Keski-ikäinen! Mitä nykyajan asiaa et tahdo hyväksyä?
Minulle on aivan liian paha asia se, että lukiossa ei enää ole kirjoja, vaan kaikki opetellaan läppäriltä.
Entä te?
Kommentit (101)
Että opiskelijat velttoilee koko kesän, kun ei löydy töitä (mitkä kelpaisivat).
En tahdo kestää amerikkalaistyylistä tekopyhyyttä. Tuore esimerkki euroviisut. Hui herran tähden artisti on nudehousuissa lavalla, iik. Muilla esiintyjillä kuitenkin vermeet kuin p*rnokaupan kuvastosta.
Opettajana ahdistaa katsoa lähietäisyydeltä tätä tyhmentymistä. Opettaminen on tuulimyllyjä vastaan taistelua. Alakoulusta tullaan ilman mitään opiskelutaitoja. Perimmäisiä syitä on yleinen välinpitämättömyys. Jos on sitä mieltä, että lukutaito on turhaa, niin tuskinpa oppii kunnolla lukemaan.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Nuorten yleissivistyksen ja historian tuntemuksen romahdus on aika järkyttävää (näkyy esim. siten että ihannoidaan jotain terroristeja kuten Hamas).
Lisääntyneet huumeet ja huumemyönteisyys.
Tuo on myös nykyajanilmiö, että kun ei hyväksy tuhansien vauvojen ja lasten tappamista, niin muka kannattaa Hamasia. Ei osata enää keskustella muuta kuin olkiukoilla.
Minä kannatan Israelia. En kannata ihmisiä ja sellaisten ihmisten arvomaailmaa, jotka kannattavat islamia. Asia on minulle hyvin selkeä.
Minua ärsyttää myös kuinka asiaan vedetään koko ajan uskonto. Minä en hyväksy ihmisten tappamista, oli näiden ihmisten uskonto mikä tahansa. Kumpikin osapuoli on syyllinen.
Käytöstapojen katoaminen, seksityön normalisointi
Vierailija kirjoitti:
Omani ei töitä saanut, vaikka haki. Se on nykyaikaa. Toisaalta on aika paljon vaadittu, että yksi ihmisryhmä tekee töitä vuoden ympäri ilman lomia. Talvisin opiskellaan ja tehdään usein siinä sivussa töitä. Kesät taas tehdään töitä. Tätä samaa jatkuu siitä asti, kun noin 15-vuotiaana rupeaa töitä saamaan, jonnekin 25-vuotiaaksi ainakin, kunnes ehkä saa vakituisen työpaikan ja sen oman kesäloman. Aikuiset eivät olisi itse valmiita elämään opiskelijoiden tavalla, mutta heiltä kyllä vaaditaan jatkuvaa jaksamista.
Järkyttävät ripsipidennykset, persekalsareissa kävely yleisillä paikoilla, ankkahuulet.
Kaffebulla kirjoitti:
Nuorten yleissivistyksen ja historian tuntemuksen romahdus on aika järkyttävää (näkyy esim. siten että ihannoidaan jotain terroristeja kuten Hamas).
Tunnetko sinä historiaa kun liputat Israelin puolesta?
Juuri tuollainen, jos et ole puolellamme olet meitä vastaan on nykypäivää, muistan että oli omassa nuoruudessani vitsi ja sille naurettiin, yritettiin nähdä asioissa toinenkin näkökulma
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Tuo on myös nykyajanilmiö, että kun ei hyväksy tuhansien vauvojen ja lasten tappamista, niin muka kannattaa Hamasia. Ei osata enää keskustella muuta kuin olkiukoilla.
Minä kannatan Israelia. En kannata ihmisiä ja sellaisten ihmisten arvomaailmaa, jotka kannattavat islamia. Asia on minulle hyvin selkeä.
Niin, koska sinä olet paha, etkä tunne empatiaa nälkään kuolevia lapsia kohtaan.
Kohkaatko samalla tavalla nälkiintyneistä ja pahoinpidellyistä suomalaisista lapsista vai onko väritys väärä? Vihaan suomalaisiin kohdistuvaa syrjintää ja rasismia varsinkin omanmaalaisten tekemänä. Tämä myöskin on nykypäivän ilmiö jolla on tuhoisat seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omani ei töitä saanut, vaikka haki. Se on nykyaikaa. Toisaalta on aika paljon vaadittu, että yksi ihmisryhmä tekee töitä vuoden ympäri ilman lomia. Talvisin opiskellaan ja tehdään usein siinä sivussa töitä. Kesät taas tehdään töitä. Tätä samaa jatkuu siitä asti, kun noin 15-vuotiaana rupeaa töitä saamaan, jonnekin 25-vuotiaaksi ainakin, kunnes ehkä saa vakituisen työpaikan ja sen oman kesäloman. Aikuiset eivät olisi itse valmiita elämään opiskelijoiden tavalla, mutta heiltä kyllä vaaditaan jatkuvaa jaksamista.
Mutta kummasti sitä jaksaa nuorena ja vielä nuorena aikuisena, hoidetaan täydet työtunnit, pienet lapset, koti ja opiskelu.
