Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäinen! Mitä nykyajan asiaa et tahdo hyväksyä?

Vierailija
08.05.2024 |

Minulle on aivan liian paha asia se, että lukiossa ei enää ole kirjoja, vaan kaikki opetellaan läppäriltä.

Entä te?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen eri sukupuolten välisten erojen hämärtäminen jolla sekoitetaan nuorten ihmisten päät.

Oleskeluyhteiskunta. Tuilla elämisestä on tehty yksi uravalinta. Ihmisiä ei enää pakoteta saati kannusteta ottamaan vastuuta itsestään.

Käytöstavat. Nykyään on ihan yleistä että julkisissa kulkuvälineissä / julkisilla paikoilla karjutaan puhelimeen, kuunnellaan kaiuttimilla jotain pas kaa yms. Noh oli samantyylistä ennenkin mutta tekijänä yleensä joku juoppo tms

Vierailija
82/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videopelaajien sortoa, erityisesti keski-ikäisten miespelaajien. Naiset vaativat miehiltä tolkuttomasti nykyään ja videopelaava mies on heidän silmissä täyttä roskaa.

Naiset vaativat, että mies tekee osansa, eikä istu koko hereilläoloaikaansa pelikoneen ääressä kuin joku teini-ikään jämähtänyt jonne. Tolkutonta vaatimista, juu.

Mutta naisten pelaaminen on ihan ok? Vaimon puolesta kyselen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Nuorten yleissivistyksen ja historian tuntemuksen romahdus on aika järkyttävää (näkyy esim. siten että ihannoidaan jotain terroristeja kuten Hamas).

Lisääntyneet huumeet ja huumemyönteisyys.

Tuo on myös nykyajanilmiö, että kun ei hyväksy tuhansien vauvojen ja lasten tappamista, niin muka kannattaa Hamasia. Ei osata enää keskustella muuta kuin olkiukoilla.

Minä kannatan Israelia. En kannata ihmisiä ja sellaisten ihmisten arvomaailmaa, jotka kannattavat islamia. Asia on minulle hyvin selkeä. 

Niin, koska sinä olet paha, etkä tunne empatiaa nälkään kuolevia lapsia kohtaan.

Onko se sitten niin paljon parempi kun lapset ammutaan rynnäkkökivääreillä vanhempiensa silmien edessä?

Vierailija
84/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärifeminismiä jossa poimitaan rusinat tasa-arvopullasta, mutta ei haluta kantaa mistään vastuuta.

Vierailija
85/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että nykynuoret luulevat että olemme tai meidän pitäisi olla jenkkejä. Samalla myös imuroidaan kaikki paskat ideologiat ja aatteet sieltä ja yritetään pakottaa ne suomalaisiin (woke, transliike, blm jne) Ovatko nuoret ihan tyhjäpäisiä? Kukaan nuori 90-00-luvulla ei olisi lähtenyt näihin, nauranut vaan "mikrokissa" jenkeille. 

Vierailija
86/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Nuorten yleissivistyksen ja historian tuntemuksen romahdus on aika järkyttävää (näkyy esim. siten että ihannoidaan jotain terroristeja kuten Hamas).

Tuo on myös nykyajanilmiö, että kun ei hyväksy tuhansien vauvojen ja lasten tappamista, niin muka kannattaa Hamasia. Ei osata enää keskustella muuta kuin olkiukoilla.

Minä kannatan Israelia. En kannata ihmisiä ja sellaisten ihmisten arvomaailmaa, jotka kannattavat islamia. Asia on minulle hyvin selkeä. 

Niin, koska sinä olet paha, etkä tunne empatiaa nälkään kuolevia lapsia kohtaan.

Onko se sitten niin paljon parempi kun lapset ammutaan rynnäkkökivääre

Ei tietenkään ole. Uskomattomalta tässä tuntuu se että jotkut suomalaiset voivat olla kummankaan siviilien tappajan puolella. Tälläkin palstalla tuntuu olevan paljon niitä kirjoituksia jossa ihannoidaan Israelia ja hurrataan Gazan siviilien tappamamiselle.

Vierailija
87/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten uupumista opiskelussa/työssä.

Eri kirjain yhdistelmien julistamista oman käytösken selittäjän.

Yleistä vaatimustason laskemista koulussa/opiskelussa.

Kaikennäköisten kokemusasiantuntijoiden raahamista töllöön puhumaan ja ymmärtämään.

Siitä, että yli puolet nuorista muistuttaa jotain hyljettä, eli rapakunnossa olemista = laiskuutta.

Vierailija
88/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatismin nousua, aborttikieltoja länsimaissa, sovinismin uutta tulemista, varallisuuserojen kasvamista, arvomaailman kovenemista, työntekijöiden oikeuksien polkemista ja tiedevastaisuutta. Kaikkea taantumusta. Vaikuttaa että nuorempi sukupolvi haluaa kaikin keinoin huonomman maailman.

Nuorempi?! Nuoriahan juuri koetetaan kaikin ilvein saada nihilistiseen ja antihumaaniin vallankumoushajotukseen mukaan. Mitäpä jos siellä kyetään ihan älykkäästi miettimään kaikki asian puolet ja kieltäydytään. Tämä leimataan sitten joksikin jäätäväksi taantumuksen nousuksi naama mutrulla 😂

Toivon että kaikki miettisivät loppuun asti mitä paremman maailman nimissä nykyään ajetaan. Hyväksyn sen että kaikki eivät tähän pysty.

Vierailija
89/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tahdo kestää amerikkalaistyylistä tekopyhyyttä. Tuore esimerkki euroviisut. Hui herran tähden artisti on nudehousuissa lavalla, iik. Muilla esiintyjillä kuitenkin vermeet kuin p*rnokaupan kuvastosta. 

No en tiedä, onko tuossa mitään kauhisteltavaa. Lähinnä se on että hohhoijaa, keksikää nyt jotain muuta välillä. Vaikka jokainen sukupolvi sen seksinsä aina löytää ja luulee keksineensä, niin onhan se aika väsynyttä, kun mitään muuta sisältöä ei ole. Musiikkikilpailussa erotutaan sillä, että se onkin välillä mies, jolla ei ole vaatteita. Sen musiikin nyt niin väliä.

Vierailija
90/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten moni ihminen alkoi miettiä, onko erityisherkkä, nyt woke-ideologiaa tuputetaan nuorille. Minusta transihmiset pitää hyväksyä ja erityisherkkiä ihmisiä on, mutta näistä on tehty muoti-ilmiöitä tyyliin, että rotevampi harteikas nuori nainen miettii pitäisikö hänen olla mies, kun ei ole pieni ja siro (tiedän yhden tällaisen tapauksen).

Itsensä myymisen normalisointiyritykset koen ikäväksi ja kaikenlaiset huuli- ja persetäytteet ihmetyttävät. Some on tehnyt yhteiskunnan entistä ulkonäkökeskeisemmäksi. Eräs omituinen asia on myös se, että mediassa toitotetaan näitä nuori nainen ja huomattavasti vanhempi mies-kuvioita, että nuoret naiset olisivat muka nyt suurena joukkona haluamassa isänsä tai isoisänsä ikäisen miehen. Yleensä ikäero parisuhteissa ei ole kuin joitakin vuosia.

Vierailija
91/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mitä. Tuntuu, että kaikki hyvä vanha on jo hävitetty ja nykyajassa eläminen on kuin olisi vieraalla planeetalla.

En ole enää lähes mistään samaa mieltä median äänitorvien kanssa. Tulen eurovaaleissakin äänestämään niin konservatiivia kuin ehdokkaista löydän.

Te konservatistit haluatte sanella muille miten pitää elää. Miksi se ei riitä, että päätät vain siitä millaista oma elämäsi on?

Niinhän minä olen koko ajan tehnytkin. Teen jatkossakin. Tuen omien arvojeni mukaisia asioita. Ja sen mukaan myös äänestän.

Mulle on ihan se ja sama vaikka sinä ja kaltaisesi rypisitte rapakossa kaiken päivää. Omaan elämääni mä haluan vähän laatua ja tasoa.

Meillä on vapaus ja oikeus näkemykseemme. 

Ja minun mielestäni kaikki muu onkin paskaa. Jopa ihan sananmukaisesti joissakin kohdin.

Vierailija
92/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen eri sukupuolten välisten erojen hämärtäminen jolla sekoitetaan nuorten ihmisten päät.

Oleskeluyhteiskunta. Tuilla elämisestä on tehty yksi uravalinta. Ihmisiä ei enää pakoteta saati kannusteta ottamaan vastuuta itsestään.

Käytöstavat. Nykyään on ihan yleistä että julkisissa kulkuvälineissä / julkisilla paikoilla karjutaan puhelimeen, kuunnellaan kaiuttimilla jotain pas kaa yms. Noh oli samantyylistä ennenkin mutta tekijänä yleensä joku juoppo tms

Tämä oli kuin omasta suustani! Samoin tuo äärifeministien rusinat pullasta.

Vierailija
93/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen naamalävistykset. En ihan äkkiä pysty kuvittelemaan mitään rumempaa ja vastenmielisempää, ellei sitten esim. hiero paskaa naamansa koristeeksi. Miksi juuri tytöt? Varmaan jostain joku lävistelevä poikakin löytyy, mutta itse en muista nähneeni.

Vierailija
94/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mitä. Tuntuu, että kaikki hyvä vanha on jo hävitetty ja nykyajassa eläminen on kuin olisi vieraalla planeetalla.

En ole enää lähes mistään samaa mieltä median äänitorvien kanssa. Tulen eurovaaleissakin äänestämään niin konservatiivia kuin ehdokkaista löydän.

