Tupakoitsija! Miksi laitat oman parvekkeen/terassin oven kiinni kun alat röökille?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti: Koska olen turbouuno enkä halua röökisavua omaan asuntooni.
Savustat kuitenkin naapuriesi asunnot sisältä, jos heillä sattuu olemaan ovi tai ikkuna auki!
Tämä on hyvä kysymys, koska tupruttelijat itse aina vähättelevät naapurien savuhaittaa toteamalla että sinnehän se ulkoilmaan haihtuu! Tupakoitsijat tulisi velvoittaa jättämään oma ovi auki tupruttelun ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Koska olen turbouuno enkä halua röökisavua omaan asuntooni.
Savustat kuitenkin naapuriesi asunnot sisältä, jos heillä sattuu olemaan ovi tai ikkuna auki!
Jännä että meille on kerran tullut tupakanhaju sisään, oli ikkuna auki ja naapurin, kerrosta alempana, parvekkeella oli noin 10 nuorta tupakalla, pistin ikkunan kiinni ja ei tullut enää hajua sisään ja haihtui nopeasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että meille on kerran tullut tupakanhaju sisään, oli ikkuna auki ja naapurin, kerrosta alempana, parvekkeella oli noin 10 nuorta tupakalla, pistin ikkunan kiinni ja ei tullut enää hajua sisään ja haihtui nopeasti
No onpa jännä!
Kyllä se ikkunan kiinni laittaminen alkaa käydä työstä kun naapuri ramppaa tupakalla 15 min välein.
Ei taida tulla paljon vastauksia, koska siitä vastauksesta selviää että ne naapurit valittaa ihan aiheesta...
Lemmikit karkaa ja savu menee sisälle. En minä siitä hajusta pidä itsekään. Onneksi nykyään on savuttomia taloyhtiöitä, joihin voi muuttaa, jos haju häiritsee. Meillä aiempi naapuri valitti ja suoraan sanottuna en ymmärrä, että miksi pitää tietoisesti tupakoivan naapuriksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida tulla paljon vastauksia, koska siitä vastauksesta selviää että ne naapurit valittaa ihan aiheesta...
Onhan tuossa jo vastauksia.
Itsekin voin vastata: en pistä ovea kokonaan kiinni, röyhyttelen ulkoilman suuntaan. Ei tule savua sisälle.
En laita, koska meidän ovea ei saa kiinni ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikit karkaa ja savu menee sisälle. En minä siitä hajusta pidä itsekään. Onneksi nykyään on savuttomia taloyhtiöitä, joihin voi muuttaa, jos haju häiritsee. Meillä aiempi naapuri valitti ja suoraan sanottuna en ymmärrä, että miksi pitää tietoisesti tupakoivan naapuriksi.
Mistä sitä uuteen asuntoon muuttaessa tietää polttaako naapuri vai ei? Aina ei myöskään ole edes mahdollisuus valita ottaako asuntoa vai ei vaan se on otettava mitä tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa jännä!
Kyllä se ikkunan kiinni laittaminen alkaa käydä työstä kun naapuri ramppaa tupakalla 15 min välein.Saatpahan edes vähän liikuntaa sohvaperuna
en laita, en polta parvekkeella koska asunnoissa ei saa parvekkeella poltaa. menen taloyhtiön tupakkapaikalle ulos.
Mitä sinä valitat?nhän laittaa oven kiinni koska wi halua että se on auki. Laita sinäkin jos häiritsee. Sen takia siinä on ovi eikä pelkkää aukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä uuteen asuntoon muuttaessa tietää polttaako naapuri vai ei? Aina ei myöskään ole edes mahdollisuus valita ottaako asuntoa vai ei vaan se on otettava mitä tarjotaan.
Oletko koskaan kuullut savuttomista asunnoista, valintoja valintoja,,,
Vierailija kirjoitti:
Sepä olisikin loistavaa jos tupakoijat sitten itse tajuaisivat pysyä poissa näistä savuttomista taloista kokonaan. Täällä ne polttavat salaa parvekkeella ja avoimesti ulko-oven vieressä ja pihalla, jättäen tietysti tumpit ympäri pihaa. Katoksellinen tupakkapaikka löytyisi kyllä mutta sinne eivät jaksa mennä, onhan siinä matkaa ulko-ovelta melkein 20 metriä.
t. savuttomassa taloyhtiössä asuva
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä kysymys, koska tupruttelijat itse aina vähättelevät naapurien savuhaittaa toteamalla että sinnehän se ulkoilmaan haihtuu! Tupakoitsijat tulisi velvoittaa jättämään oma ovi auki tupruttelun ajaksi.
Suomalaiset kerrostalo asujat ovat varmaan ainoita jotka kuvittelevat omistavansa myös ilman talon ulkopuolella. Jos haluat avata oven/ikkunan niin että omistasi asunnon ulkopuolella oleva ilma tulee sisään niin et sinä silti sitä ulkoilmaa omista.
Ettei kissat karkaa.
Minulla on vuokrasopimuksen (kirjoitettu v. 2014) mukaan oikeus polttaa parvekkeellani. Vuokrasopimukset, jotka on allekirjoitettu vuonna 2017 tai myöhemmin, kieltää parveketupakoinnin. Tätä on joidenkin vaikea ymmärtää, että talossa asutaan myös vanhoilla vuokrasopimuksilla, ja niiden mukaisesti tupakointi on sallittua osassa parvekkeista. Tämän on vahvistanut myös taloyhtiö, ja tämä mainitaan myös vuokranantajan sivuilla.
Sitten, jos / kun parveketupakointi kielletään myös vanhojen vuokrasopimusten osalta, siirryn ulos puhaltelemaan 1. kerroksen ikkunasta sisään, sepäs vasta mukavaa mahtaa olla. Entäs ne, jotka ovat liikuntarajoitteisia, he siirtyvät polttamaan sisälle. Mahtavaa. Taputapu, hyvin vedetty.
Koska olen turbouuno enkä halua röökisavua omaan asuntooni.