Keski-ikäinen! Mitä nykyajan asiaa et tahdo hyväksyä?
Minulle on aivan liian paha asia se, että lukiossa ei enää ole kirjoja, vaan kaikki opetellaan läppäriltä.
Entä te?
Kommentit (101)
Melkein kaikki edellä mainittu.
Minua turhauttaa, tympäisee ja raivostuttaa nykyajan kyyryasento puhelimen ympärillä. Kun puhelin on auki, katse suuntautuu alaspäin, korvat menevät umpeen, kyynärpäät puristavat kylkiä ja peukalot hivelevät puhelimen ruutua. Ei kuulla, ei nähdä, ei reagoida, ei edes vaaratilanteessa, ja jokainen puhelinhypnoosia häiritsevä on vihollinen.
Vierailija kirjoitti:
Konservatismin nousua, aborttikieltoja länsimaissa, sovinismin uutta tulemista, varallisuuserojen kasvamista, arvomaailman kovenemista, työntekijöiden oikeuksien polkemista ja tiedevastaisuutta. Kaikkea taantumusta. Vaikuttaa että nuorempi sukupolvi haluaa kaikin keinoin huonomman maailman.
Täydellinen listaus! Tähän mä kyllä näen myös yhtenä tekijänä myös tuon älyttömälle tasolle edenneen Woketuksen, joka vahvistaa kaikkea tuota konsertiivista pas... Ja just se, että ihmiset ei millään suostu näkemään toisiaan ihan samalla lailla ihmisinä, vaan ihan hirveällä vimmalla tehdään me vs muut jakoa kuitenkin loppupeleissä monien aika pienten asioiden kautta.
Ihan yleisesti jokainen saa mun puolesta olla mitä on, ja kunnioitan lähtökohtaisesti jokaisen toivetta esim. kutsumanimen suhteen. Mutta en omalla kohdallani suostu olemaan " synnyttävä vanhempi" vaan äiti tai "kohdullinen" vaan nainen. Eikä mua lähtökohtaisesti kiinnosta pierun vertaa jonkun tuntemattoman kokemus sukupuolestaan tai ne iänikuiset pilkuntarkat määritelmät kuinka joku on aseksuaali cis-mies polyamorikko pölöpölö. Ihan saa olla mitä on, en vaan tajua miksi nimenomaan sukupuolen tai seksuaalisuuden pitää olla joku kaikille kylällä toitotettava asia, josta kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä mutta tämä "-Sitä, että vaikka planeetta on tikahtua liikaan väestöön ja tämän väestön kohtuuttomaan kulutukseen, rummutetaan miten syntyvyyttä ja talouskasvua pitäisi koko ajan lisätä. Hölmöläisten hommaa."
Olen aika varma etteivät suomalaiset tai yleensäkään eurooppalaiset ole niitä liikakansoittajia ja kuluttajia. Arvaa mitä tapahtuu maille missä kantaväestö vähenee minimiin?
Pelottaako että edessä on sama kohtalo mitä länsimaalaiset ovat historiassa tehneet muille kansoille? :D
Öö eli koska Englanti, Ranska, Espanja, Portugali, Saksa ja kumppanit valloittivat maailmaa ja tekivät pahaa niin siitä hyvästä Suomen kansa voidaan hävittää?
On taas logiikka. Onko Ghana ja Norsunluurannikko vastuussa myös kun ovat yhtä lähellä Espanjaa ja olivat siirtomaita siihen aikaan niinkuin Suomikin?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä nykyistä vouhotusta sukupuolista. On miehiä ja naisia. Sitten joku häviävän pieni osa jotka syntyy siltä väliltä. Mutta ei koko yhteiskuntaa tarvitse heidän takiaan muuttaa.
Myös seksuaalisuuden pistäminen kaiken keskiöön. Ihmiset tekevät paljon erilaisia asioita, eikä kahden väliset asiat keskimäärin kuulu muille. Miksi tuosta pitää tehdä niin suuria asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mitä. Tuntuu, että kaikki hyvä vanha on jo hävitetty ja nykyajassa eläminen on kuin olisi vieraalla planeetalla.
