Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäkää ihmiset ymmärtää, että LASTA EI SAA JÄTTÄÄ YKSIN!

Vierailija
25.01.2007 |

Näin se menee, ensin vauvana jätetään yksin siksi aikaa, että itse menee pyykkitupaan tms ja isompana pihalla ei katsota perään ja sitten lapsille käy mitä käy.

Olette saaneet ne lapset joten teidän TEHTÄVÄNNE on pitää heistä huolta parhaalla mahdollisella tavalla!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerros ap. miten yh-perheissä, eikö saa edes roskia viedä jos lapsi nukkuu?

Vierailija
42/48 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nämä jutut ole ihan maalaisjärjellä pääteltävissä. " Voi lähteä yksin harhailemaan" pätee ehkä joihinkin tapauksiin, mutta meillä ei takuulla kukaan lapsista saa ulko-ovea auki kun sitä ei meinaa kaikki aikuisetkaan saada ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa äiti on ollut ihan lapsen lähellä, ja lapsi on satuttanut itsensä. Miten leipäveitsi on jätetty lapsen ulottuville alun alkaenkaan?

Minua ärsyttää ylisuojelevaisuus. Minäkin olen vauvana jäänyt autoon, kun äitini vahingossa lukitsi kaikki ovet ja minä olin vielä autossa. Mikä hätä minulla sielä muka oli? Äitini luonnollisesti hätääntyi ja naapuri tiirikoi oven auki, mutta mitä vahinkoa minulle, muutaman kuukausen ikäiselle tuosta muka oli?

Koskaan ennen ei ole lapsissa oltu näin kiinni. Vahempien velvollisuus on suojella lapsiaan, mutta se ei tarkoita että heidän pitäisi olla lapsissa kiinni koko ajan. Lapsen voi päästää yksin pihalle, jos piha on turvallinen ja esim. ikkunasta näköyhteys lapseen.

Muutaman minuutin poistuminen postilatikolle tmv. ei ole vaarallista, sillä vaikka kaikkea voi sattua ja tapastua, niin mikä on todennäköisyys esim:

-äiti kaatuu ja menettää tajuntansa

-päiväunilla oleva lapsi herää

-lapsi kipuaa keittiön pöydälle

-saa veitsen käteensä ja tökkää sen mahaansa ja kuolee?

PALJON pienempi, kun esim. sillä että joku narkki päättää ajaa vaunulenkillä olevan äidin ja lapsen päälle, koska näkee heissä saatatn tmv. Joten älkää menkö ulos, sielläkin saattaa kuolla milloin vain...!

Suurin osa tapaturmista sattuu kotona, ihan yhtä hyvin äiti siellä kaatuu ja menettää tajuntansa. Esim. tämä eräs toimittaja nainen joka halvaantui vyötäröstä alaspäin kun kompastui rappusissa pyykkiköria kantaessaan, ja siis omassa kodissaa, ei pyykkituvassa!!!

Vierailija
44/48 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiesittekö, että jossain Euroopan maassa, muistaakseni Sveitsissä, saa syytteen lapsen heitteelle jätöstä jos alle 16-vuotias on esim. koulun jälkeen yksin kotona ilman täysikäistä valvojaa.

Myönnetään, on ehkä toinen ääripää tähän suomalaiseen ekaluokkalaisen pitää jo pärjätä yksin koulupäivän jälkeen systeemiin. Ja siihen liittyen, mun lapsi ei kyllä ekalla luokallakaan vielä jää yli 10 min ilman valvontaa. Kummipoika (8-v ja kovasti järkevä ja vastuuntuntoinen sekä rauhallinen lapsi) vasta meinasi kaverinsa kanssa kanssa polttaa koko talon. Päällä olleesta takista paloi toinen hiha (sai onneksi pois päältä ennen kun tuli pahempia ihovaurioita) ja kaverilta otsatukka, kulmakarvat ja silmäripset. Onneksi sattui naapuri olemaan lähellä ja pojat tajusivat huuta apuun eivät varmastikaan olisi itse ko. paloa saaneet sammutettua...

Vierailija
45/48 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palomiehet ovat sitä mieltä että liian suuri riski... Autoja syttyy palamaan aina silloin tällöin ja jos siellä on silloin lapsi lukkojen takana turvaistuimessaan... Kaikkea voi sattua. Täällä syttyi joku vuosi sitten paloauto palamaan palokunnan pihassa. Ei meinanneet palomiehet uskoa kun ohikulkija tuli ilmoittamaan.

Vierailija
46/48 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele minulle ei ole käynyt noin vaikka kävin pyykkituvalla lasten nukkuessa kun olivat ihan pieniä.

Olenko siis parempi vahtimaan ?

Ymmärtäkää nyt että niitä vahinkoja sattuu jopa hysteerikoille.

Vierailija
47/48 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 6kk ikänen tyttö joka ei vielä liiku, jos tyttö on yöunilla ja mies iltavuorossa, käytän koiran ulkona, aikaa menee n.15 minuuttia. Olen tehnyt näin ihan vauvan syntymästä asti eikä kertaakaan ole herännyt ja huutanut kun olen tullut takaisin. Olen vissiin kans huono äiti kun toimin näin mutta en ala silti pukemaan lasta unilta että lähetääs käyttää koira iltapissillä.

Vierailija
48/48 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen liittyen, mun lapsi ei kyllä ekalla luokallakaan vielä jää yli 10 min ilman valvontaa.

Koulun jälkeen pienokaisesi voi toki mennä iltapäiväkerhoon, mutta entä tokalla luokalla? Pakkohan sen jossain vaiheessa on oppia olemaan yksin tekemättä tyhmyyksiä.

Kyllä eskari-ikäisen voi jo jättää yksin kotiin tunniksi-pariksi. Ja hyvä olisi jo aikaisemmin harjoitella pienempiä pätkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä