Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin kyllästynyt yksipuolisesti avautuviin ihmisiin

Vierailija
09.05.2024 |

Parilla kaverilla on ollut vähän vaikeaa tässä muutaman kuukauden ajan, ja asiat ovat sitten menneet niin, että ovat lähinnä avautuneet minulle ongelmistaan ollessamme yhteyksissä.

Suurin osa ihmissuhteistani oli tällaisia muutama vuosi sitten, mutta luulin jo muuttuneeni ja kehittyneeni. Tässä sitä kuitenkin taas ollaan, ja olen aivan loppu. Itsellänikin on asioita/ongelmia, mutta varsinkin toinen näistä näyttää oikein suuttuneelta, jos yritän saada suunvuoroa. 

Pitää ilmeisesti ottaa vanhat opit vastavuoroisuudesta käyttöön. Nyt tuntuu, että tarvitsen molemmista muutaman kuukauden tauon.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ystävyyssuhteetkin nykyään sellaisia, että niistä otetaan taukoa?

Kyllä, ihmissuhteet jotka jatkuvasti ainoastaan syövät omia voimavaroja eivätkä anna mitään, kannattaa joskus laittaa tauolle, tai katkaista kokonaan jos on selvää ettei tilanne tule koskaan muuttumaan. Näin on aina ollut.

Katkaisemisen kyllä ymmärrän, mutta en taukoa. Jos joku mulle missä tahansa suhteessa ehdottaisi taukoa, se on heippa.

Vierailija
22/27 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ystävyyssuhteetkin nykyään sellaisia, että niistä otetaan taukoa?

Kyllä, ihmissuhteet jotka jatkuvasti ainoastaan syövät omia voimavaroja eivätkä anna mitään, kannattaa joskus laittaa tauolle, tai katkaista kokonaan jos on selvää ettei tilanne tule koskaan muuttumaan. Näin on aina ollut.

Katkaisemisen kyllä ymmärrän, mutta en taukoa. Jos joku mulle missä tahansa suhteessa ehdottaisi taukoa, se on heippa.

No ei kai sitä nyt suoraan ehdotetakaan. Sitä voi tulla kaikenlaisia kiireitä, ettei ehdi nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisetkin on raskaita, jotka vaan utelee muiden asioita, eivätkä kerro mitään omia juttujaan.

Vierailija
24/27 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kirveelläkään kertoisi asioitani ja syvimpiä tunteitani kenellekään. Ne kun voivat sitten yllättävässä tapauksessa putkahdella esiin oudoista paikoista.

Mulla on ollut ystävä joka laveasti kertoili mulle naapureidensakin (mulle täysin tuntemattomia) asiat.

Mulla on sun kaltainen "ystävä". Hänkään ei paljastanut todellisia yksityisasioitaan ikinä minulle, "kaikki hyvin"-tyyliin. No sitten paljastuikin eräitä suurempia uustisia jälkikäteen. eli oli salannut ne. Lopetin ystävyyden siihen paikkaan. Syynä luottamuspula. Ei voi olla aitoa ystävyyttä jos ei päästä ystäviään omaan elämäänsä oikeasti sisälle. enkä puhu uusista tuttavuuksista, vaan 40 v bestis-ystävyydestä. Itse en salaillut mitään. Mutta sama ei tominut tosin päin. Aika jatkaa oikeiden ystävien kanssa eteenpäin.

Vierailija
25/27 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ubb

Vierailija
26/27 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun kannattaa kertoa, että koet tämän ongelmaksi. Voi olla, että ystävät eivät ole edes huomanneet käyttäytyvänsä noin. Oppisivat ehkä jotain, jos heille huomautettaisiin asiasta. Jos sekään ei auta, sitten on mietittävä jaksatko heitä ja mitä yleensä saat koko ystävyydestä.

Vierailija
27/27 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten he ovat reagoineet, kun olet tästä asiasta puhunut heille? Vai et ole, ja valitat asiasta vain takana päin? Ei sekään ole kovin hyvän ystävän merkki.