Mikä on vanhin esine, mikä sinulta löytyy? Voi olla esimerkiksi vaikka talo.
Mikä on vanhin tai minkä arvelette olevan vanhin omistamanne esine?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Kilokaupalla fossiileja. Iät sadoissa miljoonissa vuosissa. Osan itsekin löytänyt.
Suomalainen kivi.
3,5-4 miljardia vuotta.
1700-luvulta oleva penkki, entinen kirkonpenkki.
Meidän kotitila on 1800 luvulta ja piharakennuksissa on paljonkin siltä ajalta rompetta.
Sisällä osa huonekaluista yli 100v vanhoja.
Ihan mielenkiintoista miettiä mikä olisi vanhin esineemme.
Isomummoni v. 1910 kihlajaislahjaksi saama seinäkello.
Ukin tekemä puinen ruokapöydän tuoli. On tehty 1930-luvulla.
Isovanhemmilta perityt valurautapannut, ovat 40- tai 50-luvulta ja edelleen käytössä.
Isäni juomaleili ja sotilaspassi vuodelta 1943. Jatkosodan muistoja, ei paljon naurata nyt kun oma poika armeijassa.
Sormus (leimojen mukaan) vuodelta 1924, eli tänä vuonna täyttää sata vuotta. Isoisäni sisko antoi minulle tämän, ja sanoi, että eipähän jää kukaan siitä hänen jälkeensä tappelemaan :D Huumorilla. :D Olen hänen täyskaimansa, joten kiva historia tulee sormuksella olemaan.
Tietääkseni tämä on ollut isotätini kihlasormus, ja kahdesta teetetty, sanoi minulle kultasepänliikkeen myyjä, kun kävin pientä kultareunusta korjauttamassa, oli joku nirhama siinä.
Kissapehmolelu jonka sain kun synnyin 1994, ei siis kovin vanha näihin muihin kommentteihin verrattuna.
Niin sanottu "lesken ropo" ajalta 100 eaa-100 jaa. Pari tuhatta vuotta vanha siis.
Kyläsepän kivääri n. 1880. Laatu on ollut jo silloin onneton. Liekö toiminut ikinä.
Oikeasti toimiva, torivarsivaaka 1916. Perintö.
Kahden Ranskan frangin kolikko vuodelta 1804. Kulkeutunut jotenkin suvussa.
Vauvapeitto jonka äitini teki esikoiselleen, eli isoveljelleni (s. -86). Peitto on nyt vuoden ikäisen tyttäreni käytössä kuten on kylpyammekin, jossa itsekin olen vauvana pulikoinut.
Äitini (s. -57) omistaa itseään vanhemman tuolin ja isäni peri äidiltään ties kuinka vanhan ikonin.
50 milj. vuotta vanha kalan fossiili
talo vlta 1916
puikkari 1800-luvun lopusta, samoin langankerijä
1700-luvulta suolalasitettu keramiikkapullo.
Taskukello joka on kulkenut suvun miehillä 1800-luvun puolesta välistä (noin)
Höpö höpö. Ostin kirpparilta upean lasiesineen joka löytyy vuoden 1740 kuvastosta.
Tämän lisäksi minulla on runsaasti 1800-luvun kotimaista lasia.