksi

Vierailija
2/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle ainakin tavallisissa silmälaseissa tuollaisesta vaihtoehdosta puhuttiin ja mikesi toimisi piilolinsseissäkin.

Itsellä nykyisin monitehopiilolinssit.

-5.75 Add 2.0. hyvin näkee lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla tottumiskysymys? Mulla on toki vain +1,5 lukualueen lisä, mutta nykyään näen näillä ihan hyvin, enemmänkin kauas näkemisessä haastetta. Miinusta pohjalla 4,5. Monitehosilmälaseilla toki näen vielä paremmin joka etäisyydelle.

On muuten olemassa myös monitehopiilareita hajataiton korjauksella jos se on ongelma. Mutta tosiaan optikkoa varmasti tarvitaan tilanteen selvittämiseen uusiksi

On hajataiton korjaus noissa piilareissa ja lähelle +1 mutta ei riitä kädessä pituus että pystyisin niillä esim. puhelimen näytöltä lukemaan. Onkohan niissä liikaa plussaa?

Vierailija
4/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle ainakin tavallisissa silmälaseissa tuollaisesta vaihtoehdosta puhuttiin ja mikesi toimisi piilolinsseissäkin.

Mullekin siis tilattiin koekäyttöön monitehopiilarit, -2,5, add +1 ja hajataiton korjaus mutta en nää lukea noilla kun taas ilman laseja/piilareita näen lukea hyvin ja niinuslaseillakin näen paremmin lukea kuin noilla piilareilla.

Vierailija
5/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään pidin kaukonäköä alikorjaavia tavallisia piilolinssejä, joilla näki myös hyvin lukea, toisin kuin jos olisi laitettu kaukonäön parhaimpaan mahdolliseen korjaavat linssit. 

Vierailija
6/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle optikko kyllä sanoi että lukeminen (läheltä) ei tule mulla piilareilla onnistumaan. En nyt kyllä tiedä/muista oliko siihen joku erityinen syy. Enkä pystykään. Enimmäkseen käytänkin piilareita nykyään vain urheillessa. Jotkut juhlat on sitten toinen tilaisuus ja silloin mun pitää pyytää muita tulkkaamaan ruokalista ja lukemaan ja vastaamaan mun viesteihin. Mulla on paljon miinuksia plus ikänäköä plus hajataitteisuutta. 

Vierailija
7/7 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle optikko kyllä sanoi että lukeminen (läheltä) ei tule mulla piilareilla onnistumaan. En nyt kyllä tiedä/muista oliko siihen joku erityinen syy. Enkä pystykään. Enimmäkseen käytänkin piilareita nykyään vain urheillessa. Jotkut juhlat on sitten toinen tilaisuus ja silloin mun pitää pyytää muita tulkkaamaan ruokalista ja lukemaan ja vastaamaan mun viesteihin. Mulla on paljon miinuksia plus ikänäköä plus hajataitteisuutta. 

Voi harmi, mulla varmaan sama.

Töissä ois piilarit helpommat kun ei tarvis koko ajan säätää silmälasien ja aurinkolasien välillä mutta pakko olisi myös pystyä lukemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan