Töiden jälkeen ei jaksa mitään
Työpäivä vaan 9-15 mutta silti ei jaksa töiden jälkeen enää mitään vaan menee pelkästään telkkaria katsellessa kun ei vaan energiat riitä muuhun kun kaikki menee töihin. Masentavaa vaan maata kun ei jaksa mitään.
Kommentit (42)
Sinä et ole terve, jos et jaksa mitään. Mene lääkäriin.
Sama tilanne. Pitäisi varmaan jäädä sairauslomalle.
Sulla on väärä ruokavalio, syöt liian vähän, ulkoilet liian vähän, uni ei ole palauttavaa, veriarvot huonot
Mene lääkäriin kuten jo sanoi toi edell.
Sama täällä. Paitsi pidempi työaika. 🥴
Varhaiskasvatuksessa... 😵💫
Vierailija kirjoitti:
Sulla on väärä ruokavalio, syöt liian vähän, ulkoilet liian vähän, uni ei ole palauttavaa, veriarvot huonot
Unohdit tärkeimmän. Kyse on todennäköisesti uupumisesta.
Pakko jaksaa. 3 vuorotyössä kaikki aikataulutetaan töiden mukaan.
Töissä joka päivä 12-14 tuntia.
Sitten kotiin tekemään lounasta, katsomaan telkkaria ja nukkumaan.
Mitä muuta pitäisi jaksaa?
Monena päivänä viikosta itsellänikin noin. Teen henkisesti kuormittavaa työtä. Lepäätkö oikeasti vai kuormitatko itseäsi somella ym. Kokeile rentoutus-/ mielikuvaharjoituksia youtubesta.
Mä jaksoin tosi huonosti kun söin väärin. Nukuin 12 tuntisia unia ja olin aina väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Töissä joka päivä 12-14 tuntia.
Sitten kotiin tekemään lounasta, katsomaan telkkaria ja nukkumaan.
Mitä muuta pitäisi jaksaa?
Elämää?
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Paitsi pidempi työaika. 🥴
Varhaiskasvatuksessa... 😵💫
Päiväkotityö vie kaiken energian. Hirveää työtä.
Sama täällä eikä edes viikonloppuna toivu, mutta toisaaltaan sitähän työssä käynti on. Ei ole mitään muuta elämää kuin työ, koska mihinkään muuhun ei ole energiaa. Onneksi ruuan saa nykyään tilattua kotiin koska ei voimat riitä kaupassa käyntiinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein on ruokavalio. Se on kaiken perusta ja suojaa myös uupumiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein on ruokavalio. Se on kaiken perusta ja suojaa myös uupumiselta.
Tiedän kyllä ihmistyypin, jolle ratkaisu kaikkiin ongelmiin on liikunta ja ruokavalio. Valitettavasti tämä ei auta henkiseen hyvinvointiin samalla tavalla kaikille ja liikunnan aloittaminen uupuneena on aika mahdoton tehtävä, jotkut ovat niin uupuneita etteivät jaksa edes ruokaa tehdä.
Kyllä se kaikki vapaa menee tavalla tai toisella seuraavaan työpäivään valmistautumiseen. Viikonlopussa ehtii viettää vapaata jos kiirettä pitää, mutta usein nekin menee lepäämiseen, henkisesti valmistautuen jo uuteen maanantaihin.
Onneksi tämä äärimmäinen isäntien asiaa ajava hallitus tulee luultavasti aiheuttamaan vastaliikkeen toiseen suuntaan, ja todistamme jo ehkä tällä vuosikymmenellä nelipäiväistä työviikkoa uutena normaalina (sitä ei toki pidä hyväksyä ilman palkankorotusta koska se tutkitusti nostaa myös työtehoa).
Aika samanlaista mullakin. Vapaa-aika menee palautuessa seuraavaa työpäivää varten. En voi hankkia lapsia koska en jaksaisi niistä aiheuttavia rutiineja ja kotitöiden määrän lisääntymistä.
Tutun kuuloista tuo väsymys. Ei pelkästään mulla vaan tuttuja jotka valittavat samaa asiaa. Kun siitä käy lääkärissä niin arvaatteko mitä siihen saa? No ei ole vaikea arvata siihen saa mielialalääkkeitä. Siksikö suomessa käytetään niin paljon amfetamiinia kun porukkaa aina vain väsyttää? Nyt siihen on tullut kokaiini isosti mukaan. Varmasti nuo aineet piristää mutta en silti ottaisi niitä. Aika sairas yhteiskunta kun tarvitsee lääkkeitä ja/tai huumeita että jaksaa.
Mulle kevät on kaikkein vaikeinta aikaa. Olen väsynyt ympäri vuoden, mutta keväällä oikein erityisesti. Yritän vain pärjätä. Kaikki vapaat menee työstä toipuessa. Minulla on pakollisten asioiden tehtävälista ja itseäni potkimalla saan aikaan ruoan, pyykit, tiskit koneeseen, vietyä roskat, pidettyä vessan siinä kunnossa että kehtaa siellä asioida. Mitään muuta en saa tehtyä vaikka pitäis. Työ on ruumiillista työtä, askelia tulee kohteesta riippuen 10 000-20 000 per päivä, niin että se saa käydä kuntoilusta. Yritän syödä järkevästi, mutta väsyneenä ei aina järki juokse ja tulee syötyä mitä milloinkin.
Entä viikonloput, jaksaako silloin?