Tupakoitsija! Miksi laitat oman parvekkeen/terassin oven kiinni kun alat röökille?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat ovat alhaisimpia ja turhimpia olentoja.
Poltan askin päivässä. Ahdistaako? :D
Ei tuo minua ahdista, mutta kyllä se vielä sinuakin ahdistaa. Itse en polttanut kuin max puolikkaan askin päivässä ja silti loppuelämän on keuhkoahtaumatauti riesana ja apuna on symbicort-piippu. Astmaa ei siis ole. Poltin aika tasan tarkkaan kaksi vuosikymmentä, vähän jäi vajaaksi.
Onneksi ymmärsin lopettaa aika nopsaan ja heti kun oireet alkoi olla sellaisia, että ne huomasi kunnolla eli yhtäkkiä henkeä ahdisti niin että piti käydä hengittelemässä ensiavussa/päivystyksessa maskin kautta lisähappea ja lääkettä. Tai no, eihän se vielä ekalla kerralla mennyt perille vaan tuolla piti käydä toiseenkin kertaan..
Lääkäri on sanonut, että ihan jokaisella tupakoitsijalla on jo jonkin asteinen tauti, mutta sen huomaa vasta sitten kun oireet alkaa enemmän tuntua koska tauti on etenevä. Eikä nämä oireet pakittele vaikka lopettaakin, mutta niiden eteneminen kyllä hidastuu/loppuu eli sillä tavoin tilanne kyllä on parempi kuin että jatkaisi polttamista. Ainakaan enää/vielä ei ole tullut tuollaista kohtausta kolmatta kertaa eli ainakin tuo alttius hävisi lopettamalla.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikit karkaa ja savu menee sisälle. En minä siitä hajusta pidä itsekään. Onneksi nykyään on savuttomia taloyhtiöitä, joihin voi muuttaa, jos haju häiritsee. Meillä aiempi naapuri valitti ja suoraan sanottuna en ymmärrä, että miksi pitää tietoisesti tupakoivan naapuriksi.
Aika harva asuntoa ostaessaan tietää, että idiootti naapuri tupakoi. Ei siellä asuntonäytöllä koko päivää vietetä. Lisäksi naapurissa voi vaihtua asukkaat. Mutta nämähän sinä tiedätkin jos vaikka vähän aikaa mietit, vaikka siellä röökillä ollessasi.
No idiootti asunnonostaja voisi ostaa asunnon savuttomasta taloyhtiöstä. Miksi ehdoin tahdoin muuttaa taloyhtiöön, missä parveketupakointi ei ole kiellettyä, jos ei polta?
Vaikka olisi kielletty, ei se silti estä teitä itsekkäitä tekemästä mitä huvittaa, koska "teillä on oikeus". Savuttomasta taloyhtiöstä häätäminen ja asunnon haltuunotto on vuosien työ, ja oikeuskulut maksavat.
Lämmön vuoksi. Olipa harvinaisen typerä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikit karkaa ja savu menee sisälle. En minä siitä hajusta pidä itsekään. Onneksi nykyään on savuttomia taloyhtiöitä, joihin voi muuttaa, jos haju häiritsee. Meillä aiempi naapuri valitti ja suoraan sanottuna en ymmärrä, että miksi pitää tietoisesti tupakoivan naapuriksi.
Et pidä tupakan hajusta, ja silti haiset aina tupakalle! 😄
Suljen oven koska kesällä itikat ja talvella pakkanen, eikä se savu/haju nyt muutenkaan ole mikään juttu tai vaikutus siinä tupakoinnissa, pärjäisin siis sitä ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Koska olen turbouuno enkä halua röökisavua omaan asuntooni.
Savustat kuitenkin naapuriesi asunnot sisältä, jos heillä sattuu olemaan ovi tai ikkuna auki!
Miksi pidät ovea auki , täytyy olla hyvä sieto kun koko talven ollut melko kylmiä ilmoja....🥶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva asuntoa ostaessaan tietää, että idiootti naapuri tupakoi. Ei siellä asuntonäytöllä koko päivää vietetä. Lisäksi naapurissa voi vaihtua asukkaat. Mutta nämähän sinä tiedätkin jos vaikka vähän aikaa mietit, vaikka siellä röökillä ollessasi.
Idiootti pitää olla jos ei asuntonäytöllä osaa kysyä onko savuton yhtiö. Niitä on nykyisin olemassa, toki eivät voi kieltää sisällä polttamista mutta parvekkeella voivat. Kyllä mieluummin otan naapureiksi parveke tupakoijan kuin sisällä polttavan, niistäkin on kokemusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Koska olen turbouuno enkä halua röökisavua omaan asuntooni.
Savustat kuitenkin naapuriesi asunnot sisältä, jos heillä sattuu olemaan ovi tai ikkuna auki!
Oma valinta pitääkö auki vai kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä uuteen asuntoon muuttaessa tietää polttaako naapuri vai ei? Aina ei myöskään ole edes mahdollisuus valita ottaako asuntoa vai ei vaan se on otettava mitä tarjotaan.
