Eduskunta hyväksyi lakkolain - Satonen iloitsee: - Kansanvalta on puhunut
Eduskunta hyväksyi keskiviikkona hallituksen esityksen työrauhalain muuttamisesta äänin 107-57. Hyväksymisestä iloitsee myös työministeri Arto Satonen X-viestissään.
- Kansanvalta on puhunut, Satonen kiteytti.
https://www.verkkouutiset.fi/a/tyoministeri-iloitsee-lakkolaista-kansan…
Kommentit (742)
Vierailija kirjoitti:
Koskas se paikallinen sopiminen laitetaan läpi? Haluan nähdä kub alkaa tuloksia tulemaan!
Suomen yrityksistä pk-yrityksiä on 406000. Kuvitteleeko joku oikeasti, että nämä 406000 yrittäjää osaisivat sopia työehdoista ilman TES:iä? Siis itse määritellä jokaikinen nykyisten TES:ien kohdasta erikseen jokaikisen työntekijän kanssa erikseen- vieläpä laillisesti päteviksi sopimuksiksi? Helpompiha se on lukea alan TES läpi ja pistää nimi paperiin, kuin alkaa jokaikisesta kohdasta työntekijän kanssa vääntämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jo suoranaista vittuilua demokratiaa kohtaan. Halituspuolueet saivat eduskuntavaaleissa 49% äänistä, eli meillä on kansan enemmistön vastainen hallitus. Toiseksi EK kirjoitti hallitusohjelman ja se ei ole kansanvaltaa vaan oligarkiaa. Valtakunnanoikeudessa tavataan, Arto.
V i tuttaako 😂 hajoa kolmeen vuoteen kun oikeisto jyrää! 🥰 ps. Ime sykkivää 😚
Persulille onnistuneen politiikan mittari on se, että "vihervassua" suututtaa. Oikeistohallitus voisi vaikka viedä persulin koko perheen ja ystävät tuhoamisleirille ja persuli läpsyttää innoissaan käsiään, kunhan joku "vihervassu" on ensin esittänyt protestin.
Sinunkaltaisen ihmisen kanssa ei kannata yrittää keskustella. Olet paljon pahempi kuin nämä "persulit", etkä taju
Jaa. Itse en ole koskaan kokenut tarvetta ilkkua poliittisesti eri mieltä oleville, kun vallassa on ollut minulle mieluista politiikkaa tekevä hallitus. Tuo on minusta leimallisesti persuilmiö. Yksityiset keskustelut joidenkin tuntemieni persukannattajien keskuudessa vahvistavat tuota näkemystä. Osa heistä ei oikein ymmärrä politiikasta tai yhteiskunnallisista asioista kovinkaan paljoa, persujen puoleen ovat vetäneet ulkomaalaiset ja bensan hinta, eikä esim. näiden tämän hallituksen työmarkkinapoliittisten päätösten vaikutuksia oikein ymmärretä. Silti niiden takana seistään, koska niitä vastustavat tahot ovat "vihervassuja", joiden kanssa heidät on nettipropagandalla ehdollistettu olemaan eri mieltä.
Tämä ei toki koske kaikkia persuja. Tunnen pari varsin fiksua persukannattajaa, toinen heistä on erityisen hyvin perillä myös yhteiskunnallisista asioista ja seisoo esim. tämän hallituksen politiikan takana ihan asiallisesti perustellen. Kyseinen tyyppi myös kerran totesi minulle keskustelussa, että fass ismikin on ihan ok, jos sillä päästään ulkomaalaisista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
57 kommunistia äänesti vastaan
57 demokratian puolustajaa äänesti vastaan.
Tietääkö toveri mitä demokratia tarkoittaa?
Jos itse kyselisit äidiltäsi tai opelta koulussa.
Enpä kysele vanhalta äidiltäni enkä viitsi minnekään koululle lähteä kyselemään. Jos eduskunnassa äänestetään niin sinun kannattamasi linjan edustajat eivät puolusta demokratiaa sen enempää kuin vastustamasi linjan äänestäjät siellä. Kyllä sinä tämän tiedät mutta pitää kiukutella ja lietsoa taas itseään raivoon turhan takia.
Työministeri ei ole edes tehny oikeita töitä.
Mikäs siinä. Omasta mielestä uskottavuus 0, ratsatelee muiden asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, loistavaa, punakaarti kaatuu pala palalta
Punakaarti kaatui 1918. Persukaarti kaatuu 2024.
Tämä koskee poliittisia lakkoja mutta Teollisuuden ammattiliiton ukkeli on väärässä siinä että, muita kuukausien pituisia lakkoja voisivat järjestää. Viimeksikin ahtaajien lakko esti lääketoimituksia apteekkeihin jne. Joten kyllä nuo lakot on myös mahdollisuus kieltää henkeä ja terveyttä vaarantavina kuten hoitaja-lakko aiemmin.
"Jaa. Itse en ole koskaan kokenut tarvetta ilkkua poliittisesti eri mieltä oleville, kun vallassa on ollut minulle mieluista politiikkaa tekevä hallitus. Tuo on minusta leimallisesti persuilmiö. Yksityiset keskustelut joidenkin tuntemieni persukannattajien keskuudessa vahvistavat tuota näkemystä. Osa heistä ei oikein ymmärrä politiikasta tai yhteiskunnallisista asioista kovinkaan paljoa, persujen puoleen ovat vetäneet ulkomaalaiset ja bensan hinta, eikä esim. näiden tämän hallituksen työmarkkinapoliittisten päätösten vaikutuksia oikein ymmärretä. Silti niiden takana seistään, koska niitä vastustavat tahot ovat "vihervassuja", joiden kanssa heidät on nettipropagandalla ehdollistettu olemaan eri mieltä.
Tämä ei toki koske kaikkia persuja. Tunnen pari varsin fiksua persukannattajaa, toinen heistä on erityisen hyvin perillä myös yhteiskunnallisista asioista ja seisoo esim. tämän hallituksen politiikan takana ihan asiallisesti perustellen. Kyseinen tyyppi myös kerran totesi minulle keskustelussa, että fass ismikin on ihan ok, jos sillä päästään ulkomaalaisista eroon."
Aha, siis huutelet tuntemattomille "persuli" kommentteja ja muuta törkyä mutta palstan ulkopuolella et uskalla käyttäytyä samalla tavoin. Tämä tuli selväksi.
Eduskunta ääneisti, laki meni läpi joten kansan tahto on toteutunut. Ay-urpot voivat imeä sitten itseään
Teollisuusliitot onkin puuttinin asiamiehiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskas se paikallinen sopiminen laitetaan läpi? Haluan nähdä kub alkaa tuloksia tulemaan!
Suomen yrityksistä pk-yrityksiä on 406000. Kuvitteleeko joku oikeasti, että nämä 406000 yrittäjää osaisivat sopia työehdoista ilman TES:iä? Siis itse määritellä jokaikinen nykyisten TES:ien kohdasta erikseen jokaikisen työntekijän kanssa erikseen- vieläpä laillisesti päteviksi sopimuksiksi? Helpompiha se on lukea alan TES läpi ja pistää nimi paperiin, kuin alkaa jokaikisesta kohdasta työntekijän kanssa vääntämään.
Esimerkiksi kaupan alan tes 204 sivua:
https://www.pam.fi/wp-content/uploads/2023/11/Taitto_TES_kauppa2023_PAM…
Vierailija kirjoitti:
Kansanvalta on puhunut, kansa ei. Edustuksellinen demokratia on pelkkä vitsi. Venäjälläkin on sama periaate , kansaa vaan edustaa Vladimir Putin
Vitsi olet sinä. Mikä olisi parempi systeemi, kommunismi😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin olikin paljon parempi. Keräsi vihervasemmiston äänet, eskaloi vastakkain asettelua ja lähti myymään itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
57 kommunistia äänesti vastaan
57 demokratian puolustajaa äänesti vastaan.
Tietääkö toveri mitä demokratia tarkoittaa?
Enpä kysele vanhalta äidiltäni enkä viitsi minnekään koululle lähteä kyselemään. Jos eduskunnassa äänestetään niin sinun kannattamasi linjan edustajat eivät puolusta demokratiaa sen enempää kuin vastustamasi linjan äänestäjät siellä. Kyllä sinä tämän tiedät mutta pitää kiukutella ja lietsoa taas itseään raivoon turhan takia.
Mikä sinä olet tietämään mitä minä kannatan tai vastustan tai onko sellaista "sinun linjaa" edustettuna eduskunnassa ollenkaan?
Jos keskittyisit niihin omiin mielipiteisiisi ja jättäisit jatkossa tuntemattomien arvioinnin sikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin olikin paljon parempi. Keräsi vihervasemmiston äänet, eskaloi vastakkain asettelua ja lähti myymään itseään.
Sanna Marin mainittu!!
Jos puolue puheenjohtajansa suulla sanoo ennen vaaleja, että "meille ei käy se, että köyhimmiltä leikataan", ja hallitukseen pääsynsä jälkeen puolue ajaa kaikkein köyhimmiltä leikkaamista, niin kenen tuossa tilanteessa on vastuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras pääministerimme ja siitä kertoo vastustajien argumentaation taso.
Perussuomalaisilta väärää tietoa ennen vaaleja? Historiallinen takinkääntö
https://www.ku.fi/artikkeli/5006254-perussuomalaisilta-vaaraa-tietoa-en…