Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Miehillä korkea koulutus ei enää vaikuta lasten saamisen todennäköisyyteen tai vaikuttaa jopa negatiivisesti

Vierailija
10.05.2024 |

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000010402063.html

"Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen Etlan tuoreessa tutkimuksessa selvitettiin koulutuksen vaikutusta lasten saantiin, ja erityisesti miehiä koskevat oletukset poikkesivat paljon odotetusta.

Naisten kohdalla koulutus vaikutti lapsimäärää lisäävästi, mutta miehillä vaikutus oli lähellä nollaa tai jopa negatiivinen."

Missä on menty pieleen? No siinä, että nykyään tapailu ja deittailu on tosi visuaalista. Etenkin nuoremmissa ikäluokissa treffeille pääsee lähinnä, jos on hyvännäköinen. Netissä jopa avoimesti irvaillaan "insinörteille" tai tylsille miehille jotka ovat tunnollisesti opiskelleet.

Entisaikoina riitti vain että on hyvä palkka ja koulutus niin ei ollut niin hirveästi ulkonäöllä, pituudella yms. visuaalisilla asioilla väliä (eikä toisaalta edes deittiäppejä ollut olemassa, korkeintaan jotain kirjepalstoja).

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä ei juuri pääse edes 1.treffeille, puhumattakaan siitä, että pääsisi niin pitkälle, että lasten tekeminen olisi realistista.

Tämä. Minulle rumahkona miehenä se että pidän vastasyntynyttä lasta sylissäni on ajatuksena yhtä kaukainen kuin se että polkisin polkupyörällä kuuhun, kun ottaa huomioon sen etten pääse edes TREFFEILLE asti vaikka pyyhin vuodessa tuhansia naisia oikealle sovelluksissa ja teen livenäkin aloitteita.

Siinä treffien ja vastasyntyneen sylissä pitämisen välillä kuitenkin on niin monta eri vaihetta, prosessia ja mahdollisesti vuosien tapailua ja yhdessäoloa. Minä en pääse edes siihen vaiheeseen että voisi puhua naisen kanssa kasvotusten asiasta. Ja nirsoudesta ei ole kyse koska olen pudottanut fyysisetkin kriteerit aivan nollaan

Turha pelko. Sinä voit naisena vaikuttaa asiaan siten, että luovut hypergamiasta ja otat itseäsi matalatasoisemman miehen niin miehen ei enää tarvitse tyytyä vaan mies saa kumppanin josta on innostunut.

Tämä tyytymis-ilmiö on syntynyt juurikin siitä, että naiset jahtaa itseään reilusti tasokkaampia miehiä ja miesten vaihtoehdoiksi jää joko tyytyminen tai yksinolo.

Vierailija
42/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tabu tai ei niin itse ainakin haluan vain "lasten" sijasta myös nättejä lapsia. Minulle on väliä sillä että miehellä on mukavan persoonallisuuden lisäksi terve perimä sekä kivat kasvot. Pituus jne. bonusta jos ovat poikia.

Yksinhuoltajaksi en ala. Ehdoton vaatimus on se että toinen pysyy lapsiperhe-elämässä mukana. Osaan suodattaa kyllä ne joista heti äkkää ettei tuosta ole kantamaan vastuuta tai rakastamaan lasta oikeasti.

Ei tuossa mitään tabua ollut, mutta oli kyllä pikkuisen naiivia tekstiä. Saanko kysyä, että missä vaiheessa lapsentekoprojektisi mahtaa tällä hetkellä olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miespuolinen uraohjus etsii itselleen nuorta sisäkkö-lapsentekokonetta, niin tulee kyllä nykyaikana pettymään karvaasti. Naisten ei enää tarvitse hääriä taustalla mahdollistamassa ukkojensa uraa, kun on itselläkin koulutus ja omat rahat voivat olla ITSE omien elämiensä päähenkilöitä, jotka luovat uraa.

Vierailija
44/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä aina syyttää deittisovelluksia pinnallisuudesta ja siitä ettei tavallinen mies voi menestyä siellä, mutta milloin puhutaan siitä että myös Suomessa Tinderinkin sukupuolijakauma on aivan vinoutunut? Eli jos lataa kaikki odotuksensa deittailun onnistumisesta sovelluksiin, epäonnistuminen on hyvin todennäköistä. 

https://www.tinderguru.fi/l/tinder-suomi-kokemuksia/

Väestöliiton mukaan valtaosa uusista pariskunnista on syntynyt vuoden 2019 jälkeen deittisovelluksissa ja vauhti vain kiihtyy vuosi vuodelta.

Useissa hiippakunnissa papit ovat sanoneet että lähes kaikki vihittävät ovat tavanneet Tinderissä tai muilla deittialustoilla.

https://yle.fi/a/3-10871911

Juu-u, mutta juurihan tässä puhutaan ettei uusia parisuhteita synny. Eli mistä

Vaikka miehet ja naiset kohtaisivatkin, se ei tarkoita, että pariskunta hankkii lapsia. Niin kauan kun lisääntyminen on edelleen  paska nakki naisille niin syntyvyys alenee 

Vierailija
45/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tykkää palomiehistä, poliiseista ja upseereista. 

Etenkin lääkäreistä, lentäjistä ja linnakunditkin saavat paljon rakkauskirjeitä.

Ei tykätä. Lääkäri on tylsä. 

Pitää olla univormu. 

Vierailija
46/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä ei juuri pääse edes 1.treffeille, puhumattakaan siitä, että pääsisi niin pitkälle, että lasten tekeminen olisi realistista.

Tämä. Minulle rumahkona miehenä se että pidän vastasyntynyttä lasta sylissäni on ajatuksena yhtä kaukainen kuin se että polkisin polkupyörällä kuuhun, kun ottaa huomioon sen etten pääse edes TREFFEILLE asti vaikka pyyhin vuodessa tuhansia naisia oikealle sovelluksissa ja teen livenäkin aloitteita.

Siinä treffien ja vastasyntyneen sylissä pitämisen välillä kuitenkin on niin monta eri vaihetta, prosessia ja mahdollisesti vuosien tapailua ja yhdessäoloa. Minä en pääse edes siihen vaiheeseen että voisi puhua naisen kanssa kasvotusten asiasta. Ja nirsoudesta ei ole kyse koska

En tyytynyt enkä suosittele sitä kenellekään. Jokaisen pitäisi etsiä kumppani josta tykkää kuin hullu puurosta, tai sitten pysyy sinkkuna. 

Mies jolle vastasin maalasi itsestään kuvan vähemmän haluttavana kumppanina, ei siis minään huipputason miehenä. Ja itsekin ajattelen että vähemmän haluttu kumppani on suurempi riski. Kun sellainen jolla olisi vientiä muuallekin valitsee sinut, hän ei valinnut epätoivosta tai siksi ettei tietäisi muista vaihtoehdoista. Nimenomaan nämä jotka eivät ketään saa, jankkaavat siitä kuinka ovat luopuneet standardeistaan ja kelpuuttaisivat kenet vain. En ole koskaan huomannut haluttavien miesten sanovan noin. 

Vierailija
47/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät halua lapsia nuorena ja heräävät lapsitoiveisiin liian myöhään. Moni mies etsii myös liian nuorta naista verrattuna omaan ikäänsä ja jäävät siksikin ilman paria ja lapsia. Osa kokee lapset liian työläiksi vaativan työn lisäksi.

Juuri näin. Lisäksi vielä se, että sekä miehillä että naisilla vapaaehtoinen lapsettomuus on lisääntynyt. Ei edes haluta lapsia ja vastuuta heistä  häiritsemään omaa elämää. Rahat voi käyttää mielekkäämmin muuhun.

Miten matkustelu tai materian ostelu kompensoi sitä ettei ole jälkikasvua?

Vierailija
48/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä aina syyttää deittisovelluksia pinnallisuudesta ja siitä ettei tavallinen mies voi menestyä siellä, mutta milloin puhutaan siitä että myös Suomessa Tinderinkin sukupuolijakauma on aivan vinoutunut? Eli jos lataa kaikki odotuksensa deittailun onnistumisesta sovelluksiin, epäonnistuminen on hyvin todennäköistä. 

https://www.tinderguru.fi/l/tinder-suomi-kokemuksia/

Väestöliiton mukaan valtaosa uusista pariskunnista on syntynyt vuoden 2019 jälkeen deittisovelluksissa ja vauhti vain kiihtyy vuosi vuodelta.

Useissa hiippakunnissa papit ovat sanoneet että lähes kaikki vihittävät ovat tavanneet Tinderissä tai muilla deittialustoilla.

https://yle.fi/a/3-10871911

Juu-u, mutta juurihan tässä

Miten liittyy? 

Vierailija
49/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.

Vierailija
50/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat suunnitelmissa kuitenkin, niin annat vaan mennä. Asiat järjestyvät. Jos jää odottamaan sitä oikeaa aikaa, ei sitä välttämättä tule ikinä. Aina on syitä puolesta ja vastaan. Kyllä opiskelijana lasten saaminen ja hoitaminen on helpompaa kuin työuran alussa.

Vierailija
51/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä treffien ja vastasyntyneen sylissä pitämisen välillä kuitenkin on niin monta eri vaihetta, prosessia ja mahdollisesti vuosien tapailua ja yhdessäoloa. Minä en pääse edes siihen vaiheeseen että voisi puhua naisen kanssa kasvotusten asiasta. Ja nirsoudesta ei ole kyse koska olen pudottanut fyysisetkin kriteerit aivan nollaan.

En yksinkertaisesti kelpaa kun ilmeisest

Jos asenne on noin kyyninen niin olet silloin jo itsekkin valinnut yksinäisyyden. Ei naisillekkaan parisuhteen tai perheen perustaminen ole mitään helppoa, mutta me sentään jaksamme yrittää.

Vierailija
52/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä treffien ja vastasyntyneen sylissä pitämisen välillä kuitenkin on niin monta eri vaihetta, prosessia ja mahdollisesti vuosien tapailua ja yhdessäoloa. Minä en pääse edes siihen vaiheeseen että voisi puhua naisen kanssa k

Niin, mutta se komeakasvoinen 190cm mies saisi kyllä lastensa äidiksi vaikka ketä jos tällä on miellyttävä persoona. Miksi hän siis ottaisi sinut.

Ajatusvirheesi on se, että sinä olet 'oikeutettu' muuhun kuin siihen rumaan lyhyeen jämämieheen. Todellisuudessa et ole oikeutettu mihinkään sen enempää kuin miehetkään.

Kyllä, olen itse ruma ja jossain mielessä katkera naisille. Mutta en ole koskaan sanonut että olen oikeutettu kauniskasvoiseen hyväkroppaiseen naiseen. Olen vain sanonut että toivon että edes joku nainen minut hyväksyisi, edes kehitysvammainen.

Vierailija
53/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.

On myös ihan ok olla perustamatta vauvavaiheesta. Moni lapsiakin hankkinut odottaa sen päättymistä, ja se on myös tosi validi tapa ajatella. 

Vierailija
54/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät halua lapsia nuorena ja heräävät lapsitoiveisiin liian myöhään. Moni mies etsii myös liian nuorta naista verrattuna omaan ikäänsä ja jäävät siksikin ilman paria ja lapsia. Osa kokee lapset liian työläiksi vaativan työn lisäksi.

Juuri näin. Lisäksi vielä se, että sekä miehillä että naisilla vapaaehtoinen lapsettomuus on lisääntynyt. Ei edes haluta lapsia ja vastuuta heistä  häiritsemään omaa elämää. Rahat voi käyttää mielekkäämmin muuhun.

Miten matkustelu tai materian ostelu kompensoi sitä ettei ole jälkikasvua?

Kysymys on asetettu väärin. Miksi pitäisi luopua mukavasta, helposta elämästä, josta voi nauttia huoletta  ja tehdä sen sijaan jälkikasvua? 

Vierailija
55/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään seksikkäämpää - kuin raskaana oleva nainen.

Vierailija
56/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP:lla kavereita? Naisena kun katson naimisissa olevia työkavereita tai omien kavereideni tuttuja, on siellä kaikenlaisia miehiä ihan joka mittarilla. 

Mielestäni tuo kertoo siitä moni mies ei vaan halua lapsia. Tuttavapiirissänikin se on ollut enemmänkin naisten aloite ja mies sitten ratsastaa mukana mutta moni heistä voisi hyvin olla eri olosuhteissa vaikka lapsettomiakin. Toisaalta sitten pitkälle kouluttautuneet ovat varmasti harkitsevaisempia monella tapaa ja lapsi on aina taloudellinen riski ja sitä saattaa viivytellä sen takia ettei ajat tunnu tarpeeksi vakailta.

Vierailija
57/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös ihan ok olla perustamatta vauvavaiheesta. Moni lapsiakin hankkinut odottaa sen päättymistä, ja se on myös tosi validi tapa ajatella. 

Venäjän propagandaa

Vierailija
58/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailma on karsea. Nuorena sentään pystyi miehenäkin kuvittelemaan, että voisi olla olemassa naisen ja miehen välistä rakkautta. Nyt on vain lihaa, seksiä, rahaa ja valtaa.

Parisuhdekin on laskelmoitu helvetti, jossa koko ajan arvioidaan suoritusta ja annetaan surutta kenkää kun seksuaalinen kihelmöinti lakkaa.

Onneksi olen vanha ja koin vanhan maailman.

Vierailija
59/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ollut niin onnellinen ja seesteinen kun olin raskaana. Muistelen lämmöllä sitä vieläkin. Onneksi sen sain kokea. Tietysti vielä tärkeempää on että nyt on elämässäni (jo pesästä lentänyt) ihana, lämmin, hauska tytär. 💝

Vierailija
60/222 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaassa lisääntymisiässä olevat pariskunnat hankkivat koiran, joten kyllä se on ihan selvää. Noin parikymppisenä kun pariskunta muuttaa yhteen. Ennenvanhaan mentiin naimisiin ja tuli lapsi, nyt vaan avoliitto ja koira. Suomi näivettyy ja Putin on tyytyväinen. Vanhusten yhteiskunta on helppo tuhota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän