Kuinka kauan vielä sunnuntaikorvaus?
Nyt kun poliittiset lakot kielletty. Voidaan aloittaa heikentäminen lainsäädännön osalta.
Ekana lähtee sunnuntai lisät. Kauanko menee? Onko veikkauksia.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetan siinä kohtaa vuorotyöt jos pyhälisät lähtee. En mä ala samalla rahalla viikonloppuja ja pyhäpäiviä tekemään.
Kuole nälkään sitten. T: EK
Kukaan tuollaista AY rähisijää palkkaisikaan.
Onneksi irtisanomisia helpotetaan niin päästään tuollaisista rähisijöistä eroon.
Tästä tulee mahtavaa. Työelämä piristyy kun tuollaisista vassareista päästään eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetan siinä kohtaa vuorotyöt jos pyhälisät lähtee. En mä ala samalla rahalla viikonloppuja ja pyhäpäiviä tekemään.
Mitä helvetin eroa siinä on mikä viikonpäivä on? Olisit kiitollinen jos sinulla on työpaikka. Ai niin mutta kun tämä on se saavutettu etu, josta ei voi luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen sopiminen alkaa, poistuu lisät välittömästi ja palkkoja tarkistetaan alaspäin. Sopii hyvin, sen jälkeen työteho laskee välittömästi saman verran. Pyhätyöt ovat sen jälkeen erityisen vahinkoriskejä täynnä. Oho miten se nyt pois pääsi putoamaan, hups kun törmäsin vahingossa ja jne.
Eiköhän vahingot joudu jatkossa maksamaan.
Jos se voidaan todistaa tahalliseksi. Tässä hyvää aikaa tehdä aukoton suunnitelma mahd suuren vahingon tuottamiseen.
Typerää ja lapsellista ajattelua.
Typerää ja lapsellista ajattelua jos kuvittelevat jatkossa töiden hoituvan talkootöinä. Hoituuhan ne, talkootyön tuloksilla ja seurauksilla.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on siinä mielessä vapaa maa että täällä Jokaisella on oikeus itse valita se että missä käy töissä. Meillä on paljon sellaisia aloja jossa voi valita tekeekö vuorotyötä vai päivätyötä. Jos lisiä heikennetään niin se aivan taatusti vähentää vuor
Vierailija kirjoitti:
Ihanan naivia. Sitten vaan kaikki päivätöihin.
Ei unelmahötölle, siksi oikeisto.
Kyllä se on sillä tavalla että tavalla tai toisella joudutaan jatkossakin korvaamaan vuorotyöläisille se että he suostuvat olemaan töissä pyhinä ja öinä. Ketään kun ei voi pakottaa olemaan töissä esimerkiksi sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi irtisanomisia helpotetaan niin päästään tuollaisista rähisijöistä eroon.
Tästä tulee mahtavaa. Työelämä piristyy kun tuollaisista vassareista päästään eroon.
Pian tulee paikallinen sopiminen voimaan. Ja me sovimme yhdessä että vuorolisiä ei enää makseta. Muhahhahhh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin eroa siinä on mikä viikonpäivä on? Olisit kiitollinen jos sinulla on työpaikka. Ai niin mutta kun tämä on se saavutettu etu, josta ei voi luopua.
Miksi työnantajan pitäisi saada suurempi osuus työntekijän tuottamasta voitosta? Jo nykyäänkin he saavat siitä suurimman siivun. Työntekijällekin kuuluu oikeus säälilliseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa kiitoksella elää, eikä sekään. Miksi luopua ansioistaan vaan osoittaakseen kiitollisuutta. Älä kuule unta näe.
Vierailija kirjoitti:
Purra ja Satonen hoitaa! Kesäloma korvaukset myös!
Nekin ovat aivan turhia. Miksi pitää jakaa ylimääräistä rahaa tekemättömästä työstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pian tulee paikallinen sopiminen voimaan. Ja me sovimme yhdessä että vuorolisiä ei enää makseta. Muhahhahhh.
Siinä tapauksessa luultavasti sellaiset työnantajat jotka suostuvat maksamaan työntekijälle hänelle kuuluvan palkan saavat kilpailuedun ja ne jotka pyrkivät polkemaan palkkoja niin saavat sitten etsiä niitä työntekijöitä ties mistä.
Riippuu siitä kuinka paljon ruskea kieliset duunarit lisääntyy niin sitä mukaan työläisten olot heikkenee.
Vuosilomat pois myös!
Ei amerikkalaisetkaan sellaisia tarvi, ja ne on maailman sivistynein ja rikkain ja kaunein ja muutenkin paras kansa!
Oikeastaan koko Suomen voisi myydä amerikkalaisille teemapuistoksi ja sotilastukikohdaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se helvetin ero, että muu perhe viettää viinonloppua (mies päivätöissä ja lapset koulussa) ja äiti painaa töitä. Totta hitossa se pitää korvata rahalla. Muuten lopetan minäkin ilta- ja viikonlopputyöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa luultavasti sellaiset työnantajat jotka suostuvat maksamaan työntekijäll
Ne halpaa työvoimaa etsivät raahaa niitä ulkomailta kuten marjayrittäjät, rakentajat yms.
Sen jälkeen minä en tee sunnuntaisin enkä muitakaan pyhinä töitä. Onneksi mun työssä työntekijä sanoo pomolle miten on käytettävissä ja pomo tekee työvuorot sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen Yrittäjien mielestä hallitusohjelman uudistukset ovat työmarkkinoiden uudistamisen alku, mutta eivät riitä. Toimenpiteitä tarvitaan lisää.
-Seuraavaksi on puututtava sunnuntain tuplapalkkaan ja annettava työpaikoille myös mahdollisuus toisin sopimiseen.
En usko että löytyy yhtäkään työpaikkaa, jossa työntekijät haluaisivat vapaaehtoisesti sopia luopuvansa sunnuntailisistä.
Mitäs voivat kun lakkoilu kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme kuukauden karenssi sitten. Ehkä sitäkin vielä nostetaan.
Luuletko ettei tähän tule ehtoja jotka pakottaa sut töihin.
Työn vaihto, Saikku, kyllä vaihtoehtoja löytyy. Ja tt-tukea saa karenssin aikana.
Taas joku tietämätön räkänokka kun ei ole kielletty kuin poliittiset lakot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa luultavasti sellaiset työnantajat jotka suostuvat maksamaan työntekijäll
Tällä unelmalta kokoomus voittaa vaalit joka kerta.
Typerää ja lapsellista ajattelua.