En ole enää lähes mistään samaa mieltä median äänitorvien kanssa. Tulen eurovaaleissakin äänestämään niin konservatiivia kuin ehdokkaista löydän.
Te konservatistit haluatte sanella muille miten pitää elää. Miksi se ei riitä, että päätät vain siitä millaista oma elämäsi on?
Niinhän minä olen koko ajan tehnytkin. Teen jatkossakin. Tuen omien arvojeni mukaisia asioita. Ja sen mukaan myös äänestän.
Mulle on ihan se ja sama vaikka sinä ja kaltaisesi rypisitte rapakossa kaiken päivää. Omaan elämääni mä haluan vähän laatua ja tasoa.
Mistä päättelet että eri mieltä kanssasi olevat rypisivät rapakossa? Ja ettei heidän elämässään olisi laatua ja tasoa?? Harvoin edes palstalla voi lukea noin järjetöntä viestiä. Oletat että eri mieltä olevilla ei ole arvoja, he rietastelevat? ryyppäävät? Mitä luulet heidän tekevän? Millaisia luulet heidän olevan? Et voi parista sanasta päätellä millainen joku on. Itsekin olen konservatiivinen uskovainen, en ryve missään. Ihan ihme viesti.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä nykyistä vouhotusta sukupuolista. On miehiä ja naisia. Sitten joku häviävän pieni osa jotka syntyy siltä väliltä. Mutta ei koko yhteiskuntaa tarvitse heidän takiaan muuttaa.
Näin juuri. Jos esittää kritiikkiä tai edes vilpittömiä kysymyksiä, saa kuulla olevansa foobikkonatsirasistifasisti-mikälie. Euroviisuissakin on kuulemma joku muunsukupuolinen (joka kyllä taitaa olla mies).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä mutta tämä "-Sitä, että vaikka planeetta on tikahtua liikaan väestöön ja tämän väestön kohtuuttomaan kulutukseen, rummutetaan miten syntyvyyttä ja talouskasvua pitäisi koko ajan lisätä. Hölmöläisten hommaa."
Olen aika varma etteivät suomalaiset tai yleensäkään eurooppalaiset ole niitä liikakansoittajia ja kuluttajia. Arvaa mitä tapahtuu maille missä kantaväestö vähenee minimiin?
Pelottaako että edessä on sama kohtalo mitä länsimaalaiset ovat historiassa tehneet muille kansoille? :D
Kerro toki mitä suomalaiset ja virolaiset ovat tehneet "muille kansoille" hihi. Etkö vajaa edes tunne oman kansasi historiaa? (asia mikä mädättää nuoria nykyään)
Käyt
Meinaat että riistofirmojen teot (jotka eivät palkkaa suomalaisia jotta paikkoihin saataisiin ulkkiksia) ovat oikeutuksena rottakansojen invaasioon? Että minä ja vaikka äitini ovat syypäitä yksityisten firmojen rikoksiin koska olemme suomalaisia? Viddu mitä logiikkaa taas...
- Instagram-kulttuurin tuotoksena pinnallistuminen, keskittyminen paljon enemmän kuin ennen omaan ja muiden ulkokuoreen, sen sijaan kun ennen teini-iän jälkeen pinnallisuus väheni ja ihmisissä alkoi kiinnostaa syvällisemmät asiat.
- Nämä kaikki pronominit, monet genderit ja seksuaaliset suuntautumiset. Ja siis mulla ei ole mitään näitä vastaan eikä todellakaan ketään homoa, lesboa tms, mutta se että kaiken täytyy olla niin älyttömän tarkasti määriteltyä nykyisin on jotenkin väsynyttä. Itsekin olisin varmaan joku aroace, she/them, mutta ei jaksa.
- Somen räjähtelyt ja somepöyristymiset olemattomista asioista
- Ikäerokauhistelut. Aikuiset ihmiset sai ennen rauhassa olla parisuhteissa miten huvittaa, nykyään vähänkin ikäeroa niin kauhea poru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konservatismin nousua, aborttikieltoja länsimaissa, sovinismin uutta tulemista, varallisuuserojen kasvamista, arvomaailman kovenemista, työntekijöiden oikeuksien polkemista ja tiedevastaisuutta. Kaikkea taantumusta. Vaikuttaa että nuorempi sukupolvi haluaa kaikin keinoin huonomman maailman.
Täydellinen listaus! Tähän mä kyllä näen myös yhtenä tekijänä myös tuon älyttömälle tasolle edenneen Woketuksen, joka vahvistaa kaikkea tuota konsertiivista pas... Ja just se, että ihmiset ei millään suostu näkemään toisiaan ihan samalla lailla ihmisinä, vaan ihan hirveällä vimmalla tehdään me vs muut jakoa kuitenkin loppupeleissä monien aika pienten asioiden kautta.
Ihan yleisesti jokainen saa mun puolesta olla mitä on, ja kunnioitan lähtökohtaisesti jokaisen toivetta esim. kutsumanimen suhteen. Mutta en omalla kohdallani suostu olemaan " synnyttävä vanhempi" vaan äiti
Entäs se, että nykyään ihmiset laittavat pronomininsa Instaan ja muuhun sosiaaliseen mediaan, tyyliin she/her tai they/them, jopa ihan suomenkieliset suomea puhuvat ihmiset. Naurettavaa.
Se, että vanhemmuudessa annetaan joko valta lapselle ja vältellään kaikkia ikäviä tunteita (sekä omia että lapsen), tai sitten ollaan sitä mieltä, että ennenkin tuli lyömällä hyvä.
Sellaista vaihtoehtoa ei tunnu olevan, jossa asetettaisiin lapselle rajoja, nautittaisiin hänen seurastaan tai oltaisiin kiinnostuneita hänestä ihan vain sen takia, että on hyvä tyyppi. Tai että tehtäisiin kasvatusvalintoja sen perusteella, mikä on hyväksi lapselle pitkällä aikavälillä.
Tämä kun kuorrutetaan kaikella uusperhesekoilulla ja ajatukselta siitä, että vanhemman onni on tärkein (ja tärkeämpi kuin lapsen), niin ei tule hyvä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten asia on muissa maissa, mutta ainakaan Jenkeissä tuota aborttikieltoasiaa, tai konservatismia ja reaktionaarisuutta ylipäätänsä, ei kyllä aja niinkään nuorempi polvi vaan juuri keski-ikäiset ja vanhemmat. Esim. https://www.statista.com/statistics/1079504/abortion-support-age-level-…;
Ylipäätänsäkään nuorisolla ei ole hirveästi poliittista päätäntävaltaa monissa länsimaisissa demokratioissa nuorten poliittisen passiivisuuden ja kyseisten maiden ikärakenteiden takia. Eli nämä lakien asteella tapahtuvat jutut, kuten aborttikiellot tai työntekijöiden oikeuksien polkeminen, eivät varmaankaan ole mitenkään nuorten vaan juuri vanhempien ihmisten vetämiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Opettajana ahdistaa katsoa lähietäisyydeltä tätä tyhmentymistä. Opettaminen on tuulimyllyjä vastaan taistelua. Alakoulusta tullaan ilman mitään opiskelutaitoja. Perimmäisiä syitä on yleinen välinpitämättömyys. Jos on sitä mieltä, että lukutaito on turhaa, niin tuskinpa oppii kunnolla lukemaan.
Ymmärrän. Itsekin olen koulumaailmassa. Mutta mikä vastuu on opettajilla? Vaivaako sama välinpitämättömyys myös opettajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että opiskelijat velttoilee koko kesän, kun ei löydy töitä (mitkä kelpaisivat).
Omani ei töitä saanut, vaikka haki. Se on nykyaikaa. Toisaalta on aika paljon vaadittu, että yksi ihmisryhmä tekee töitä vuoden ympäri ilman lomia. Talvisin opiskellaan ja tehdään usein siinä sivussa töitä. Kesät taas tehdään töitä. Tätä samaa jatkuu siitä asti, kun noin 15-vuotiaana rupeaa töitä saamaan, jonnekin 25-vuotiaaksi ainakin, kunnes ehkä saa vakituisen työpaikan ja sen oman kesäloman. Aikuiset eivät olisi itse valmiita elämään opiskelijoiden tavalla, mutta heiltä kyllä vaaditaan jatkuvaa jaksamista.
No kyllä juuri tuolla kuvailemallasi tavalla on eletty silloin kun itse opiskelin korkeakoulussa. Nykyään nautitaan sitten niistä työn hedelmistä. Omille lapsilleni aion painottaa tätä, että aika aikaa kutakin!! Sitten saa lomailla kun on siihen varaa.
Ison numeron tekeminen ihonväreistä ja seksuaalisista suuntautumisesta. Tämän "wokeagendan" pakkotuputus elokuvissa ja tv-sarjoissa. Jotenkin minusta tässä on menty taaksepäin. Sitä olisi toivonut että maailma menee kansainvälistyessään siihen suuntaan, että kaikki saa olla sen värisiä tai siten suuntautuneita kuin ovat, ilman että kukaan tekee siitä mitään numeroa, se on vaan luonnollista vaihtelua samoin kuin että jollain on ruskea tukka ja jollain blondi. Mutta ei, nyt on menty siihen että lasketaan montako POCia on suhteessa valkoisiin ja onhan nyt erilaiset sukupuolet, seksuaaliset suuntautumiset yms. varmasti edustettuna ja jos ei ole, väkisin laitetaan sinne diversiteettiä jopa silloin kun sarja tai elokuva kuvaa historiallista aikaa jossa diversiteettiä ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö eli koska Englanti, Ranska, Espanja, Portugali, Saksa ja kumppanit valloittivat maailmaa ja tekivät pahaa niin siitä hyvästä Suomen kansa voidaan hävittää?
On taas logiikka. Onko Ghana ja Norsunluurannikko vastuussa myös kun ovat yhtä lähellä Espanjaa ja
Tämä antivalkoinen paskahan on suoraan kopioitu jenkkien rotupolitiikasta jolla ei ole MITÄÄN tekemistä Suomen eikä puolen Euroopan kanssa. Mustat nyt tunnetusti ovat hitaita eivätkä vaivaudu tarkistamaan faktoja mutta miksi jotkut suomalaiset öyhöttävät tätä sontaa? Se on kuin suolaa haavoihin, tältä kansalta ei ole edelleenkään pyydetty anteeksi vuosisatojen riistoa ja rikoksia mitä itä ja länsi tekivät meille, nyt uusiovammaiset yrittävät pistää suomalaiset johonkin mahtilännen osaan. Sairaan törkeää ja rienaavaa suomalaisia kohtaan.
Videopelaajien sortoa, erityisesti keski-ikäisten miespelaajien. Naiset vaativat miehiltä tolkuttomasti nykyään ja videopelaava mies on heidän silmissä täyttä roskaa.
Voisiko alapeukuttava ryccä/swedutrolli painua vaikka helvettiin. Meillä on oikeus puhua maamme kohtalosta ja historiasta ilman jonkun alapeukkuja.
Tutkimuksen mukaan ihmiset tietoisesti jakavat virheellistä informaatiota, jos se tukee heidän "leirinsä agendaa"
Vierailija kirjoitti:
Videopelaajien sortoa, erityisesti keski-ikäisten miespelaajien. Naiset vaativat miehiltä tolkuttomasti nykyään ja videopelaava mies on heidän silmissä täyttä roskaa.
Naiset vaativat, että mies tekee osansa, eikä istu koko hereilläoloaikaansa pelikoneen ääressä kuin joku teini-ikään jämähtänyt jonne. Tolkutonta vaatimista, juu.
Jatkuvaa transagendan tuputtamista erityisesti "muunsukupuolisuuden" muodossa. Jokainen haluaa osaksi trendikästä aakkossoppaa, joten totta kai sitten julistaudutaan enbyksi tai genderqueeriksi. Omaa muusuidentiteettiä perustellaan lapsekkailla tavoilla, tyyliin "käytän tällä viikolla vaaleanpunaista ja ensi viikolla sinistä, eli en ole mies ja nainen vaan vähän molempia".