Ei kaikki tiedäkään, mutta meidän naapuri tiesi varsin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, meillä tiesi varsin hyvin. Jos näkee tumppikupin pihalla ja naapurit näytöllä tupakoimassa niin siitä voi laskea 1 plus 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pidä tupakan hajusta, ja silti haiset aina tupakalle! 😄
No aika harva pitää tupakan hajusta, vaikka polttaakin.
Omassa taloyhtiössä on koneellinen, huoneistokohtainen ilmanvaihto. Käytännössä tämä tarkoittaa mm. sitä, että jokaiseen asuntoon otetaan raitis ilma parvekkeen yläreunaan asennetusta ilmanottoaukosta.
Eli parvekkeella tupakoija röyhyttää syöpäkäärylettään juuri siinä kohtaa, mistä yläkerran asuntoon tulee raitis korvausilma sisään.
Isännnöinti on huomauttanut, että parvekkeilla on tästä syystä tupakointi kielletty. Vaan eikös mun naapurissa ukot olleet partsilla kessuttelemassa vappuaattona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, meillä tiesi varsin hyvin. Jos näkee tumppikupin pihalla ja naapurit näytöllä tupakoimassa niin siitä voi laskea 1 plus 1.
Naapurit olivat pihan röökipaikalla tupakoimassa näytön aikaan? Ei uusi asukas voi tietää, että polttavat myös asunnossa tai parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat ovat alhaisimpia ja turhimpia olentoja.
Poltan askin päivässä. Ahdistaako? :D
Ei tuo minua ahdista, mutta kyllä se vielä sinuakin ahdistaa. Itse en polttanut kuin max puolikkaan askin päivässä ja silti loppuelämän on keuhkoahtaumatauti riesana ja apuna on symbicort-piippu. Astmaa ei siis ole. Poltin aika tasan tarkkaan kaksi vuosikymmentä, vähän jäi vajaaksi.
Onneksi ymmärsin lopettaa aika nopsaan ja heti kun oireet alkoi olla sellaisia, että ne huomasi kunnolla eli yhtäkkiä henkeä ahdisti niin että piti käydä hengittelemässä ensiavussa/päivystyksessa maskin kautta lisähappea ja lääkettä. Tai no, eihän se vielä ekalla kerralla mennyt perille vaan tuolla piti käydä toiseenkin kertaan..
Lääkäri on sanonut, että ih
Sinunlaisilta kuuntelen mielelläni varoituksia tupakan vaaroista, koska puhut kokemuksesta. Antaa motivaatiota lopettamiseen/vähentämiseen. En vaan jaksa niitä jotka eivät ole itse polttaneet ja käskevät muita lopettamaan tuosta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei koirat karkaa.
Parvekkeelta? Taidat olla mahtava emäntä/isäntä kun koiratkin on halukkaita tekemään i*sarin oitis jos vaan saavat tsäänssin.
villi veikkaus että tällä henkilöllä joka pelkää että koira karkaa on terassi, sieltä voi vaan juosta ilman mitään it sa reita
En tupakoi parvekkeellani vaan käyn taloyhtiön tupakkapaikalla, joka on sijoitettu pois ilmanottoaukkojen ja ovien/ikkunoiden läheisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurit olivat pihan röökipaik
Ei vaan ihan omalla pihalla. Ei meillä ole taloyhtiön tupakkapaikkaa. Ne polttaa pihalla/parvekkeella tai molemmissa, jotka polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä kysymys, koska tupruttelijat itse aina vähättelevät naapurien savuhaittaa toteamalla että sinnehän se ulkoilmaan haihtuu! Tupakoitsijat tulisi velvoittaa jättämään oma ovi auki tupruttelun ajaksi.
Suomalaiset kerrostalo asujat ovat varmaan ainoita jotka kuvittelevat omistavansa myös ilman talon ulkopuolella. Jos haluat avata oven/ikkunan niin että omistasi asunnon ulkopuolella oleva ilma tulee sisään niin et sinä silti sitä ulkoilmaa omista.
Ei, vaan fakta on niin päin, että et sinäkään sitä ulkoilmaa omista eikä sinullakaan ole mitään poikkeusoikeutusta/minäminäminän lupaa saastuttaa kaikkien puhdasta hengitysilmaa.
Koska nämä säännöt eivät koske kaikkia. Täysin savuttomia taloyhtiöitä on todella vähän. Lisäksi nykyisin harvalla nuorella on enää varaa ostaa omaa asuntoa hyvälläkään palkalla jos asuu kaupungissa missä työpaikkakin sijaitsee. Näin ollen on PAKKO asua vuokralla. Ja koska vuokrasopimukset eroavat, voi osalla olla tupakointi täysin, osittain tai ei ollenkaan kiellettyä samassa rapussa. Miksi tupakoitsijat eivät tupakoi ulkona, miksi heidän pitää myrkyttää myös muita jotka eivät kyseisiä haittavaikutuksia halua?