Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomien lauantai

Vierailija
10.05.2024 |

Äitienpäivän alla vietetään lapsettomien lauantaita. Ihan liian vähän on asia saanut media-aikaa, onneksi tämä on vähän muuttumassa, kiitos heidän, jotka ovat asiasta julkisuudessa puhuneet ( kuten Kia Arpia somekanavissaan ja nyt viikolla Ylen aamussa https://areena.yle.fi/1-70638068)

Tänään asian kanssa eläville on tarjolla myös 30-vuotiaan Simpukka ry:n järjestämä verkkotapahtuma.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan sama asia, kun minä nostaisin haloon siitä, että minulla ei ole syntymäpäiviä jonkun toisen syntymäpäivän aattona. Vuodessa on 365 päivää, jolloin voi juhlia, mutta kaikkein karseimpia ovat ne henkilöt, jotka päättävät tunkea oman juhlansa aina toisen juhlan lähelle. 

Vierailija
22/89 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aivan sama asia, kun minä nostaisin haloon siitä, että minulla ei ole syntymäpäiviä jonkun toisen syntymäpäivän aattona. Vuodessa on 365 päivää, jolloin voi juhlia, mutta kaikkein karseimpia ovat ne henkilöt, jotka päättävät tunkea oman juhlansa aina toisen juhlan lähelle. 

Kuule, mitä väliä, jos lätkän MM kisat ja tenniksen vastaavat on peräkkäisinä päivinä, kun en seuraa sitä toista...

On itseriittoisen veemäisen ihmisen merkki tällainen kyräily. Keskittykää omiin juhliinne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavia nämä lapsettomien päivät ja äitienpäivät sekä isänpäivät. Viettääkö joku oikeasti näitä päiviä?

M34

Vierailija
24/89 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lapseton, onneksi tosin vapaaehtoisesti, mutta ymmärrän täysin miksi lapsettomien lauantaita juhlitaan äitienpäivän aattona.

Koska lapsettomuudesta kärsivälle tämä voi olla se kaikista kivuliain viikko vuodesta, kun joka tuutista toitotetetaan äidit sitä, äidit tätä. TV, lehdet ja radio ovat pelkkää "tästä vuoden toivotuimmat lahjat äitienpäivään!" ainakin kuukauden päivät. Sitä ei yksinkertaisesti pääse pakoon mihinkään.

Lapsettomien lauantaita/viikkoa vietetään siis tukemaan tahattomasti lapsettomia tänä aikana. Vähän hassu vertaus, mutta jos talosi olisi nyt tulessa, haluaisitko palokunnan paikalle heti, vaiko vasta puolen vuoden päästä?

tämä mainostaminen siinä just ärsyttää, siis se äitienpäivän kaupallinen rallatus ainakin viikko ennen ko. päivää. Itse olen lapseton ja itselläni on äiti, joka teki lapsuudestani kohtalaisen h.e.l.vetin niin niin tää osuu vähän monelta suunnalta. vähempikin mainostus riittäisi malliin että kaikki äidit haluavat lapsilleen parasta..jep. Mua siis ei haittaa itse äitienpäivä vain se elämää suurempi show sen ympärillä. Kestän kyllä sen 1 päivän ilman somen imeliä postauksia.

Vierailija
25/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lapseton, onneksi tosin vapaaehtoisesti, mutta ymmärrän täysin miksi lapsettomien lauantaita juhlitaan äitienpäivän aattona.

Koska lapsettomuudesta kärsivälle tämä voi olla se kaikista kivuliain viikko vuodesta, kun joka tuutista toitotetetaan äidit sitä, äidit tätä. TV, lehdet ja radio ovat pelkkää "tästä vuoden toivotuimmat lahjat äitienpäivään!" ainakin kuukauden päivät. Sitä ei yksinkertaisesti pääse pakoon mihinkään.

Lapsettomien lauantaita/viikkoa vietetään siis tukemaan tahattomasti lapsettomia tänä aikana. Vähän hassu vertaus, mutta jos talosi olisi nyt tulessa, haluaisitko palokunnan paikalle heti, vaiko vasta puolen vuoden päästä?

Eli uhriutumalla ja syyllistämällä. Ymmärrän että asia on kipeä, mutta ei se ole lisääntymään onnistuneiden vika, että joku muu ei pysty lasta saamaan. 

Vierailija
26/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien syyllistämispäivä. 

Vierailija
27/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminä

Vierailija
28/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on outoa, että se on juuri ennen äitienpäivää. Tiedän adoptioäidin, joka vietti vuosia molempia päiviä, vaikka oli ollut jo vuosia adoptioäiti.

Lauantaina juhlitaan lapsettomia ja sunnuntaina äitejä. Mitä väärää siinä on? Toukokuu on ihan yleisesti todella kiva kuukausi juhlimiseen.

Juhlitaan lapsettomuutta? 

Vierailija
29/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on outoa, että se on juuri ennen äitienpäivää. Tiedän adoptioäidin, joka vietti vuosia molempia päiviä, vaikka oli ollut jo vuosia adoptioäiti.

Lauantaina juhlitaan lapsettomia ja sunnuntaina äitejä. Mitä väärää siinä on? Toukokuu on ihan yleisesti todella kiva kuukausi juhlimiseen.

Niin. Kuulostaahan se vähän hassulta, kun tarkemmin miettii, mutta hassujahan kaikki tämmöiset juhlapäivät ovat.

Vierailija
30/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeampi sana olisi varmaan muistetaan?

Vierailija
31/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista tulee tosi itsekkäitä lapsen saatuaan kuten tästäkin ketjusta huomaa. 

Vierailija
32/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä merkkipäivä tarvitsee huomiota. Ja tärkeä juuri nyt. Kiitos medialle, joka on huomioinut päivää.

Vierailija
33/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simpukan sivuilla oli ollut blogikirjoitus tuosta ajankohdasta. Jostain syystä kirjoitus oli kuitenkin poistettu, eikä sitä enää löytynyt. Koitin Googlettaa ajankohdan perusteluja, mutta en löytänyt. 

Tämän päivän verkkoluennolla päivän perustaja kertoo, miten päivä sai alkunsa. Olen ymmärtänyt liittyvän siihen, että äitienpäiväviikko on tahattomasti lapsettomille erityisen raskasta aikaa. 

Kärsin lapsettomuudesta, ja huominen tuntuu erityisen raskaalta, koska vielä muutama viikko sitten olin ensimmäistä kertaa raskaana, mutta raskauteni päättyi keskenmenoon. Huomisen piti olla ilon ja juhlan päivä, se päivä kun kerron perheelleni raskaudestani, ja jota pääsisin itsekin vihdoin viettämään ensi vuonna. 💔

Vierailija
34/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan naurettavia nämä lapsettomien päivät ja äitienpäivät sekä isänpäivät. Viettääkö joku oikeasti näitä päiviä?

M34

Muutos on jo alkanut, sain viime vuonna lapselta päiväkodista askarrellun kortin. Aurinkoista päivää, Petra. Eli ei toivotettu hyvää äitienpäivää! 

Väärin silti sukupuolitettu. Saa nähdä onko erhe täksi vuodeksi korjattu ja jätetty nimi pois. 

Vierailija
35/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että minulle suotiin lapsia. 

Vierailija
36/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsia.

Vierailija
37/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että minulle suotiin lapsia. 

Miten sinulta on pois jos lapsettomillakin on oma päivänsä? 

Vierailija
38/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyyttä on olemassa silloin kuin teolla on uhri. (Lapsia tehdään silkasta itsekkyydestä tyydyttämään omia narsistisia tarpeita)

Lapsettomat ihmiset ovat uhreja? 

Vierailija
39/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkky juhla samalla kun syntyvyys on maalle eksistentiaalinen ongelma.

Lapsettomuus ei ole mikään suoritus.

Vierailija
40/89 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkky juhla samalla kun syntyvyys on maalle eksistentiaalinen ongelma.

Lapsettomuus ei ole mikään suoritus.

Toimivat lisääntymisvärkit ja seksin saaminen sitten on suoritus? Tai se että on pysynyt elossa taas yhden vuoden lisää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän