Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitotyöhön lähes 20 v tauon jälkeen

Vierailija
06.05.2024 |

Minulla on sairaanhoitajan tutkinto. Tein töitä muutaman vuoden ja opiskelin toisen tutkinnon yliopistossa. Olen toiminut esimies- ja asiantuntijatehtävissä yli 15 v. Osittain työni on liittynyt terveydenhuoltoon ja minulla on vahva tuntemus terveydenhuollon lainsäädännöstä, ohjausesta jne. Nyt olen joutumassa lomautetuksi. On selvä, että sh-tutkinnolla ei tarvitse työttömäksi jäädä. 

Onko joku palannut kentälle piiitkän tauon jälkeen? Miten sujui?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse joutuisin hoitotyöhön palaamaan, niin tekisin varmaan ensin hetken lähärin töitä ja hoitaisin lääkeluvat kuntoon. 

Vierailija
2/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiinnostaa.

Miten palata hoitotyöhön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiako mahdollista johonkin tk:n toimistoon mennä?

Vierailija
4/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin on selvyys ettei Sh-jää ilman töitä?

Toki jos otat sen mitä tarjotaan,jostai hiiestä pari vuoroa ,toiset pari muualta.

Vierailija
5/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala voi olla aika eri kuin joskus ysärillä mutta entäs vaikka sihteeriksi?

Vierailija
6/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään seuraamaan keskustelua mielenkiinnolla. Itsellä olisi kiinnostusta siirtyä akuutimpiin hommiin. Olen tehnyt koko kymmenvuotisen sairaanhoitajaurani hoitokodissa, joten varsinkin kädentaidot ovat melkoisen ruosteessa. Akuutin potilaan hoitotyöstä ei myöskään mitään muistikuvaa, joten koen olevani aika samalla viivalla alalta poissa olleen kanssa.

Vierailija
7/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kyllä työhaastattelussa kertoa, että minulla on vaan muodollinen pätevyys, ei todellista kompetenssia. Nykyään trendi taitaa kyllä olla, että kaikki kynnelle kykenevät huolitaan hoitotyöhön. En siis mitenkään halua heittäytyä työttömäksi ja olen valmis palaamaan hoitotyöhön ( jos/ kunnes löydän muun työn). Kamalasti ei perehdyttämiseen kannata laittaa paukkuja, sillä ei ole aikomusta jäädä hoitajaksi.

Pahoittelut, jos joudut minun "hoitamaksi". 

8/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu töihin vanhusten hoivakotiin 

Vierailija
9/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jään seuraamaan keskustelua mielenkiinnolla. Itsellä olisi kiinnostusta siirtyä akuutimpiin hommiin. Olen tehnyt koko kymmenvuotisen sairaanhoitajaurani hoitokodissa, joten varsinkin kädentaidot ovat melkoisen ruosteessa. Akuutin potilaan hoitotyöstä ei myöskään mitään muistikuvaa, joten koen olevani aika samalla viivalla alalta poissa olleen kanssa.

Avoimen AMK:n kurseilla voi päivittää tietoja. Maksaa kyllä. Kädentaidot sitten työssä.

Vierailija
10/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion kyllä työhaastattelussa kertoa, että minulla on vaan muodollinen pätevyys, ei todellista kompetenssia. Nykyään trendi taitaa kyllä olla, että kaikki kynnelle kykenevät huolitaan hoitotyöhön. En siis mitenkään halua heittäytyä työttömäksi ja olen valmis palaamaan hoitotyöhön ( jos/ kunnes löydän muun työn). Kamalasti ei perehdyttämiseen kannata laittaa paukkuja, sillä ei ole aikomusta jäädä hoitajaksi.

Pahoittelut, jos joudut minun "hoitamaksi". 

No ei kyllä huolita. Ja mistä sinä tuollaisen käsityksen olet saanut?

Vierailija
11/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti josskain ikäihmisten hoitokodissa pärjää. Itse olen työskennellyt päivystyksessä sairaanhoitajana viimeiset 10 vuotta. Jos on pitkä tauko ollut hoitoalalta niin ei ainakaan päivystyshommiin voi kylmiltään ryhtyä. Mun työpaikka ei edes ole siitä ihan kiireisimmästä päästä, yksikkö ei päivystä öisin mutta silti.

Vierailija
12/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko osaamistasi päivittää jossain, amk ?

Vierailija
13/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti josskain ikäihmisten hoitokodissa pärjää. Itse olen työskennellyt päivystyksessä sairaanhoitajana viimeiset 10 vuotta. Jos on pitkä tauko ollut hoitoalalta niin ei ainakaan päivystyshommiin voi kylmiltään ryhtyä. Mun työpaikka ei edes ole siitä ihan kiireisimmästä päästä, yksikkö ei päivystä öisin mutta silti.

Mihin työhön nykyisin voisi ryhtyä kylmiltää? Kyllä ihan jokapaikassa täytyy olla perehdytys. Tosi en kyllä usko että sinne päivystykseen huolittaisiin henkilöä jolla ei ole melko tuoretta kokemusta jostakin akuutista hoitotyöstä.

Vierailija
14/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala voi olla aika eri kuin joskus ysärillä mutta entäs vaikka sihteeriksi?

Ap kirjoitti, että lähes 20 vuotta. Vuodesta 2004 on 20 vuotta. Ysäristä yli 20 vuotta.

Vierailija
15/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki jos otat sen mitä tarjotaan,jostai hiiestä pari vuoroa ,toiset pari muualta.

No aika lailla on paikkoja auki ja hoitajapula. Asun isossa kaupungissa ja täällä avoimia paikkoja pilvin pimein.

Vierailija
16/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalatyöhön rahkeesi eivät enää kyllä riitä, mutta vanhuspuolella saatat pärjätä ihan hyvin. Toki lääkeluvat pitää olla kunnossa, muuten teet Hoiva-avustajan työtä. 

Vierailija
17/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen oli työvoimakoulutuksena kursseja, joissa voi päivittää tiedot ja taidot ajantasalle. Eiköhän niitä nytkin järjestetä.

Vierailija
18/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan takaisin alalle. Perehdytyksessä näet, miltä kyseinen paikka vaikuttaa. Ja perehdytyksen jälkeen kyselemällä kollegoilta pääset eteenpäin. 

Vierailija
19/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään vähättelemättä, hoitokodissa kyllä pärjäät ilman mitään kertauskursseja.

Vierailija
20/27 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika lailla on paikkoja auki ja hoitajapula. Asun isossa kaupungissa ja täällä avoimia paikkoja pilvin pimein.

Paikkoja voi olla auki mutta ei välttämättä sopivia hakijoita. Paikkoja vain ei täytetä jos riittävää koulutusta tai työkokemusta ei ole.