Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.:*torstaita toukoille*:.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tässä kirjoituksia ja huomasin että täällä on ihan oma keskustelu niille joilla on la toukokuussa! Meilläkin odotetaan kovasti toukokuuta, esikoisen laskettu aika on 24.5. Voiko tänne siis kirjoitella kuka vain vai onko teillä joku " oma ryhmä" ? Olis kiva välillä kertoilla kuulumisia ja lukea toisten ajatuksia kun kaveripiirissä ei ketään toista odottavaa ole...

Tietämätön =)

Vierailija
22/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän muistan...luin pinon läpi ja toivottavasti jotain muistan mistä oli puhetta;)

Ensiksi TAMPERE treffaajille pitää sanoa et kyllä kuulosti mukavalta teidän pizzahetki:P namnam hyvää pitsaa ja mukavaa seuraa:D

voikun päästäs koko TOUKOJENGI pizzalle porukalla!!olis varmasti kivaa!!

VAKUUTUKSESTA;mä kävin ottamas lähivakuutukselta sen ja sieltä on myös pojan vakuutus otettu ja voimas edelleen. 179e/vuos maksaa ainakin tuo pojan vakuutus...just hiljattain nimittäin maksettu niin muistaa;) sit se varausmaksu kun ottaa ennen syntymää niin makso nyt 90e...viimeks oli muistaakseni kympin halvempi.

hö eipä poika suostukkaan nukahtamaan joten täytyy palata hetken päästä uudestaan.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänne mahtuu keskusteleen. Tuolla pitäis jossain olla listakin minne voit laittaa itsesi..

Vierailija
24/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lueskellut teidän juttuja aina välillä mut on oikeesti niin kiire ettei ehdi kommentoida mihinkään:( argh...

Huippu pizzailta Tamperelaisilla:) Me mentiin keväällä kihloihin tampereella ja sen vuoksi se kaupunki jäi niin ihanasti mieleen.. Ostettiin meidän sormukset siittä laatukoruliikkeestä ihan keskustasta ja siellä oli niin korukauppiaan prototyyppimies myymässä:) vitsaillaan vieläkin sen kultakäädyistä;)

Mukaan vaan puolukka84..aina mahtuu messiin:D

Eihän tässä muuta kun että kaikki hääjärjestelyt on jo hoidettu. Enää pakkaaminen jälkellä pariisia varten. Tää tietokoneen näpyttely on vähän hankalaa kun laitoin eilen nämä rakennekynnet..en oo oikein vielä tottunut mutta ihanat ne on:) Hääpuku oli tiistaina vielä tosi pieni..ratkottiin saumoja vielä samalla kun se oli päällä. toivottavasti henki kulkee..seisoin liikkeessä pari minuuttia se päällä niin heti alkoi pyörryttää..ei saanut kunnolla syvään henkeä. Saa nähdä mitä tuosta alttarilla seisoskelusta tulee:/ huomenna pitää koristella hääpaikka ja pohjustaa hiukset kampaajalla jo sormikiharoille. Sitten onkin se suuri päivä...

En ehdi varmaan enää huomenna kirjoitella, joten oikein hyvää vointia teille kaikille ja pitäkää massuista huolta:)

Palaan kehiin 5.2 häämatkalta väsyneenä...mutta onnellisena!

Mirage 24+5

Vierailija
25/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vähänlaisesti tullut nyt kirjoteltua, kun ei mitään erikoista ole ollut. Lueskelemassa kyllä aina välillä käynyt.

Voi, kyllä pizza olis maistunut mullekin, nam :) Ens kerralla järjestetään netti-treffit samaan aikaan kuin muut treffaa oikeesti. Kaikki tilaa pitsat kotiin ja sit ollaan vähän niinku tapaamisessa mukana koko porukka ;)

Apua, mitä mä enää muistan mitä piti kommentoida...pitkä lista oli ja montaa juttua mietin, mutta mutta....nimimerkit ainakin katosi johonkin ;)

Tervetuloa mukaan puolukka84 ja onnea mirage84!! Toivottavasti päivänne on niin täydellinen kuin olette sen suunnitelleet :) Häät on aina ihania! Onnea valtavasti näin hiukan etukäteen :))

