Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sepelvaltimoiden varjoainekuvaus 10 pv päästä - sitä ennen pitää hoidattaa hampaat? 10:ssä päivässä?

Vierailija
06.05.2024 |

Näin lukee kutsukirjeessä, joka tuli tänään. Ihan oikeesti?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä sitten aina ole hampaat kunnossa? Onpa yllättävää että odotellaan johonkin pakkorakoon ennen kuin käydään hammastarkastuksessa.

Vierailija
42/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä sitten aina ole hampaat kunnossa? Onpa yllättävää että odotellaan johonkin pakkorakoon ennen kuin käydään hammastarkastuksessa.

on ne tietääkseni kunnossa, mutta kyllä tarkastuksesta on jo toista vuotta. Ohjeessa sanotaan, että pitäisi olla käynyt tarkastuksessa alle vuoden sisällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on 10 päivän sisään yhteensä 5 päivää viikonloppua ja pyhäpäiviä että ei hirveästi aikaa ole hoidattaa ellei käy yksityisellä mihin saa heti ajat

Vierailija
44/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos soitat siihen yhteysnumeroon, joka kutsussa lukee. Asia selviää varmasti paremmin kuin täällä.  

Yleensä ihmiset hoitaa hampaansa vuosittain. Sinä vissiin vain kerran kymmenessä vuodessa?

Käyn kunnallisella. Lääkäri määrää siellä, kuinka usein pääsee tarkastukseen. Itsellä se väli on kolme vuotta.  Kun nyt taas meni se kolme vuotta umpeen ja soitin ajanvaraukseen, minut laitettiin jonoon jonka pituudeksi sanottiin noin vuosi. Eli ei ihan onnistu tuo vuosittain.

Ja Tuusulassa tämä.

Vierailija
45/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kohtuuton vaatimus. Jos itselle tulisi vastaava kutsu, en pystyisi tuossa ajassa mitenkään saamaan hammastani kuntoon julkisella. Tapauksessani eivät kunnallisen puolen hammaslääkärit taida tietää mitä hampaalleni tekisivät. Siltä minusta välillä tuntuu. 

Lähiaikoina joutunut eri syistä käymään hammaslääkärissä (kunnallinen) ja sieltähän ei enää saa muuta palvelua  juurihoidon tai haluavat poistaa hampaan oli vaiva mikä vaan. Kokemusta on, varsinkin päälle 40v ei enää vaivauduta hampaita hoitamaan. Yksityisellä toki saa palvelua mutta kun se maksaa enemmän kuin 10e puudutuspiikki.  Joten ole onnellinen jos olet saanut hampaasi pitää. Sanon vielä toistaiseksi saanut pitää koska kun tarpeeksi pitkään ihmetellään että tarttis jottain tehrä niin ainoaksi vaihtoehdoksi lopulta jää hampaan poisto. 

Vierailija
46/58 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin kunnalliselle saman tien, kun piti koko hammaskalusto kuvauttaa ennen kiireellistä lonkkaleikkausta. 1vko oli varoitusaikaa.

Vierailija
47/58 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin Suomea vaan "mennään" hammastarkastukseen? Vai puhutko yksityisestä? Helsingissä ainakaan ei saa aikaa julkiselle ihan vain tarkastusta varten. Siis ei saa. Mulle kelpais vaikka se aika olis vuoden päästä, mutta sanovat, että aikoja annetaan vain 3kk eteenpäin, ja jos ei siihen aikaikkunaan ole yhtään vapaata aikaa, niin se on voivoi

Vierailija
48/58 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin juuri tuossa kuvauksessa eikä ketään ole minun hampaat kiinnostaneet tai edes kyselty niistä. Ne ovat niin huonossa kunnossa, että tippuvat suusta ja kyllä, tiedän, että ne pitäisi korjata, mutta ei vaan rahaa. Mutta valtimot kuvattiin ja hampaat ei ollut ongelma.

Vierailija
49/58 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hoidattaa, jos yksityiselle ei varaa ja kunnalliselle ei saa aikaa?

Sairaalassa tehtäviin tutkimuksiin on omat päivystävät hammaslääkärit siellä sairaalassa, jopa meillä täällä maalla. Tiedän, kun olin osastolla juuri ja biologisen infuusion aloituksen vuoksi piti saada nopeasti suun kuvannus ja mahdolliset hoitotoimenpiteet (tulehdusta ei suussa saanut olla). Siinä kutsukirjeessä on numero jonne soittamalla saa infoa, miten aika järjestyy (menet jonon ohi ns.päivystysasiakkaana).

Kerrankin asiallinen vastaus ja ohje tällä palstalla. En ole ap, mutta kiitos sinä fiksu ihminen. 

Ei ole joka kaupungissa, ei edes täällä pääkaupungissa..ystäväni joutui samaan tutkimukseen eli sydämen suonien tutkimukseen.ihan sai jonottaa hammaslääkäriin ja sitten paikkauksiin.Ei mitään pika aikoja saanut

Vierailija
50/58 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä käyn hammaslääkärillä puolivuosittain, oletan siis hampaideni olevan kunnossa.

Eiköhän sua vaan kus eteta hammaslääkärin toimesta🤣🤣🤣

Ei. Perussairauteni vuoksi kutsu tulee puolivuosittain. 

Vierailija
51/58 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos soitat siihen yhteysnumeroon, joka kutsussa lukee. Asia selviää varmasti paremmin kuin täällä.  

Yleensä ihmiset hoitaa hampaansa vuosittain. Sinä vissiin vain kerran kymmenessä vuodessa?

Ei riitä kymmenen vuotta. Viimeisin hammaslääkärikäynti vuoden 2004 huhtikuulta. Eli kaksikymppisiä juhlitaan!

Vierailija
52/58 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kaiken oleellisen suomen terveyden hoidon tilasta, kun potilaat kysyvät neuvoa ennemmin netin anonyymiltä trollipalstalta kuin "ammattilaisilta". 

Vierailija
53/58 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli alkamassa sädehoito, sain heti ajan yliopistolliselle hammasklinikalle, otettiin panoraamaröntgen jne. Tietyissä tilanteissa ei tarvitse jonottaa yhtään. 

Vierailija
54/58 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaat oltava kunnossa jos joutuu heti leikkaukseen/ operaatioon kuvauksen jälkeen. Pitäs tuo tietää. Kyllä pääsee heti yksityiselle. Siellä meikä joutuu käymään kun ei pääse julkiselle.

Sepelvaltimokuvaus on leikkaus

Vierailija
55/58 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä käyn hammaslääkärillä puolivuosittain, oletan siis hampaideni olevan kunnossa.

Eiköhän sua vaan kus eteta hammaslääkärin toimesta🤣🤣🤣

Minä käyn myös puolivuosittain. Hammaskivet poistetaan ja kalusto tarkistetaan. Reiät paikataan heti alkuunsa. Maksaa alle satasen per käynti ja vähän enemmän jos on jotain laittoa. Olen käynyt samalla hammaslääkärillä jo vuosikaudet.

ei satsella saa edes yhtä reikää paikattua yksityisellä. Johan tarkastus maksaa 150 e tms.

hampaan paikkaus maksaa myös julkisella: joudut itse maksamaan puudutusaineet, rtg-kuvat yms. muistaakseni viimeisen hampaanpaikkaukseni hinta julkisella oli jotain kuudenkympin tienoilla. En nyt yhtään muista, että tuliko siihen päälle vielä se peruskäyntimaksu.

Vierailija
56/58 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampaat oltava kunnossa jos joutuu heti leikkaukseen/ operaatioon kuvauksen jälkeen. Pitäs tuo tietää. Kyllä pääsee heti yksityiselle. Siellä meikä joutuu käymään kun ei pääse julkiselle.

Sepelvaltimokuvaus on leikkaus

Ei ole. Ei myöskään pallolaajennus. Eihän noissa suoriteta mitään leikkausoperaatiota.

Vierailija
57/58 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kohtuuton vaatimus. Jos itselle tulisi vastaava kutsu, en pystyisi tuossa ajassa mitenkään saamaan hammastani kuntoon julkisella. Tapauksessani eivät kunnallisen puolen hammaslääkärit taida tietää mitä hampaalleni tekisivät. Siltä minusta välillä tuntuu. 

Aikuiset ihmiset hoitavat hampaansa yksityisellä. Anna kun arvaan: toosaakin haluat tutkituttaa rutiinina julkisella?

Vierailija
58/58 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset hoitavat hampaansa yksityisellä. Anna kun arvaan: toosaakin haluat tutkituttaa rutiinina julkisella?

En ole tuo, jolle vastasit, mutta minun toosani tutkitaan rutiinina julkisella ja vielä erikoissairaanhoidossa. Siellä on myooma ja jostain syystä gynekologi haluaa seurata sitä toistaiseksi. Sanoi sitten vielä, että kaikkissa naistentautiongelmissa ota ensisijassa jatkossa yhteyttä tänne eikä terveyskeskukseen. Siellä siis sitten ihan rutiinisti käyn nyt gynen tarkastuksissa.