Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan vielä sunnuntaikorvaus?

Vierailija
09.05.2024 |

Nyt kun poliittiset lakot kielletty. Voidaan aloittaa heikentäminen lainsäädännön osalta. 

Ekana lähtee sunnuntai lisät. Kauanko menee? Onko veikkauksia. 

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetan siinä kohtaa vuorotyöt jos pyhälisät lähtee. En mä ala samalla rahalla viikonloppuja ja pyhäpäiviä tekemään.

Mitä helvetin eroa siinä on mikä viikonpäivä on? Olisit kiitollinen jos sinulla on työpaikka. Ai niin mutta kun tämä on se saavutettu etu, josta ei voi luopua.

Se helvetin ero, että muu perhe viettää viinonloppua (mies päivätöissä ja lapset koulussa) ja äiti painaa töitä. Totta hitossa se pitää korvata rahalla. Muuten lopetan minäkin ilta- ja viikonlopputyöt. 

No ei yks työpaikka sinua kaipaa.

Vierailija
62/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetan siinä kohtaa vuorotyöt jos pyhälisät lähtee. En mä ala samalla rahalla viikonloppuja ja pyhäpäiviä tekemään.

Mitä helvetin eroa siinä on mikä viikonpäivä on? Olisit kiitollinen jos sinulla on työpaikka. Ai niin mutta kun tämä on se saavutettu etu, josta ei voi luopua.

Niin lopetan minäkin.  Alkakoon nämä, joille on ihan sama mikä viikonpäivä on, tekemään viikonloput, Joulut ja Juhannukset. Eikö maita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen Yrittäjien mielestä hallitusohjelman uudistukset ovat työmarkkinoiden uudistamisen alku, mutta eivät riitä. Toimenpiteitä tarvitaan lisää.

-Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan ja annettava työpaikoille myös mahdollisuus toisin sopimiseen.

En usko että löytyy yhtäkään työpaikkaa, jossa työntekijät haluaisivat vapaaehtoisesti sopia luopuvansa sunnuntailisistä. 

Mitäs voivat kun lakkoilu kielletty?

Poliittiset lakot ovat eri asia kuin työehtosopimuksiin liittyvät lakot joita ei ole kielletty eikä tulla myöskään koskaan kieltämään. Toisekseen myös se paikallinen sopimus on jonkun työntekijöiden edustajan allekirjoitettava ja jos työntekijät eivät suostu niin mitään paikallista sopimusta ei myöskään synny. Paikallisen sopimisen idea ihan oikeasti on se että työntekijä ja työnantaja voivat sopia työehdoista keskenään paremmin kuin mitä työehtosopimus edellyttää mutta nyt työnantajat pyrkivät tekemään siitä keinon jolla polkea palkkoja.

Vierailija
64/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen Yrittäjien mielestä hallitusohjelman uudistukset ovat työmarkkinoiden uudistamisen alku, mutta eivät riitä. Toimenpiteitä tarvitaan lisää.

-Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan ja annettava työpaikoille myös mahdollisuus toisin sopimiseen.

En usko että löytyy yhtäkään työpaikkaa, jossa työntekijät haluaisivat vapaaehtoisesti sopia luopuvansa sunnuntailisistä. 

Kuten tuossa ylempänä sanoin niin mun kohdalla mun työssä työntekijä sanoo miten on käytettävissä ja työvuorot tulee sen mukaan eli se mitä voin tehdä on se että laitan  estot pyhäpäiville etten ole käytettävissä niin se homma hoituu sillä.

Vierailija
65/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku tietämätön räkänokka kun ei ole kielletty kuin poliittiset lakot.

Ei ole vaikeaa silloin politisoida kaikkea. 

Vierailija
66/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisitkö itse vkloppuja samalla palkalla? Minulla on ihan arkityö, lapset myös arkena koulussa joten itse en tekisi vkloppuja ollenkaan. Mutta ihmeellinen kysymys että mitä eroa mikä viikonpäivä. Yhteiskunta pyörii arjen mukaan.

Vierailija
67/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, lakkoja ei ole kielletty, vain poliittiset lakot.

Vierailija
68/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän annetaan vaihtoehdoksi.

Sunnuntailisä pois tai 6pv työviikko. Nyt on pakko valita...

Vierailija
69/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa ylempänä sanoin niin mun kohdalla mun työssä työntekijä sanoo miten on käytettävissä ja työvuorot tulee sen mukaan eli se mitä voin tehdä on se että laitan  estot pyhäpäiville etten ole käytettävissä niin se homma hoituu sillä.

Ja jos joku miettii että mikä työ niin henkilökohtainen avustaja isossa firmassa.

Vierailija
70/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisitkö itse vkloppuja samalla palkalla? Minulla on ihan arkityö, lapset myös arkena koulussa joten itse en tekisi vkloppuja ollenkaan. Mutta ihmeellinen kysymys että mitä eroa mikä viikonpäivä. Yhteiskunta pyörii arjen mukaan.