Mulla supistelut on vähän helpottanut kun olen jättänyt kaiken ylim. pois. Sen touhuan mitä lasten kanssa on touhuttava, mutta kaikki imuroinnit ym on siirtynyt miehen vastuulle..ihanasti on kyllä kaiken tehnyt ilman että on tarvinnut edes pyytää. (mä kuitenkin olen se jota ensimmäisenä häiritsee pölypallot tms). Lenkit on typistynyt n.puoleen kilometriin joten liikkuminen aika vähäistä, mutta kannattanut on koska kipeämmät supistukset on nyt vähentynyt tosi paljon :) Toki päivittäin supistaa mutta ei siinä mittakaavassa ku aiemmin, nyt uskaltaa taas vähän huokasta :)

Olo siis muuten hyvä paitsi flunssan kourissa sekä minä että lapset oltu kohta viikonpäivät..kukin vuorollaan. Vähän tylsää kun joutunut nyt sisällä olemaan kun luntakin vihdoin olis ja lapset viihtyis hyvin pihassa mäkeä laskemassa.

Vaatteista oli kanssa puhetta..pitäis käydä tässä joskus penkomassa meiän vauvavaatelaatikot läpi ja katsoa mitä siellä on ja mitä tarvitaan. Tytöltä ja pojalta oon säästänyt molemmilta vaan ne ihanimmat vaatteet sekä jotain unisex-ihanuuksia..pojan jälkeen annoin pari kassillista pieniä vaatteita pojan kummitädille joka alkoi odottaan ensimmäistään. Silloin ei ollut vielä tietoa tästä uudesta tulokkaasta, eikä sitä oltu ihan näin nopeasti suunniteltukaan joten ajattelin että säästetään vaan ihan ne ihanuudet ja hankkii sitten joskus kun tarve taas on niin uusia.... joo tarve tuli yllättävän pian ;) Tarjos tuo pojan kummitäti jo vaatteita takasinkin, mutta en huolinut. Ehkä ne tarvii enemmän niitä kun ensimmäistä odottavat ja kaikki hankittavana. Ja luulen kyllä että niitä vaatteita taas saakin suunnasta jos toisesta kun pieni syntyy. Pitäis nyt kuitenkin käydä noi läpi että tietäis mitä nyt valmiiks hankkisi. Kovin paljoa en neutraaleja taida hankkia (tai ainakin yritän hillitä itteni),tiedän että haluan kuitenkin sitten pukea aika pian tytön tytön vaatteisiin tai pojan pojan vaatteisiin. 50cm vaatteita en hanki lainkaan koska meillä lapset olleet jo syntyessään isoja ja muutama lahjaksi saatu 50cm ei mahtunut ensimmäistäkään kertaa päälle :/ Jonkin verran hankin 56senttisiä vaikka tiedän ettei ne kauaa mahdu, mutta on se kiva pukea pieni vaatteisiin joihin toinen ei ihan huku. 62senttisiä saa sitten olla jo vähän enemmän..menevät kuitenkin vähän kauemmin.

Meilläkin kelan paperit pyörineet tossa pöydällä jo jokusen viikon, jos ens viikolla muistais ne viedä. Rahana mekin otetaan joten ehkä siksi ei ole pitänyt kiirettä. Jos käyttäis ne vaikka turvakaukalon hankintaan.

Turvakaukalo ja tuplarattaat olis ostoslistalla.

Meillä tuollaiset vanhat tuplat ennestään, mutta kerta tämä tupla-ratas kausi jatkuu edelleen niin haluun hieman paremmat.

Oliskos kellään vinkkejä mitkä olisi hyvät? Tulisi siis vauvalle ja 1v.10kk taaperolle, lisäksi seisomalauta pitäis saada 3,5vuotiaalle. Haluan rattaat joita on suht.kevyt työntää niin hiekkatiellä kuin lumessakin, mutta myös sellaiset jotka max.80cm leveät että mahtuu kauppojen ovista. Eli pitäis olla myös suht.kätevät saada kasaan ja auton perään. Farmarin luukkuun kyllä mahtuu joten muuten koolla ei niin väliä. Joo varmaan esim emmaljungalta löytyis hyvät, mutta en raaskis niin kalliita ostaa vaan jos joku halvempi versio löytyisi. Kiva jos jollain olis vinkata :)

Meillä mies oli esikoisen aikaan mukana ensikäynnillä neuvolassa ja jonkun kerran muutenkin..nyt ei ole neuvolaan tullut mukaan kun jo töiden vuoksi vaikeaa, mutta kaikissa ultrissa tietysti ollut mukana :) Ens viikolla olis taas neuvola ja mies menee vasta iltavuoroon, niin ajattelin mennä ihan yksin kun voi kerrankin jättää lapset kotiin. Meidän neuvolassa ultrakone, joten pyydän jos kurkattais vähän, tuntuu että olis kiva nähdä pitkästä aikaa kuka siellä mahassa pyörii :)

Kuuleman mukaan tuo mun " neuvolatäti" on aika hyvä kattoon myös sukupuolta, joten meinaan kysästä kyllä kumpaa veikkaisi jos suostuu sanomaan. Vaikka toki tiedän ettei se varmaa ole, niin silti kiinnostaa tietää mitä veikkaisi :) Tyttöähän sekä minä että mies muka odotetaan...toisaalta olis hyvä jos sanoisi että pojalta näyttää niin ehkä tämä " muka niin varma tyttö-olo" katoaisi ;) Nyt meinaan jos menisin vauvan vaatteita shoppaileen niin saattaisin jopa hairahtaa ostamaan jotain söpöä vaaleenpunasta,vaikka ei tosiaan edes tiedetä kumpaa odotetaan. Kokoajan vaan huomaan ajattelevani vauvaa tyttönä....ehkä yhdistän sen tähän vähän vaikeahkoon raskauteen kun esikoistytönkin raskausaika oli aika hankala... niinkuinse jotain kertoisi ;)

Mitähän vielä, varmaan jäi sata ja yksasiaa kommentoimatta mitäoli kyllä tarkotus, mutta ei nyt vaan muista. no,tulihan tätä tarinaa jo nytkin ihan riittämiin ;)

Ida-Antonia rv.25+2

Vierailija
26/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin nyt sit kirjotan kun tuli sanottavaakin :)

kun oli juttua tosta miehen mukana olosta neuvolassa ym. mun mieheni ei ole ollu poissa kertaakaan! eikä sitä tarvi yhtään " pakottaa" :) aina on mukana, kyselee, kuuntelee ja on kiinnostunu. ultrissa on ollu ja on tosi tärkeitä ollu hänelle! tätä vauvaa on kyllä tehty ja toivottu joten on tuttua hälle mukana olo lääkäreissä ja kaikissa. yhteinen projektihan tämä on :)

mistäs kaikesta täällä olikaan ollu juttua, että voisin kommentoida ja osallistua... " raskausdementiasta" ainakin oli jossain vaiheessa ja nyt se sit iski muhunkin :) no, onhan niitä merkkejä ollukin jo.

(.) -> onko tämä ' oma napa' ? :)

mun napaan potkutellaan välillä aika kovaakin! kääntyilee ja mulii niin paljon ettei voi tietää mihin seuraava osuma sattuu :) Pari kertaa on antanu isillekin voiman näytteen kättä vasten! :)

Mulla on kyllä kehnoin nimimuisti mitä kellään tiedän olevan, joten antakaa anteeksi kun en muista nimimerkkejänne ja kuka on mitäkin kirjottanu... joku oli menossa naimisiin: ONNEA!!!

mun masu on mitattu vasta kerran. hiukan on keskikäyrän alla, mutta johtunee osittain takakenoisuudesta... mulla on menossa " testi" vatsatanssiryhmässäni: koska joku huomaa vauvavatsan, jos en siitä mitään mainitse :) vielä ei ole kukaan sanonu :( sais kyllä kasvaa ja näkyä! joku vaan totes, että oon laihtunu! no, painoa on tullu 2kg...

koitan seurailla keskustelua aktiivisemmin nyt kun olen mukana :)

Tiina ja pumpsis rv 22+6

Vierailija
27/27 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin taas parin päivän pinot, kun poitsu on ollut kipeänä, enkä hänen ollessa kotona pysty yhtään keskittymään tähän surffailuun. Kauheasti olisi kommentoitavaa, mutta luin niin ahnehtien että varmaan unohdin kirjoittaa ylöskin osan jutuista mitä piti kommentoida. Siis mun lahopäällä on todellakin pakko kirjoittaa ylös mitä pitää kommentoida ;) Kun tosta muistista täällä on ollut juttua, niin kyllä mä olen ainakin hajamielinen.

Onnipapunen, kirjottelit noista peloista menetysten suhteen. Mulla on ollut nyt myös niitä. Luulin, että se liittyy vaan edellisiin kokemuksiin ja tähän raskauteen. Mutta täällähän oli monella sama juttu. Että en olekaan sekoamassa ;) Sinulla oli myös tullut nyt niitä suppareita. Toivottavasti häviävät pian.

Emilia, kyselit vauvan vaatteiden ostosta ultran mukaan. Mä en ole ostanut vielä mitään, mutta en kyllä vielä ihan luottaisi rakenneultran arvioon niin paljon, että sen perusteella ostaisin mitään. Meillä kun se napanuorakin oli siellä hankaloittamassa arviota.

Muutenkin on ollut juttua vauvan vaatteista. Meillä on muutamia 50cm vaatteita. Lähinnä mummot osteli silloin, kun poitsu oli vielä keskosuuden takia sairaalassa. Loppujen lopuksihan hän oli jo 3,5 kiloa ja 50cm, kun pääsi kotiin. Oli kyllä kiva, kun osa vaatteista oli heti sopivia, mutta silti en ajatellut ihan 50 senttisiä nyt ostaa. 56cm koko olisi varmaan hyvä. Ja varsinkin sellaisissa housuissa, joissa puntit on auki lahkeista (eli ei sitä sukkaosaa), niin se seuraava koko on jo 50 senttiselle vauvalle ihan hyvä. Ja tosiaan useampi perusvaatekerta päiväksi. Kuinka paljon riippuen siitä onko kuivausrumpua ja miten usein jaksaa pestä. Pieniä koneellisia on aika ikävä pyörittää.

Kolmeplusyksi, onneksi en ole ainut juhlien miettijä täällä ;) Kirjoitit myös siitä äippäpakkauksen kokretisoivasta vaikutuksesta odotukseen. Minä otin viimeksi toisen pakkauksen ja toisen rahana. Kun niihin on molempiin oikeutettu, vaikka toinen vauva menehtyisi muutaman päivän ikäisenä. Se paketin saaminen oli kyllä tosiaan paljon konkreettisempaa, kun niiden rahojen tuleminen tilille. Minä aion ottaa tälläkin kertaa pakkauksen. Kirjotit muuten vielä siitä synnytystapa arvio lapusta. Musta tuntuu, että niissä Naikkarin lapuissa lukee aina, että voi kestää 2 tuntia. Vaikka siis aihe olisi mikä hyvänsä.

OnnellinenMamma, kiva kun hyvät lääkkeet on löytyneet. Helpottaa varmasti oloa.

Daim, onnittelut hyvistä taloudellisista uutisista. Kyllä se oloa helpottaa, kun asiat selviää.

Almaeino, minäkin olen epäillyt suppareitten yhdeksi syyksi työpaikan tilannetta eli stressiä. Kirjoittelinkin aiemmin miten kamala tilanne siellä oli. Kun raskausuutisen jälkeen vihjailtiin töitten loppumisella yms. Supparit on nimittäin aina helpottanut saikulla muutaman päivän jälkeen. Eikä mun työ ole kovin fysistä ollut viime aikoina.

Tiitiäinen, minäkin olen miettinyt tuota ruskovillan silkkimyssyä. Olen kerran nähnyt sen luonnossa ja tosi ihanalta vaikutti. Voisi kuvitella, että se sopisi toukovauvalle, kun jotain täytyy kuitenkin olla kotiutuessa päässä.

Miitu, onnittelut asuntokaupoista! Hurja tunne varmasti.

Puolukka, lämpimästi tervetuloa. Ei täällä mitään suljettua porukkaa ole. Kaikki on tervetulleita mukaan.

Martina, kirjoittelit miehen osallistumisesta tähän raskauteen. Mun mies on ihan samanlainen. Olen käynyt nyt 5 kertaa ultrassa, joista kolme on ollut etukäteen tiedossa. Mies tekee työpaikan työvuorot, eikä muka ole päässyt mukaan kertaakaan. Neuvolassa hän oli kerran, kun oikein painostin ja samalla oli esikoisen 4-vuotis tarkastus. Hän on kyllä osallistunut oikein esimerkillisesti esikoisen hoitoon, mutta muistelen, että viime raskaudessa oli vähän samaa kun tällä kertaa. Luultavasti syy on sama kun teillä, että raskaus on hänelle niin epäkonkreettista. Kyllä tossa yksi päivä, kun ekan kerran hän tunsi potkuja, niin alkoi heti höpöttämään masulle. Se tuntuikin vähän oudolta, kun tähän asti hän on ollut melko rationaalinen koko raskauden suhteen. Vauvaa hän on toivonut ihan yhtä paljon kun minäkin koko ajan. Luulen muuten lisäksi, että viimekertaisen valossa vauvan menetys pelottaa häntä melkoisesti. On hän niin sanonutkin minulle. Ja yksi päivä hän sanoi, että odottaa jo tosi paljon sitä, että viikkoja olisi edes 24. Kun siis silloin synnytin viimeksi. Eli ehkä senkin takia hän ei halua " innostua" tästä raskaudesta vielä.

Täällä oli monilla muilla tosi aktiivisia miehiä. Kiva kuulla, vaikka oma onkin erilainen. Ja kuten Martina kirjoitti, vaikka sitä on tottunut oman miehen tapoihin, niin kyllähän sitä jotenkin toivoo, että toinen osallistuisi enemmän tähän odotukseen. Mutta kaikkea ei kai voi saada. Kun muuten mies on niin sopiva minulle ja ihana isä esikolle. Nyt kyllä ilmoitin, että kun mulla on taas kontrolli rv 24+0, että sinne on paras päästä sitten mukaan. Enää ei selitykset kelpaa ;)

Haluan hänet mukaan, että hän näkee millaista se on jokakerta vakuuttaa lääkäreitä siitä, että tarvitsen sairaslomaa ja seurantaa jne. Kun hän vaan aina sanoo kotona, että " kyllähän niiden on pakko kirjoittaa sitä sairaslomaa lisää" , mutta ei se kertaakaan ole ollut mitenkään itsestään selvää. Ja siis kumpikin ollaan sitä mieltä, että tätä raskautta ei lähdetä riskeeraamaan muutaman viikon työssäolon takia. Ja jos hän vaikka hullaantuisi masuasukista vähän enemmän, kun näkisi vauvelin ultrassa ;)

Masun koosta täällä oli paljon juttua. Mulla oli viime neuvolassa rv 20+6 sf-mitta 19,5cm ja kuulemma keskikäyrän yläpuolella normaalin rajoissa se oli. Olen muuten tosi herkkä kommenteille masusta. Äitini sanoi tänään, että " on se jo aika iso" . Kun hän on nähnyt minut vaan tosi löysissä vaatteissa tähän asti ja nyt istuvissa mammavaatteissa. Maha oli siis selvästi näkyvissä. Jotenkin sekin ärsytti, vaikka ei hän nyt mitään pahaa tarkoittanut. Tekee mieli vaan aina sanoa, kun joku sanoo noin, että kai se tässä vaiheessa saa jo näkyäkin, että on raskaana. Kommentoijat on kuitenkin olleet näitä oman perheen jäseniä, jotka eivät ole tarkoittaneet mitään naljailla, joten olen pitänyt suuni kiinni. Lähinnä he eivät kai huomaa tätä ajan kulumista ja raskauden eteneminen hämmästyttää heitä.

Mieheltä pitää aina kysellä, kun joku kommentoi, että ei kai tämä nyt niin isolta vielä näytä. Aina hän hyvin minut vakuuttaa, että ihan sopivan kokoinen on, vaikka ei tällaisista asioista mitään tiedäkään. Kokemustahan hänellä on vaan siitä minun kaksosmasusta. Hmm... ilmankos tämä vaikuttaa hänestä ihan sopivalta koolta ja muiden mielestä isolta ;)

Tänään on tasan ne raskausviikot, kun viimeksi jouduin Naikkarille täyslepoon. Kyllä asia on vähän tänään mielessä pyörinyt, varsinkin kun poitsulla oli tänään kontrolli Lastenklinikalla ja käppäilin kahdesti siitä Naikkarin ohi tänään. Kiva, kun nyt on kuitenkin supparit pysyneet pääasiassa poissa ja muutenkin tilanne vaikuttaa ihan hyvältä nyt. Mielikin on ihan hyvä.

Hyvää yötä!

Laru rv 22+1 (tai tähän aikaan taas 22+2)