Te konservatistit haluatte sanella muille miten pitää elää. Miksi se ei riitä, että päätät vain siitä millaista oma elämäsi on?

Tämä on yksi asia, joka minua hiertää todella paljon itseäni nuoremmissa polvissa. Ei enää mitään vastuun- tai velvollisuudentuntoa yhteisistä asioista ja yhteiskunnan ylläpitämisestä ja kehittämisestä. Kuvitellaan, että kaikki nykyiset mukavuudet ja tasa-arvon taso ovat itsestäänselviä eikä niitä tarvitsisi jatkuvasti puolustaa ja ylläpitää toimimalla yhdessä muiden kanssa. Että ollaan jotenkin erillisiä yhteiskunnasta ja voidaan tehdä ihan miten itse lystää miettimättä, miten se vaikuttaa muihin ihmisiin. Halveksittava asenne suoraan sanoen.

Vierailija
95/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia keksintöjä syöksytään käyttämään kritiikittä. Melkein jokaisen länsimaalaisen ihmisen elämä on peruuttamattomasti tietotekniikan varassa. Tekoälyn ei edes tarvitse olla "pahantahtoinen" ja kääntyä ihmistä vastaan, koska ihmiskunta tekee sen avulla itsestään lopun ihan oma-aloitteisesti.

Vierailija
96/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastelen sitä, miten valtava valituksen aihe Suomen sää nykyisin on. Ei ymmärretä, että toukokuu voi olla kylmä ja että kesällä on tarkoituskin sataa aika ajoin. Loma-aikoihin ladataan hirmuiset odotukset ja sitten petytään, kun juhannuksena ei olekaan helleviikonloppu ja kesälomalta pitää palata samanvärisenä kuin sinne lähtikin. Suomi ei ole välimerellinen maailmankolkka missään asiassa, joten sen ei pitäisi pilata kenenkään elämää.

Vierailija
97/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän minä olen koko ajan tehnytkin. Teen jatkossakin. Tuen omien arvojeni mukaisia asioita. Ja sen mukaan myös äänestän.

Mulle on ihan se ja sama vaikka sinä ja kaltaisesi rypisitte rapakossa kaiken päivää. Omaan elämääni mä haluan vähän laatua ja tasoa.

Mistä pää

Jos et ole konservatiivi niin edustat mulle ihmistyyppiä, jonka kanssa en erityisesti halua olla tekemisissä. Enää. Sieltä suunnalta on tullut niin paljon rumaa puhetta konservatiivisesti ajattelevien ihmisten päälle, että en jaksa teitä/heitä enää. Teen selvän pesäeron yksinkertaisesti.

"Rypeminen rapakossa" tekstissäni kuvasi lyhykäisyydessään sitä kaikkea vastenmielistä ja inhottavaa mitä nykyisessä yhteiskunnassamme tietyissä porukoissa arvostetaan. Esim. käytöstapojen puute, kirkon romuttaminen, koulun romuttaminen, woke ynnä muut seksuaalijutut vaikka nyt mainitakseni.

Vierailija
98/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Onko se sitten niin paljon parempi kun lapset ammutaan rynnäkkökivääre

Ei ne gazan lapset ja naiset niitä ampuneet. Kun tässä käytäisiinkin sotaa jotain terroristeja vastaan, mutta kun koko "maa" on pommitettu maan tasalle ja tarkoitus on ajaa pois koko kansa. Täysin yksipuolista tuhoamista, kun Gazassa ei ole missään vaiheessa ollut edes minkäänlaista ilmapuolustusta. Kukaan ei edes puhu mistään pakotteista.

Vierailija
99/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamasin johto tiesi tasan tarkkaan mitä lokakuun terrori-iskun jälkeen tapahtuu. Israel ei ole koskaan ottanut laakeja lahjaksi, kuten Väinö Linna sanoi. Jokainen kuollut siviili menee islamistien omatunnolle jos heillä sellaista on. Mielipidekampanja Israelia vastaan on ostettu siviilien verellä.

Vierailija
100/101 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatismin nousua, aborttikieltoja länsimaissa, sovinismin uutta tulemista, varallisuuserojen kasvamista, arvomaailman kovenemista, työntekijöiden oikeuksien polkemista ja tiedevastaisuutta. Kaikkea taantumusta. Vaikuttaa että nuorempi sukupolvi haluaa kaikin keinoin huonomman maailman.

Erityisesti olen hämmentynyt juurikin tuosta arvomaailman kovenemisesta, johon liittyy myös taantumus sosiaalisen median kautta sosiaalisten taitojen puutteena. Ihmiset puhuvat toisilleen hyvin aliarvostavasti. Arin Turunen vertasi asiaa teoksessaan "Ulkokultaisen käytöksen kirja - Eurooppalaisten tapojen tarina" hyvin paluuna takaisin keskiaikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä