Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sepelvaltimoiden varjoainekuvaus 10 pv päästä - sitä ennen pitää hoidattaa hampaat? 10:ssä päivässä?

Vierailija
06.05.2024 |

Näin lukee kutsukirjeessä, joka tuli tänään. Ihan oikeesti?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä käyn hammaslääkärillä puolivuosittain, oletan siis hampaideni olevan kunnossa.

minä käyn joka toinen vuosi. Näin on hammaslääkärini neuvonut.

Vierailija
22/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho-h, jos totta. Olisin kuvitellut, että hampaanhoidolliset kysymykset esitetään etukäteen tai ne ovat tiedossa ns. peruskontrollin yhteydessä, ainakin minulta näitä asioita kysyttiin ja kirjattiin ylös. Ei kukaan saa aikaa hammashuoltoon 10 päivässä, olikohan otsikko jokin sairas vitsi ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho-h, jos totta. Olisin kuvitellut, että hampaanhoidolliset kysymykset esitetään etukäteen tai ne ovat tiedossa ns. peruskontrollin yhteydessä, ainakin minulta näitä asioita kysyttiin ja kirjattiin ylös. Ei kukaan saa aikaa hammashuoltoon 10 päivässä, olikohan otsikko jokin sairas vitsi ?

ei ole vitsi. Sitähän tässä ihmettelen.

työterveys sanoi laittavansa lähetteen rasituskokeeseen. Sitten pari päivää sitten tuli tekstari varjoainekuvauksesta, mutta ei siinä muuta ollut. Tänään tuli ohjeet. Rasituskokeeseen ei tullut kutsua.

Vierailija
24/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä käyn hammaslääkärillä puolivuosittain, oletan siis hampaideni olevan kunnossa.

Eiköhän sua vaan kus eteta hammaslääkärin toimesta🤣🤣🤣

Vierailija
25/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin hoitaa ne muutamassa tunnissa. Löytyy hyvät hohtimet ja puudutusaineeksi kossua.

Kulunein hammaslääkärivitsi ikinä

Vierailija
26/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn myös puolivuosittain. Hammaskivet poistetaan ja kalusto tarkistetaan. Reiät paikataan heti alkuunsa. Maksaa alle satasen per käynti ja vähän enemmän jos on jotain laittoa. Olen käynyt samalla hammaslääkärillä jo vuosikaudet.

Vierailija
27/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn myös puolivuosittain. Hammaskivet poistetaan ja kalusto tarkistetaan. Reiät paikataan heti alkuunsa. Maksaa alle satasen per käynti ja vähän enemmän jos on jotain laittoa. Olen käynyt samalla hammaslääkärillä jo vuosikaudet.

ei satsella saa edes yhtä reikää paikattua yksityisellä. Johan tarkastus maksaa 150 e tms.

Vierailija
28/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työterveys sanoi laittavansa lähetteen rasituskokeeseen. Sitten pari päivää sitten tuli tekstari varjoainekuvauksesta, mutta ei siinä muuta ollut. Tänään tuli ohjeet. Rasituskokeeseen ei tullut kutsua.

Kannattaisi soittaa sinne ja keskustella asiasta. Mun lääkäri teki musta lähetteen sairaalaan sydämen ultraäänikuvaukseen, mutta lähete oli ollut niin epäselvä, että sairaalassa oli tulkittu se lähetteeksi rasituskokeeseen. Sain sitten kutsun rasituskokeeseen ja soitin sinne, niin vasta sitten virhe paljastui. Sain sitten myöhemmin uuden ajan ultraan. Virheitä sattuu, ehkä sunkin tapauksessa kyse on jostain väärinkäsityksestä?

Vierailija
29/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä että tästä ei ole keskusteltu lääkärin kanssa jo siinä vaiheessa kun lähete on tehty että hampaat pitää olla kunnossa ennen toimenpidettä.

Vierailija
30/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismies oli lukenut lähetteen huolimattomasti vai mitäköhän siinä oli käynyt, mutta ei käynyt hammaslääkärissä ennen toimenpidettä. Sairaalassa olivat sitten vaan kiskoneet niitä hampaita pois.

Hän sai sitten kyllä jälkeenpäin tekohampaat. 

Vierailija
31/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaismies oli lukenut lähetteen huolimattomasti vai mitäköhän siinä oli käynyt, mutta ei käynyt hammaslääkärissä ennen toimenpidettä. Sairaalassa olivat sitten vaan kiskoneet niitä hampaita pois.

Hän sai sitten kyllä jälkeenpäin tekohampaat. 

aika huonossa kunnossa saa olla, että kiskoo hampaat pois, eikä anna vain uutta aikaa.

Vierailija
32/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi soittaa sinne ja keskustella asiasta. Mun lääkäri teki musta lähetteen sairaalaan sydämen ultraäänikuvaukseen, mutta lähete oli ollut niin epäselvä, että sairaalassa oli tulkittu se lähetteeksi rasituskokeeseen. Sain sitten kutsun rasituskokees

varjoainekuvaukseen pääsy oli tavoite. Hyvin meni siis. 

Vierailija
33/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hammashoitolasi ajanvaraukseen ja selitä tuo tilanne, joko pääset jonon ohi tai sit sen palvelusetelin. Itse sain palvelusetelin, kun hampaasta lohkesi vanha paikka, ja ajat hammaslääkärille olisivat menneet kuukausien päähän.

Vierailija
34/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin vasta sydämen varjoainekuvauksessa eikä hampaista kysytty mitään.

Olisivat ehkä olleet kunnossa, kun vuosi sitten kävin viimeksi tarkistuksessa.

Vierailija
35/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hoidattaa, jos yksityiselle ei varaa ja kunnalliselle ei saa aikaa?

Sairaalassa tehtäviin tutkimuksiin on omat päivystävät hammaslääkärit siellä sairaalassa, jopa meillä täällä maalla. Tiedän, kun olin osastolla juuri ja biologisen infuusion aloituksen vuoksi piti saada nopeasti suun kuvannus ja mahdolliset hoitotoimenpiteet (tulehdusta ei suussa saanut olla). Siinä kutsukirjeessä on numero jonne soittamalla saa infoa, miten aika järjestyy (menet jonon ohi ns.päivystysasiakkaana).

Ai, ei mulle vaan tarjottu. Hyvä että sulle järjestyi mutta minä vaan odottelin vastaavassa tilanteessa ja hoito lykkääntyi... 

Vierailija
36/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se kuvaaminen vaikuttaa mitenkään hampaisiin?

Vierailija
37/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kuvaaminen vaikuttaa mitenkään hampaisiin?

Ei mitenkään, sen jälkeen voi tulla pallolaajennus tai ohitusleikkaus. Eikä niitä peruta vaikka olisi hampaassa reikä.

Sanon kokemuksella.

Vierailija
38/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ristiriitaisia kokemuksia täällä.

soitan hammashoitolaan huomenna.

Vierailija
39/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaat oltava kunnossa jos joutuu heti leikkaukseen/ operaatioon kuvauksen jälkeen. Pitäs tuo tietää. Kyllä pääsee heti yksityiselle. Siellä meikä joutuu käymään kun ei pääse julkiselle.

Minulla ei ainakaan ollut hampaat kunnossa. Pallolaajennus 2004 ja sappirakon poisto 2020. Hampaat oli huonoimmasta päästä, mitä Suomesta löytyy. Silti tehtiin molemmat operaatiot.

Vierailija
40/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltäkin saa nykyisin kelakorvauksen, kunnes  demarit sen poistaa tullessaan valtaan.

Meillä pikkukaupungissa tarkastus maksoi 60 euroa. (hammaslääkäriharjoittelija teki).

Riippuu tietysti missä kunnossa ne hampaat on. Kannattaa nyt varmaan soitella hammaslääkäreille ja kysyä hintaa ennemmin kuin mammapalstalle.