Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOkuun eloisten to-pe viikolla 4 **

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli lyhenteistä. En tiedä, että onko niistä listaa, mutta näin ihan pikaisesti. raskausviikot lasketaan (Suomessa) siten, että ovulaatio olisi usein rv2 kohdalla ja menkojen pitäisi alkaa rv4, jos kuukautiskierto on säännöllinen 28päivää. Vaikka kierto heittelisi, niin neuvolassa lasketaan tuon mukaan niin kauan, kunnes ultrassa asia varmentuu tai muuttuu. Rv10 tarkoittaa nyt omalla kohdallani täysiä viikkoja +6 siinä perässä, että on kymmenen viikko täynnä ja 6 päivää siihen lisäksi. Huomenna tulee taas täysi viikko täyteen ja silloin on rv11. Ja jotta viikkojen laskeminen olisi vieläkin hankalampaa, niin olen nyt siis jo yhdennellätoista viikolla ja huomenna jo kahdennellatoista viikolla. Np-ultra = Niskapoimu-ultra, joka tehdään alkuraskaudesta ja siinä mitataan sikiön niskapoimua. Niskapoimun paksuus voi viitata down-syndroomaan. Muista lyhenteistä en nyt osaa kertoa, koska pää on vähän tyhjä..

(.) Kurkkukipu ja flunssan ensioireet alkoivat viime yönä. Blääh. Huomenna olisi silti tarkoitus lähteä sukuloimaan, jotta saan tehtyä yhtä tärkeää täydenyskoulutusjuttua, sillä aikaa kun isovanhemmat viihdyttävät esikoista. Tämä olisi tosi tärkeä viikonloppu olla terveenä. Ärsyttää nämä flunssat, niitä oli loppuvuodesta ihan liikaakin meidän perheessä. Mies jää kotiin myös opiskelemaan, hänelläkin työn ohessa opinnot menossa. Mitenköhän ihmeessä näitä vuosia kutsutaankin ruuhkavuosiksi.. ;)

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
2/10 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Västäräkille pikaista paranemista, samoin muille flunssan kourissa kärsiville! Paljon tuntuu olevan tautia liikkeellä tällä hetkellä! Käsien pesuun pitääkin nyt keskittyä, vitamiineista huolehtii vanha 2+, jospa jotenkin tuolta taudilta säästyis!

Ummetus on helpottanu vihdoin, en terkan suosituksesta huolimatta hakenu apteekista troppeja, vaan olen nyt muutamana aamuna syöny yön yli vedessä liotettuja luumuja ja aamupuuroa pistelly + kahvi! Kahvia yksi kuppi, ni johan aukes ;) Oikeaa putkimiestä :D Gynegologi sanoi rv9 kun ultrattiin, että viimeseen asti kannattaa välttää troppien käyttöä, ja minä kun olen kiltti tyttö, niin pitää totella.

Terkan laskelmien mukaan tänään 12+0, ultran mukaan 11+3, mutten osaa alkaa rentoutumaan ennen maanantain np-ultraa, jännittää ihan kamalasti. Kunpa siellä olisi kaikki hyvin, ja muutama viikko, niin alkaa liikkeetkin jo tuntua, esikoisesta tunsin liikkeet rv 16 tai 17, eli aika aikasin. Voisi alkaa nauttimaan tästä odotuksesta!

Voikaa hyvin ja vältelkää flunssaa! Emma 11+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa pientä pinoa ylös. Kiitos paranemistoivotukista Emma.

(.) Tänään tuli ensimmäiset onnittelut sellaiselta, joka ei ole tiennyt raskaudestani. Osasi jo vatsasta päätellä niin. Onnitteli ja sanoi, että loppukesästäkö vauva syntyy.. Ihme meedio.

Västis ja Taimi 10+6

Vierailija
4/10 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskeltu on taas, mutta ei ole tullut kirjoiteltua kun ei ole oikeastaan mitään uutta. Täällä olo on kohentunut huomattavasti ja paha olo vaivaa enään silloin kun unohtuu syödä. Ihanaa kun on ollut taas energiaa ihan toisella tavalla. On jaksanut puistoilla tytön kanssa joka pvä, ja kavereitakin on käyty moikkaamassa lähes päivittäin. Mieskin oli tänään yli ihana ja kotiin tullessan toi mulle ison kimpun kukkia ja kortin missä luki tosi ihania asioita:) Mä olin ihan pala kurkussa ja ihmettelin et mistä nyt tuulee, mut ukko sanoi että halusi vaan piristää, kun on ollut nyt niin rankkaa mulla näiden pahoinvointien ja huimauksien takia...on se ihana kun jaksaa tsempata ja välittää <3 :)

Täällä myös on alkanut masu pullistua vauvamahan muotoon, ihan parin pvän sisällä. Iltasella varsinkin on jo todella huomattavissa, mut aamupäivästä ei vielä niinkään. Ens tiistaina on se kauan odotettu np-ultra, joten varmaan silloin tulen taas kirjoittelemaan uudestaan kuulumisia. Mukavaa loppu viikkoa jokaiselle:)

Terv. Falz ja Veijari 12+6..huomenna jo rv 13 :D

Vierailija
5/10 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin pahoinvointi on aika massiivista ja yököttää aika paljon :o/ Väsyttää ja pissattaa sekä paleltaa. Ei mitenkään ole hyvä ja kun on 7 lapsukaista (5 omaa ja 2 hoidokkia n. 9 tuntia / päivä) päivät pitkät tässä hoidettavana niin kyllähän se tietty kunnon päälle käy...

Ikävää sairastella tässä olotilassa, mutta sairastajille pikaista paranemista. Itsellänikin tuntus että flunssaa tyrkkii, mutta siirrän sen vielä huomiseen :o) Kuopuksella on nyt 12 hammasta (1v ja 2 kk) ja ylemmät poskihampaat puhkesivat juuri nyt. Niitä se on vähän itkeskellyt ja tuttia ei suostu imemään kun vissiin sattuu suuhun. Hyvinpä tuo päikkäreille nukahti ja posotti liki 5 tuntia ilman tuttia :oD Saa nähä miten nyt ensi yönä kun yleensä on nukkunut 2 kk:n iästä kaikki yönsä todella hyvin !

Onnea ultraan menijöille

Rapuäiti ja Lahja 12+2 (ultran mukaan 12+5)

Vierailija
6/10 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä oikein kerinnyt täällä lueskelemaan ja kirjoittelemaan, ollaan oltu äitini apuna mummolassa, kaatui ja oikea käsi murtui, niin ollaan aikaa kulutettu siellä. Mutta en ole teitä unohtanut:)

Ensimmäisessä ultrassakin käytiin keskiviikkona ja siellähän se mössykkä oli. Sydän pomppaili ja muutenkin oli kaikki ihan ok. Vauvan pituuteen nähden laskettu aika ois 9.8, mutta lääkäri piti lasketun ajan ennallaan 3.8, koska vauva ei suostunut liikkumaan, niin ei saanut tarkkaa pituutta otettua.

Yhden kerran olen jopa oksentanutkin, mutta johtui aivan siitä kun heitin edellisenä iltana käynyttä vadelmahillloa roskiin ja aamulla avasin roskiksen, tuoksut oli kyllä aivan ihanat.....

Mutta nyt täytyy joutua suihkuun ja kohta kyläilemään kaverin luo...

Viikonloppuja kaikille:)

Iivokki ja mössykkä 13+

Vierailija
7/10 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis!

Np-ultrassa on käyty. Vauvahan sieltä masusta löytyi. Vauvalla oli kaikki kunnossa ja niskaturvotusta oli 1 mm. Nyt on hyvä mieli, kun kaikki oli mainiosti. Nyt aletaan vaan rauhallisesti kasvattamaan masua. :-)

Vieläkin hieman etoo ja ruokavalio on edelleen aika suppea. Vointi on muuten hyvä. Iltaisin väsyttää, mutta päiväväsymys on jo astunut taka-alalle.

Oikein rentouttavaa viikonloppua täältä lumimyräkän keskeltä.

T: Ona rv 12+0 (laskettu aika hieman muuttui)

Vierailija
8/10 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Onko muilla, joilla on ollut pahoinvointia, paino pudonnut? Huomasin tänään kauhukseni, että multa on tippunut kolme kiloa painoa. Jostain luin, että alkuraskaudessa niin voi käydä, mutta onkohan se varmasti maha-asukille turvallista? Onko kellään tietoa, missä vaiheessa painoa pitäisi alkaa kertyä? Pahoinvoinnin päätyttyä kai viimeistään? Ja paljonko painoa suunnilleen tulee esim. vkolle 20 mennessä?

Tällaisia mietteitä lumimyräkän keskeltä,

mukavaa viikonloppua toivotellen

Johku, rv 10

Vierailija
9/10 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..täälläkin. Olen ollut aika tuhdissa kunnossa (koko 42-44), muttanyt paino on pudonnut noin 3 kg...!!! Eikä nouse, pikemminkin laskee koko ajan lisää. En ole kylläkään huolissani, se on kuulemma ihan normaalia varsinkin lievästi ylipainoisella.

Enemmän olen huolissani maanantaina utrasta... mitäs jos kaikki ei olekkaan hyvin? Olen lukenut liikaa näitä keskustelupalstoja, jossa korostuu kaikki ongelmat, tiedetään, tiedetään...

Tiedetään, olisi pitänyt aloittaa uusi viikonloppupino, mutta halusin vastata tohon painonputoamisjuttuun :)

Popiina ja Tintti 10+4

Vierailija
10/10 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin paino tippunut 3-4 kg ja taitaa tippua edelleen. Tosin edellisestä raskaudesta jäi kiloja. En ole huolissani painon tippumisesta, koska minulla on entuudestaan " vararavintoa" .

Eikös se olisi suositeltavaa, että paino alkaisi nousemaan rv 20 jälkeen. Tosin kaikki on niin yksilöllistä. Hyvin ylipainoisille ihmisille suositellaan vain pientä painon nousua.

T: Ona rv 12+1