Kyllä kato käy jos lisät lähtee. Nämä lisistä inisijät voivat sitten jatkossa ihan itse hoitaa vanhukset, päivystykset, poliisitoiminnan, sammuttaa tulipalonsa, leipoa leipänsä ja kökkiä pysähtyneessä hississä kunnes arkimaanantai koittaa.

Vierailija
71/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa on ns. Joustava työaika, viikossa pitää hoitaa x määrä tiettyjä asioita. Pomo on sanonut että hän maksaa palkan ma-pe ajalta 8-16 eli ei lisiä, mutta hänen puolestaan työt voi tehdä koska itse haluaa. Olen tehnyt sunnuntaisin 12h ja loput työtunnit jaan viikolle puolison työvuorojen mukaan.

osa työkavereista on näreissään kun teen sunnuntaisin ilman lisiä tuon työn. En ymmärrä miksi jotain risoo se milloin minä olen töissä kun jokainen saa sen itse päättää.

Vierailija
72/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske minua enää. Puolestani kaikki lisät voidaan poistaa. Turha kulu erä. 

Eläkeläinen 

Vierailija
73/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun se poistuu niin poistuu aika moni päivätöihin ja pitää viikonloppunsa vapaana

Vierailija
74/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittiset lakot ovat eri asia kuin työehtosopimuksiin liittyvät lakot joita ei ole kielletty eikä tulla myöskään koskaan kieltämään. Toisekseen myös se paikallinen sopimus on jonkun työntekijöiden edustajan allekirjoitettava ja jos työntekijät eivät suostu niin mitään paikallista sopimusta

Totta kai EK ja hallitus kesti lakot ja muun haitan. Saivat aikaan lakeja joista eivät hyödy mitään. Sehän on selvä. 

EI unelmahötölle. 

Vierailija
75/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koske minua enää. Puolestani kaikki lisät voidaan poistaa. Turha kulu erä. 

Eläkeläinen 

Onpas solidaarinen kommentti. Ilmeisesti lisät kelpasi vielä työssä ollessa...

Vierailija
76/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallinen sopiminen alkaa, poistuu lisät välittömästi ja palkkoja tarkistetaan alaspäin. Sopii hyvin, sen jälkeen työteho laskee välittömästi saman verran. Pyhätyöt ovat sen jälkeen erityisen vahinkoriskejä täynnä. Oho miten se nyt pois pääsi putoamaan, hups kun törmäsin vahingossa ja jne. 

Joo, ja on syytä alkaa pohtia onko ylipäänsä rahapalkka töistä enää tätä päivää? Kaikki työntekijöille maksettava raha on yrityksen voitoista pois ja heikentää kilpailukykyä.

Ehkä työntekijät voisivat palkan sijasta saada muita korvauksia kuten jotain tarroja tms?

Ja en nyt siis todellakaan sano että työntekijöiden pitäisi alkaa itse maksamaan jotta saavat tehdä töitä mutta eikö tällainen ilmaistyö olisi molemmille puolille hyvä kompromissi? Tästä voisi työnantaja sopia EK:n ja kokoomuksen Häkämiehen kanssa paikallisesti.

Vierailija
77/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliturvaa heikennetään kovalla kädellä. Irtisanomisia helpotetaan. Määräaikaisuuksia pidennetään.

Paikallinen sopiminen. Koeajan pidentäminen puoleen vuoteen...

Kyllä tästä hyvä tulee. Suostu tai lähde on homman nimi.

Vierailija
78/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin duunarina lähes toivon, että sunnuntailisät lähtee! Ja ihan sen viihdearvon takia, kun jengi massairtisanoutuu ja päästävät elintasonsa nollille kun ei vaan enää kiinnosta.

Vierailija
79/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturvaa heikennetään kovalla kädellä. Irtisanomisia helpotetaan. Määräaikaisuuksia pidennetään.

Paikallinen sopiminen. Koeajan pidentäminen puoleen vuoteen...

Kyllä tästä hyvä tulee. Suostu tai lähde on homman nimi.

Asuntolainainen perheellinen sanookin samantien että ei suostu ja lähtee sitten kortistoon. Juupajuu.

Vierailija
80/84 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin duunarina lähes toivon, että sunnuntailisät lähtee! Ja ihan sen viihdearvon takia, kun jengi massairtisanoutuu ja päästävät elintasonsa nollille kun ei vaan enää kiinnosta.

Ei mun elintaso missään nollilla ole. Osa-aikatyössä olen ja saan tukia enkä edes tee paljoa tunteja koska ei ole tarvetta tehdä. Pystyn hyvin elämään sellaista mukavaa elämää kuin haluan.