Kuinka kauan vielä sunnuntaikorvaus?
Nyt kun poliittiset lakot kielletty. Voidaan aloittaa heikentäminen lainsäädännön osalta.
Ekana lähtee sunnuntai lisät. Kauanko menee? Onko veikkauksia.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen sopiminen alkaa, poistuu lisät välittömästi ja palkkoja tarkistetaan alaspäin. Sopii hyvin, sen jälkeen työteho laskee välittömästi saman verran. Pyhätyöt ovat sen jälkeen erityisen vahinkoriskejä täynnä. Oho miten se nyt pois pääsi putoamaan, hups kun törmäsin vahingossa ja jne.
Eiköhän vahingot joudu jatkossa maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetan siinä kohtaa vuorotyöt jos pyhälisät lähtee. En mä ala samalla rahalla viikonloppuja ja pyhäpäiviä tekemään.
Kolme kuukauden karenssi sitten. Ehkä sitäkin vielä nostetaan.
Luuletko ettei tähän tule ehtoja jotka pakottaa sut töihin.Missä mä kirjoitin lopettavani työt kokonaan?
Saat sanella itse työaikasi? Hyvä jos saat, mutta aika harvalla sama tilanne.
Suomi on siinä mielessä vapaa maa että täällä Jokaisella on oikeus itse valita se että missä käy töissä. Meillä on paljon sellaisia aloja jossa voi valita tekeekö vuorotyötä vai päivätyötä. Jos lisiä heikennetään niin se aivan taatusti vähentää vuorotyön haluttavuutta ja ihmiset sieltä suuntaavat kohti saman alan päivätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetan siinä kohtaa vuorotyöt jos pyhälisät lähtee. En mä ala samalla rahalla viikonloppuja ja pyhäpäiviä tekemään.
Kuole nälkään sitten. T: EK
Kukaan tuollaista AY rähisijää palkkaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen sopiminen alkaa, poistuu lisät välittömästi ja palkkoja tarkistetaan alaspäin. Sopii hyvin, sen jälkeen työteho laskee välittömästi saman verran. Pyhätyöt ovat sen jälkeen erityisen vahinkoriskejä täynnä. Oho miten se nyt pois pääsi putoamaan, hups kun törmäsin vahingossa ja jne.
Eiköhän vahingot joudu jatkossa maksamaan.
Jos se voidaan todistaa tahalliseksi. Tässä hyvää aikaa tehdä aukoton suunnitelma mahd suuren vahingon tuottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi irtisanomisia helpotetaan niin päästään tuollaisista rähisijöistä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntai korvaus on toki monessa TES lapussa. Kun poistuu laista, niin helppo ottaa pois TESistä myös.
Käykö jotkut kaupan kassat lakkoon josta voi saada sakot.TES-neuvottelujen umpikujasta aiheutuvia lakkoja ei kielletty. Sellaisia lakkoja tullaan kyllä syksyllä näkemään mikäli työnantajat yrittävät heikennyksiä uusissa työehtosopimuksissa.
Tästä syystä hallitus ottaa isompaa roolia neuvotteluista. EK katselee vierestä ja duunari kärsii.
Sitä minkä duunari äänestyskopissa mokaa, ei enää kentällä oikaista.
Leipomotyölaki kumotaan tänä vuonna, koska se on vanhentunut. Eiköhän nuo sunnuntaikorvaukset, arkipyhät sun muut kanssa voida poistaa vanhentuneina. Jahka saavat nämä sopimusvapaudet sun muut aikaiseksi, sitten on hyvä jatkaa seuraavaan vaiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä oikein sekoilet? :D Mä en kirjoittanut lopettavani työntekoa kokonaan vaan kerroin lopettavani vuorotyöt. En ole mikään AY-rähisijä vaan puolustan vain oikeuksiani. Sun ulosannista päätellen sä olet tuskin kovin korkeasti koulutettu ihminen.
Suomen Yrittäjien mielestä hallitusohjelman uudistukset ovat työmarkkinoiden uudistamisen alku, mutta eivät riitä. Toimenpiteitä tarvitaan lisää.
-Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan ja annettava työpaikoille myös mahdollisuus toisin sopimiseen.
Niin kauan kuin halutaan sunnuntaina töitä tehtävän.
Ei siihen kukaan normipalkalla suostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi irtisanomisia helpotetaan niin päästään tuollaisista rähisijöistä eroon.
Mikä rähisijä mä muka olen jos kerroin vain lopettavani vuorotöiden tekemisen jos niitä pitää tehdä samalla palkalla? Sä et ole tehnyt päivääkään vuorotyötä kun olet kerran sitä mieltä, että ei tarvitse maksaa mitää pyhäkorvauksia.
Ihmiset eroaa kirkosta ja vaatii lisäpalkkaa sunnuntailta tai pyhäpäivistä. Ei ole pitkään toimiva yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Etpä tietenkään vihervassari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme kuukauden karenssi sitten. Ehkä sitäkin vielä nostetaan.
Luuletko ettei tähän tule ehtoja jotka pakottaa sut töihin.Missä mä kirjoitin lopettavani työt kokonaan?
Saat sanella itse työaikasi? Hyvä jos saat, mutta aika harvalla sama tilanne.
Suomi on siinä mielessä vapaa maa että täällä Jokaisella on oikeus itse valita se että missä käy töissä. Meillä on paljon sellaisia aloja jossa voi valita tekeekö vuorotyötä vai päivätyötä. Jos lisiä heikennetään niin se aivan taatusti vähentää vuor
Ihanan naivia. Sitten vaan kaikki päivätöihin.
Ei unelmahötölle, siksi oikeisto.
Vierailija kirjoitti:
Jäänne. Lähtee varmaan vuoden sisällä. Ja palkat laskee reippaasti paitsi johtajien.
Ja se on ihan oikein! Johtajathan ne firmoja pyörittävät, työntekijät ovat lähinnä ärsyttävä kuluerä. Onneksi saadaan kohta robotit!
Vierailija kirjoitti:
Suomen Yrittäjien mielestä hallitusohjelman uudistukset ovat työmarkkinoiden uudistamisen alku, mutta eivät riitä. Toimenpiteitä tarvitaan lisää.
-Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan ja annettava työpaikoille myös mahdollisuus toisin sopimiseen.
En usko että löytyy yhtäkään työpaikkaa, jossa työntekijät haluaisivat vapaaehtoisesti sopia luopuvansa sunnuntailisistä.
Vierailija kirjoitti:
100 000 uutta työpaikkaa on nyt varmempaa kuin koskaa.
Oikeistossa kun ei harrasteta unelmahöttöä.
Kaikille riittää töitä jos aletaan myymään persettä toisillemme kortilla.
"Haussa reipashenkinen, oma-aloitteinen työntekijä joka on valmis tarvittaessa joustamaan. Kuukauden työkokeilun jälkeen mahdollisuus pidempiaikaiseen työhön"
M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä oikein sekoilet? :D Mä en kirjoittanut lopettavani työntekoa kokonaan vaan kerroin lopettavani vuorotyöt. En ole mikään AY-rähisijä vaan puolustan vain oikeuksiani. Sun ulosannista päätellen sä olet tuskin kovin korkeasti koulutettu ihminen.
Jos ei vuorotyö maita, ei tarvitse sitten tulla ollenkaan. Sua kukaan muukaan palkkaa, olet mustalla listalla.
Asia selvä, älä sitten enää länkytä siitä.