"On vaikeaa olla tyytyväinen mihinkään, kun Tinderissä vaihtoehtoja voi selata loputtomasti kuin seinämaalin sävyjä."
"Silloin ei ikinä malta pysähtyä ja tyytyä yhteen valintaan, vaan ruohon odotetaan aina olevan vihreämpää."
https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000010340824.html
Siinpä se oli hyvin sanottu.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on hyvin vähän vaatimuksia naisten suhteen ,ehkä tärkeimpiä ovat vain pituus joka ei saa missään nimessä olla alle 165 cm ja paino joka ei saa ylittää 70 kg ja tärkeintä kaikesta, ehdottomasti ei yksinhuoltaja. Tavallaan tinder on helppo kataloogi, mutta hävyttömän usein naiset " unohtavat" kätevästi mainita olevansa vain yh reppanoita, vaan koittavat identifioitua joksikin paremmaksi mitä oikeasti ovat.
Nuo halveksimasi yh:t kasvattavat uusia veronmaksajia sillä välin kun sinä kyttäät vieraiden naisten pituutta ja painoa. Teet heille palveluksen, kun jätät heidät väliin. Samoin kaikki alle 165-senttiset sekä yli 70-kiloiset huokaisevat helpotuksesta :)
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja lähes joka kerta se on ollut mies, joka ei ole halunnut pysähtyä vaan mielummin jatkaa tinderöintiä ja etsimistä.
Minulla myös samanlainen kokemus.
Olen ollut Tinderissä reilu 2v ja tässä mun treffisaldo:
Ensitreffejä 31
Annetut pakit 9
Saadut pakit 21 (joista joku 7-8 kanssa tunne molemminpuolinen eli kumpikaan ei halunnut tavata uudelleen)
Yksi vielä avoin tapaus
Vierailija kirjoitti:
Tuo Tia vaikuttaa aika kivalta! 🧡
t. mies
No jep!
Vaikka olen tyytyväinen elämääni sinkkunakin, en voi välttyä pohtimasta, että milloin se oma henkilö ilmaantuu. Olisinkin vuoden tai pari nuorempi :)
Tämä oli alkuperäinen väitteesi.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti hyvällä miehellä on varmasti vientiä. Ei kohtelias, komea, hyväkäytöksinen, kunnioittava ja nautinnollista seksiä antava mies ole vuosikausia sinkkuna.
Mies, joka on ollut vuosikymmeniä sinkkuna, vastasi siihen seuraavasti.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana et välttämättä riitä, vaikka olisit korkeakoulutettu, urheilullinen, sosiaalinen, käsistään taitava, musiikillisesti lahjakas ja tavallisen näköinen mies, joka hakee aktiivisesti seuraa. Pitää olla enemmän, jos haluaa kelvata kenellekään.
Halusit välttämättä olla eri mieltä, mutta olitkin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pitää! Tämä juuri on monen miehen harhakuvitelma. Nuo luettelemasi asiat ovat ihan hyviä ja positiivisia, monelle jotkut niistä voivat olla jopa plussaa. Mutta eiväthän nuo riitä parisuhteeseen.
Yrititkö sanoa jotain vai halusitko vain kirjoittaa ajan kulusi? Toistaiseksi olet onnistunut muodostamaan vain ristiriitoja.
Bimiehenä etsin sekä naisia että miehiä Tinderistä. Miesten suhteen olen nirsompi kuin naisten. Toisaalta miehiä on määrällisesti helpompi löytää. Ymmärrän siis hyvin molempien sukupuolten näkökulmat.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Tindermiehistä on kolmenkympin jälkeen ylipainoisia, passiivisia reppanoita jotka hokevat "miksi perusmies ei kelpaa" rämpyttäen katkerina menemään huonoilla kuvillaan.
"Perusmiehen" panostus hygieniaan, elämäntapoihin, tyyliin, uraan on usein minimaalista. Tyyli on kuin teinipojalla: musta huppari ja lippis. Kunnossa miehen elämässä on omaisuus eli ehkä talo ja auto. Mikään muu ei miehestä vaadi panostusta, etenkään ukko itse joka on tietenkin "luonnonkomea" ja hyvä sellaisena kuin on. Röyh. Dödöt ja tyyli on metroseksuaaleille. Hampaat voi pestä silloin kun huvittaa. Ruokavalio on mikropitsa ja einekset.
He eivät myöskään pohdi mitä kumppanilta haluavat kun ensin pitäisi saada seksinpuutteen aiheuttama sumu pois aivoista. Lopulta mies päättää että kaikki käy kunhan kohde panettaa tarpeeksi ja hoitaa kodin. Tärkeintä saisi edes jotain naista ja etenkin sitä erästä tavaraa. Tämä nöyryys on miehestä
Olen siisti, sosiaalisesti aktiivinen, korkeakoulutettu ja hyväkuntoinen mies, joka on 20-vuotiaasta asti etsinyt elämänkumppania netistä ja arkielämästä. Irtosuhteista en ole koskaan ollut kiinnostunut, koska pidän niitä kuvottavina. Aikaa on kulunut nyt 15 vuotta, eikä juuri ketään ole kiinnostanut tutustua. Jatkan tietysti etsimistä, mutta nämä valitukset miesten huonosta tasosta tai sitoutumiskyvyttömyydestä aina ihmetyttävät. Jos ne olisivat totta, minun ei tarvitsisi roikkua vuodesta toiseen seuranhakupalveluissa löytämättä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee vain naisia. Miehiä on Tinderissä merkittävä enemmistö, joten heille ei ole siellä loputtomasti tarjontaa.
Jep. Ja ne vähäisetkin on tatuoituja, punkeroita, monisuhteisia ym. Oikeasti ei löydy tykättävää edes yhden käden sormille.
Vähäinen naistarjonta joista yli 50% ylipainoisia läskipalloja. Eipä oikeasti houkuttele yhtään. 🤮 Miten sellaiset edes kehtaavat tyrkyttää itseään julkisesti missään??
Swaippaa vasemmalle ja valikoi siitä melkein 50%:sta jotka eivät ole läskipalloja?
Tunne kuin etsisi parkkipaikkaa ruuhka aikaan..kaikki parhaat on jo varattu ja loput on invoja.
Olet sinkku ja puhut sinkuista tuolla tavoin.. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli alkuperäinen väitteesi.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti hyvällä miehellä on varmasti vientiä. Ei kohtelias, komea, hyväkäytöksinen, kunnioittava ja nautinnollista seksiä antava mies ole vuosikausia sinkkuna.
Mies, joka on ollut vuosikymmeniä sinkkuna, vastasi siihen seuraavasti.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana et välttämättä riitä, vaikka olisit korkeakoulutettu, urheilullinen, sosiaalinen, käsistään taitava, musiikillisesti lahjakas ja tavallisen näköinen mies, joka hakee aktiivisesti seuraa. Pitää olla enemmän, jos haluaa kelvata kenellekään.
Halusit välttämättä olla eri mieltä, mutta olitkin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pitää! Tämä juuri on monen miehen harhakuvitelma. Nuo luettelemasi asiat ovat ihan hyviä ja positiivisia, monelle
Ei ollut saman henkilön kommentti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt miksi kohdallasi lopputulos on aina sama? Miksi sinut lopulta aina hylätään ja jäät yksin? Ehkäpä kyse ei lopulta olekkaan miehistä.
Olen eri, mutta veikkaan että valtaosa jätetyistä miettii paljon sitäkin, onko itsessään jotain vikaa. Ihmiset yleensäkin syyttelevät itseään helposti. Mutta jos kyse on siitä, että toinen aina vaihtaa nuorempaan ja kauniimpaan, niin vaikea niitäkään vikoja on parantaa, jos omat viat ovat ikä ja ulkonäkö. Jaa, no ulkonäölle nyt tietysti voi jonkin verran tehdä jotain, mutta eikös tuossa ensisijainen vika ole kuitenkin ollut miehessä, jos hän on alunperinkin aloittanut suhteen sellaisen naisen kanssa, johon ei oikeasti tunne vetoa ja jonka kanssa ei haluakaan olla?
Ainoa mihin nainen voi vaikuttaa, on valita mies seuraavalla kerralla tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt miksi kohdallasi lopputulos on aina sama? Miksi sinut lopulta aina hylätään ja jäät yksin? Ehkäpä kyse ei lopulta olekkaan miehistä.
Olen eri, mutta veikkaan että valtaosa jätetyistä miettii paljon sitäkin, onko itsessään jotain vikaa. Ihmiset yleensäkin syyttelevät itseään helposti. Mutta jos kyse on siitä, että toinen aina vaihtaa nuorempaan ja kauniimpaan, niin vaikea niitäkään vikoja on parantaa, jos omat viat ovat ikä ja ulkonäkö. Jaa, no ulkonäölle nyt tietysti voi jonkin verran tehdä jotain, mutta eikös tuossa ensisijainen vika ole kuitenkin ollut miehessä, jos hän on alunperinkin aloittanut suhteen sellaisen naisen kanssa, johon ei oikeasti tunne vetoa ja jonka kanssa ei haluakaan olla?
Ainoa mihin nainen voi vaikuttaa, on valita mies seuraavalla ker
Harmi kyllä siitäkin valitetaan, kun ollaan valikoivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista, miten ihmisistä on tullut kertakäyttötavaraa. Kokeilin aikoinaan Tinderiä ehkä noin vuoden ajan. Lopetin aktiivisen deittailun siksi, että miehet jaksoivat olla innoissaan parista viikosta pariin kuukauteen, kunnes taisi löytyä joku ns. vähän parempi ja kadottiin kuin pieru Saharaan, ilman mitään selitystä. Nämä miehet ovat myös olleet ihan normaalin oloisia "peruspulliaisia", eivät mitään alfauroksia.
Toivon, että vielä joskus saan parisuhteen miehen kanssa, jolle kelpaa tällainen ihan tavallinen nainen. Eiköhän meitä "vanhanaikaisia" ihmisiäkin vielä ole, joita ei kiinnosta pelkät panosuhteet ja deittien kierrättäminen. :)
Sama kokemus. Lisäisin tähän, että usein tavisjamppa pettää herkästi ja vaihtaa ns. parempaan (nuorempaan, nätimpään) jos vain mahdollisuus siihen tulee. Tämän vuoksi vali
Tätä tapahtuu naisille, ei vain yhdelle naiselle. Tästä voi päätellä (myös ketjun vastausten perusteella) että miehet ottavat kenet tahansa ok naisen seksin vuoksi samalla valehdellen rakkaudestaan, jolloin naisen panostaessa täysiä suhteeseen, mies etsii samalla pantavampaa (näin rumasti muotoillen). Kuinka tämä nyt kääntyykin aina naisten viaksi.
Oma kokemus on se että komeimmat miehet on uskollisimpia. Lieneekö kyseessä se, että heillä on jo kokemuksia eikä tule niin helposti mentyä joka houkutuksen perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mihin nainen voi vaikuttaa, on valita mies seuraavalla ker
Juuri näin olen toiminut. Mikä tahansa tavisjantteri ei enää kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on hyvin vähän vaatimuksia naisten suhteen ,ehkä tärkeimpiä ovat vain pituus joka ei saa missään nimessä olla alle 165 cm ja paino joka ei saa ylittää 70 kg ja tärkeintä kaikesta, ehdottomasti ei yksinhuoltaja. Tavallaan tinder on helppo kataloogi, mutta hävyttömän usein naiset " unohtavat" kätevästi mainita olevansa vain yh reppanoita, vaan koittavat identifioitua joksikin paremmaksi mitä oikeasti ovat.
Yh nainen onkin yleensä epävarman miehen valinta. Miehen joka tuntee olevansa riittämätön kunnon naisille. Hän on kuin hyönteismaailman kuhnuri jolla on alisteisen aisurin luonne. Ehkäpä hän tuntee myös jonkinlaista alkukantaisia säälin tunnetta tuota ressukka naista kohtaan. Yleensä kaiketi köyhästä perheestä joka on tottunut tyytymään tähteisiin.
Kuka puhuu ihmisistä tähteinä? Karmea.
Ja miksi aina haukutaan sitä vanhempaa joka jäi ja kantoi vastuunsa sekä huolehtii lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö syyllistät miehiä siitä, että parisuhteeseen päästy
Sivusta sen verran että ikääntymistä ei voi lopettaa. Itsestään voi pitää huolta, ettei kiloja kartu liikaa. Usein kuitenkin ihan jokaisen vartalo muuttuu ikääntyessä, niin miehen kuin naisen. Puhumattakaan raskauksista, vaihdevuosista yms. Aika harva nainen pysyy samassa koossa koko elämäänsä, vaikkei kymmeniä kiloja ylipainoa kerryttäisikään, urheilisi ja söisi terveellisesti.
Itse olen koko ikäni harrastanut liikuntaa ja elänyt terveellisesti, mutta pinnalliset painonatsit kierrän edelleen kaukaa.
En voisi koskaan käyttää tinderiä. Jos haluaa että somesta löytyy kumppani, kannattaa olla silmät avoinna esim. instassa tms. Siellä voi aloittaa juttua vaikkapa mukavalta tuntuvan kommentoijan kanssa yhteisestä mielenkiinnonkohteesta, ja heti on helpompaa kuin mennä omine odotuksineen tuntemattoman kanssa treffeille sovittamaan odotuksiaan hänen odotuksiinsa.
Itse olen pyytänyt treffeille ravintolan lisäksi mm. Työpaikalta pari kertaa, kavereiden kautta, juhlista joissa olen ollut, keikalla, ja yhden naapuristakin. Toki tästä on aikaa se 8 vuotta, mutta kuitenkin.
Tinder, samoin kuin monet muut nettipalvelut ja appit, luovat illuusion yltäkylläisyydestä ja rajattomista mahdollisuuksista. Konkretia ja todellisuus on sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Tinder, samoin kuin monet muut nettipalvelut ja appit, luovat illuusion yltäkylläisyydestä ja rajattomista mahdollisuuksista. Konkretia ja todellisuus on sitten asia erikseen.
Ei sentään. Ne vain luovat vaikutelman siitä, että ihmisiä on paljon - mutta sen nyt ei pitäisi yllättää ketään, joka tietää oman kotikaupunkinsa, lähiseutunsa, kotimaansa tai maapallon väkiluvun. Ei siitä tule illuusiota yltäkylläisyydestä saati rajattomista mahdollisuuksista. Aika pian nimittäin selviää jokseenkin masentava totuus, että vaikka ihmisiä on paljon, niin vain äärimmäisen harva herättää edes alustavaa kiinnostusta.
Deittailukulttuuri on muutenkin muuttunut. Tässä hektisessä ajassa harrastetaan niin pikaruokaa kuin pikasuhteitakin. Eletään hetkessä ja on kiire elää, kiire joka paikkaan. Töissä on kiire, töissä suoritetaan, opintoja suoritetaan, on oltava jatkuvasti tehokas. Suhteita ja seksiä suoritetaan. Tempo on valtava ja informaatiotulva sekä deittiapin swaippailu on loputon suo. On hyvin vaikea muodostaa mitään pysyvää eteenpäin poukkoilevien ihmisten kanssa.
Tiedän vastaavani trollille, mutta en lakkaa ihmettelemästä tätä palsta/ylis/manosfäärimiesten asennetta yksinhuoltajanaisia kohtaan. Jokaisella lapsella on biologinen isä, ja 99-prosenttisesti äidin yksinhuoltajuus johtuu siitä, ettei isä ole kyvykäs tai halukas huolehtimaan siittämästään jälkikasvusta. Reppana on ilman muuta omat lapsensa hylännyt, kyvytön tai piittaamaton vanhempi, yksinhuoltajaäidin lasten isä.
Yksinhuoltajuutta monin verroin yleisempää Suomessa on yhteishuoltajuus, jossa molemmat vanhemmat osallistuvat lastensa elämään. Eronneista yhteishuoltajaäideistä ja -isistä ei palstalla/ylilaudalla/manisfäärissä puhuta juuri mitään verrattuna jatkuvaan yyhoo-yököttelyyn, vaikka deittipoolista löytyy takuulla enemmän yhteishuoltajavanhempia kuin täysyksinhuoltajia.
T. nN45, vela