Finskspråkig
Ni studerar svenska hela livet men Kan inte tala on det!? Varför så?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Om man är inte intresserad, man lär sig inte. Men jag är. Tycker om svenska språket.
Helt toppen, det är bra att du har lärt dig. Finland är ju ett tvåspråkigt land, då måste man kunna tala och skriva svenska så att man kan bli betjänad på sitt modersmål.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolla ditt skrivande !
Gör även du det.
Varför. Det är inte nödvändigt. Om du bajsar på andra, måste du själv vara bättre, jag är bra - du är dålig !
Då du fick för dig att korrigera en annan skribent kunde du ha använt korrekt språk. Inlägget som jag kommenterar gjorde inte din sak på något sätt bättre.
Fattar du inte att byråspråket är ett helt annat språk du hör på gatan eller på denna skitplattan, om du inte fattar detta, så låt det vara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolla ditt skrivande !
Gör även du det.
Varför. Det är inte nödvändigt. Om du bajsar på andra, måste du själv vara bättre, jag är bra - du är dålig !
Då du fick för dig att korrigera en annan skribent kunde du ha använt korrekt språk. Inlägget som jag kommenterar gjorde inte din sak på något sätt bättre.
Ojdå, men jag är inte än präst, är du ?
Vierailija kirjoitti:
Om man är inte intresserad, man lär sig inte. Men jag är. Tycker om svenska språket.
Du skriver: men jag är? Vad menar du? Vad är du? Vad vill du säga? ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolla ditt skrivande !
Gör även du det.
Ojdå, men jag är inte än präst, är du ?
Studerar du till präst? 😂
Visst kan vi, och helt flytande dessutom.