Vierailija kirjoitti:
Konservatismin nousua, aborttikieltoja länsimaissa, sovinismin uutta tulemista, varallisuuserojen kasvamista, arvomaailman kovenemista, työntekijöiden oikeuksien polkemista ja tiedevastaisuutta. Kaikkea taantumusta. Vaikuttaa että nuorempi sukupolvi haluaa kaikin keinoin huonomman maailman.
Nämä samat minullakin. En ymmärrä, miten kukaan voi haluta palata takaisin johonkin sadan vuoden takaiseen maailmaan, missä kaikki oli kiellettyä (paitsi miehiltä) ja kaikki vähänkään normista eroavat vietiin suunnilleen saunan taakse ja a''uttiin. Aivan järjetöntä. Juuri, kun oltiin saatu jotain hyvää aikaan tässä maailmassa, ihmisillä alkoi olla vapaus olla rauhassa juuri sellaisia kuin ovat, naisilla alkoi vihdoin olla likimain samat oikeudet kuin miehillä, alkavat jotkut helkutin konservatiivisekopäät mellastaa ja tuhota sitäkin vähää edistystä.
Vierailija kirjoitti:
Opettajana ahdistaa katsoa lähietäisyydeltä tätä tyhmentymistä. Opettaminen on tuulimyllyjä vastaan taistelua. Alakoulusta tullaan ilman mitään opiskelutaitoja. Perimmäisiä syitä on yleinen välinpitämättömyys. Jos on sitä mieltä, että lukutaito on turhaa, niin tuskinpa oppii kunnolla lukemaan.
Keskittymiskyvyn puute nuorisolla, keskittyminen riittää vain 15sek TikTok-videoon. Lukiossa vaaditaan soveltamista ja suurempien asiakokonaisuuksien hallintaa, ei onnistu monelta kun lukutaito on niin heikkoa. Seuraava sukupolvi on tyhmempi meidän säästötoimien takia. Opetukseen ei ymmärretä laittaa resursseja.
Arvojen koveneminen myös huolestuttaa. Jakaudumme kahteen kastiin rahan perusteella.
Sitä että nee keriä ei saa enää sanoa nee keriksi, inklusiota TV ohjelmissa, sukupuolten moninaisuutta, cancelointia ja yleistä woke-hömppää.
Muuten olen sitä mieltä, että internet on tuhottava.
Jatkuvaa kuvaamista joka paikassa.
Metsien hävitystä vailla mitään ajatusta.
Itsekkyyttä, minä-minä-asennetta.
Sääntöjen lisääntymistä, ehdottomuutta, sanelupolitiikkaa.
Vapauden katoamista.
Jotkut väittävät, että nykynuorilla on helpompaa, kun ei tarvitse hiihtää susia pakoon kahtakymmentä kilometriä pakkasessa, että pääsee kouluun jne. Nykyajan hankaluudet ovat vaikeampia kuin vaikka omassa nuoruudessani 70-luvulla. Nuorilla ei ole helppoa. Kaikki myötätuntoni on nuorison puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä uutta tuossa? Itsellänikin oli ensimmäinen loma vasta 28-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Niin, koska sinä olet paha, etkä tunne empatiaa nälkään kuolevia lapsia kohtaan.
Kohkaatko samalla tavalla nälkiintyneistä ja pahoinpide
Maailma on nykyisin todella pieni, harva meistä ei ole käynyt ulkomailla ja nähnyt, että ihan samanlaisia lapsia on ympäri maailmaa, en tiedä kuinka moni suomalaislapsi on viime vuosina kuollut pommituksissa tai nälkään, kyllä se suomalaislasten pahoinvointi on hyvin kotoperäistä ja hyvin pitkälti omien vanhempien aiheuttamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mitä. Tuntuu, että kaikki hyvä vanha on jo hävitetty ja nykyajassa eläminen on kuin olisi vieraalla planeetalla.
En ole enää lähes mistään samaa mieltä median äänitorvien kanssa. Tulen eurovaaleissakin äänestämään niin konservatiivia kuin ehdokkaista löydän.
Te konservatistit haluatte sanella muille miten pitää elää. Miksi se ei riitä, että päätät vain siitä millaista oma elämäsi on?
Niinhän minä olen koko ajan tehnytkin. Teen jatkossakin. Tuen omien arvojeni mukaisia asioita. Ja sen mukaan myös äänestän.
Mulle on ihan se ja sama vaikka sinä ja kaltaisesi rypisitte rapakossa kaiken päivää. Omaan elämääni mä haluan vähän laatua ja tasoa.
Ja niitähän ei muuten saa kuin kannattamalla konservatiivisia arvoja? Itse olen arvoliberaali ja elämäni on varsin laadukasta. Tuo juuri on teissä konservatiiveissa vikana, että luulette sen teidän näkökulmanne olevan paras ja ainoa, kaikki muu on pskaa.
Minä keski-ikäisenä en ole lukenut paperisia kirjoja enää seitsemään vuoteen.
Yksityisyyden katoamista tai oikeammin siitä vapaaehtoisesti luopumista.