Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän kaikkien lapsen adoptoivien elämä hirveää?

Vierailija
09.05.2024 |

Täällä saa sen käsityksen, että jos on hyvää hyvyyttään adoptoinut lapsia niin elämä on pelkkää vastoinkäymistä ja ylämäkeä. Parisuhde kuolee, inhoatte toisianne ja adoptio lasten takia sinnittelette. Seksi loppuu ja väsyttää.. Niinkö se menee? Taidan harkita vielä haluanko sittenkään adoptoida lasta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio on syöpää

Vierailija
2/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 🤢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan adoptoinut hyvää hyvyyttään. Sellaista kaavaileva ei saa adoptiolupaa.

Vierailija
4/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan adoptoinut hyvää hyvyyttään. Sellaista kaavaileva ei saa adoptiolupaa.

🤮

5/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neuvolan Th ja nähnyt aika surullisia juttuja. Adoptio on kuitenkin sitä, että olet kasvattivanhempi toisten lapselle. Lapsi ei ole oma. Ihan sana mitä sanotaan, mutta näin se on. Lapset ovat yleensä todella vaurioituneita, paljon ongelmia ja kiintymyssuhteen luominen lapseen vaikeaa. En suosittele.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi siten hän teki sille? Rahan takia?

Vierailija
7/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä "täällä" olet saanut tuollaisen käsityksen? Palstallako? Vietän täällä liikaa aikaa ja äärimmäisen harvoin täällä mitään adoptiokeskusteluja on.

Vierailija
8/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Olen neuvolan Th ja nähnyt aika surullisia juttuja. Adoptio on kuitenkin sitä, että olet kasvattivanhempi toisten lapselle. Lapsi ei ole oma. Ihan sana mitä sanotaan, mutta näin se on. Lapset ovat yleensä todella vaurioituneita, paljon ongelmia ja kiintymyssuhteen luominen lapseen vaikeaa. En suosittele.

Arvostan lippuja

Vierailija
9/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä raha adoptiolapaesta saa???😂

Vierailija
10/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni adoptioäiti on kyllä ollut ihan tyytyväinen ratkaisuun. 

Vierailija
11/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei adoptiolapsesta mitään rahaa saa vain paljon siihen menee rahaa itseltä. Ei ole mitään köyhien hommaa.

Vierailija
12/12 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti hyvin:

"Olen neuvolan Th ja nähnyt aika surullisia juttuja. Adoptio on kuitenkin sitä, että olet kasvattivanhempi toisten lapselle. Lapsi ei ole oma. Ihan sana mitä sanotaan, mutta näin se on. Lapset ovat yleensä todella vaurioituneita, paljon ongelmia ja kiintymyssuhteen luominen lapseen vaikeaa. En suosittele."

Olen itse sijaisvanhempi. Lapset ovat luonamme aikuisiksi asti, koska kotiin palaaminen ei tule olemaan missään kohtaa lapsen edun mukaista.

Ensimmäiset pari vuotta yritetään saada kiintymysvaurioinen, oireileva lapsi kiintymään sijaisperheeseen. Kuitenkin samaan aikaan tapaavat vakavat vauriot aiheuttaneita biologisia vanhempia. Vain avoimessa adoptiossa näin tapahtuu.

Vuodet ovat olleet raskaita, myös paljon terapiassa käyntejä ja lääkäreiden tutkimuksia. Ei voi puhua tavallisesta perhe-elämästä. Meillä on myös biologisia lapsia ja kyllä on iso ero sijoitettujen, nyt jo niin rakkaiden lasten, ja biologisten lasten kasvatuksessa. Kaiken perusta on kiintymyssuhde, joka muodostuu terveessä lapsi-vanhempi-suhteessa turvalliseksi. Mutta sijoitetuilla on paljon traumaattisia kokemuksia ja kiintymyssuhde biologisiin vanhempiin on yleensä epävakaa.

Mitä vanhempi lapsi ja mitä kauemmin hän on ollut sijaishuollossa, sitä haastavampi. Noin niin kuin yleensä.

En uskaltaisi itse lähteä adoptoimaan omia sijaislapsiamme, koska tulevat murrosiät ja muut saattavat tehdä yhteiselon yhä vain vaikeammaksi ja silloin sijaishuollon tuki on tärkeää. Minulla sentään on sosiaalialan korkeakoulutus, joten jotain näistä asioista onneksi tiesin ennen sijoitusta.

Adoptoituja lapsia ja nuoria on huostaanotettuna tälläkin hetkellä Suomessa, koska he ovat hyvin haastavia. Ihan pelkkä rakkaus lasta kohtaan ja halu auttaa eivät riitä. Eikä aina ole edes itsestään selvää, että molemminpuolinen rakkaus ja kiintymys syntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä