Millaiset vaatteet pitäisi laittaa, jos menee museoon töihin?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Herrainpuku ja kengät. Äläkä unohda silinteriä tai monokkelia.
Meillä noin pukeutunutta luultaisiin museon kummitukseksi...
Voi hyvää päivää mikä kysymys??koska voi lopettaa nauraminen.Pisyä normaalit,asialliset vaatteet,siistit.Ei mitään h...via.Näyttäviä.Vaan tavalliset.Et sinä itseäsi sinne mene esittelemään,vaan asiallisesti ihmisiä valmistamaan museon asioista.Kuinkas hyvä sun tuntemus on asiaan.Pitää olla hyvä, muuten saa valitusta.Kysykää ihmiset kysytään tentatkaa osaako nuo kesätyön.hommansa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei muka farkut?
Yleisesti museoissa ollaan tosi liberaaleja, eli tosi monenlainen on ok.
Jos olet kassalla, niin älä ajattele niinkään että miten museossa pukeudutaan vaan ajattele että pukeudut asiakaspalveluhommaan. Mutta tässäkään ei museossa olla kovin vanhoillisia. Esim. Farkut ja siisti paita on ihan ok.
Oletin nyt, että työ on Suomessa.
T. Oikeasti museossa työskentelevä
Ihan ok. Tosi monenlainen on ok. Kaikki on ok.
Ärsyttävää tuollainen kirjoitustyyli ja asenne. Tosi monenlainen ei aina ole ok, ainakin jos puhutaan sivistyneistä paikoista. Sinun työpaikastasi en tiedä.
Tiukka jakkupuku ja hiukset tiukasti nutturalla. Tuima katse metelöiviä asiakkaita kohtaan.
Tammojen? Onko työpaikkasi hevosmuseo? Silloin tallivaatteet lienee sopivat.
Tummat ja sellaiset, joihin kukaan ei kiinnitä mitään huomiota.
Olin kesätöissä museossa 2014
Yksi olkaiminen eläimen nahasta tehty asu ei alusvaatteita. Pitkä sauva toiseen käteen.
Ruttotohtorin kamppeet https://plaguedoctormasks.com/wp-content/uploads/2017/04/plague-doctor-…
Jotain siistiä ja asiallista. Ainakin minä pukeutuisin noin. Itseäsihän et siinä työssä tuo esille, vaan ihmiset tulevat museeon katselemaan ihan muuta.
Ainakin Tampereella muutamassa museossa työntekijöillä on mustat museotakit. Sen kanssa toivotaan, että käytettäisiin muutenkin mahdollisimman tummia vaatteita. Voisi olla esim. mustat suorat housut tai siistit tummat/tummansiniset farkut, vähintään polvipituinen hame + tummat sukkahousut, ribbi- tai poolopaita jne. Toki näkyy myös mustia t-paitoja, joissa printtejä, ja sekin on ihan ok työnantajasta riippuen. Kenkien on hyvä olla sellaiset, että niillä on mukava kävellä koko päivän - olen nähnyt ainakin tennareita, crocs-tyylisiä sekä sandaaleja.
Retrot metrot. Eli retrohenkiset metroseksuaaliset vaatteet. Vähän kirpparin tunkkaista hajua on ihan paras.
Huomiota herättämättömät, joku sanoi ei farkkuja, ehjät kyllä mielestäni sopivat.
Ei kovin avonaista ja lyhyttä hihaa, lahjetta, helmaa.
Minä laittaisin siistit (tummat) vaatteet.
Kun olen tehnyt hieman 'vastaavaa' työtä, vaatetus ohjeistettiin niin, että mustat (tai tummanharmaa tmv.) housut ja paita, joista erottui hyvin 'nimikyltti' =helpommin tunnistettavissa kuka on henkilökuntaa ja kuka asiakas. Halutessaan sai myös huivin/solmion/kravatin firman puolesta, pakko ei ollut käyttää.
Tärkeää on siisti olemus, koskee myös hiuksia ym. Lipunmyynnissä esim. kädet on yleensä aika paljon esillä jos ojentaa lippusia/lappusia, rahaa, kuitteja jne. kannattaa varata pieni käsirasva töihin ja katsoa että kynnet (lakkaukset) siistit.
Koruja jos käyttää, kannattaa suosia neutraaleita TAI museo teemaan sopivia, esim. Tampereella Supersankarit niin varmasti joku "Hämähäkkimies" paita/koru tmv. voisi olla ok lipunmyynnissä, ei niinkään jossain toisessa museossa.
Flanelipaita, pussihousut, henkselit ja lapikkaat.