Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöttekö puhdasta ruokaa?

Vierailija
06.05.2024 |

Tarkoitan 2000-luvun alkupuolen ruokamuotia, missä ruoka syödään ilman suolaa ja esim kasviksia käytetään raakana. Miten on vaikuttaneet terveyteenne?

Tutustuin tähän aikoinaan New Yorkissa ja innostuin puhtaista mauista. Mieheni ei tykkää mutta itse syön aina puhtaasti kun ei ole muita kotona. Tai syö mieskin kulhoja, johon on pilkottu hedelmiä tai vihanneksia, mutta ei koko ateriaa.

Jos täällä on puhtaasti syöjiä niin ovatko kolwsteroli- ja muut arvonne parantuneet? Entä iho? Mietin tätä koska ennen niin paksu ja kaunis ihoni on muuttunut herkäksi. Lisäsin oliiviöljyä mutta auttaisiko myös puhdas ruoka? 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei tykkää mutta itse syön aina puhtaasti kun ei ole muita kotona?!

Mitä hittoa?! Miksi koko perheen pitäisi elää jossain symbioosissa ja syödä samaa ruokaa?! 

No kyllä normaalisti perhe syö yhdessä ja kulloinkin valmistettua ruokaa. Ja jos perheessä on oikeita ruokarajoitteita, mm.gluteeniton, koko ateria tehdän se huomioiden. Ei perheessä voida kunkin mielihalujen/-oikkujen mukaan kikkailla.

Varmaan sellaisiakin perheitä löytyy. Syödään myös kaikki eri aikoina, syödään telkkaria katsellen jne. Meillä on syöty aina yhdessä ja samaa ruokaa kauniisti katetun pöydän ääressä jo lapsuudessa ja nyt oman perheen kanssa. Tapa on jatkunut myös omille lapsille, joilla tosin ei vielä ole lapsia. Ap

Vierailija
42/46 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puhtaan ruuan syöjiä tänään paikalla? Vaikutukset ihoon ja terveyteen kiinnostavat. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin eilen kaupasta lähialueelta kalastettua haukea. Kotimaisen perunan kanssa syön.

Vierailija
44/46 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman suolaa voi alkaa kilpirauhanen oirehtia ja kasvaa struuma kurkkuun.

Vierailija
45/46 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman suolaa voi alkaa kilpirauhanen oirehtia ja kasvaa struuma kurkkuun.

Totta, mutta suolaa ei tarvita kovin paljon. Isoäitini ikäluokassa struuma oli yleinen, isoäidilläkin se oli. Ja luin uutisen, että struuma on yleistynyt, koska käytetään merisuolaa ja erikoissuoloja, joita ei ole jodioitu. Ap

Vierailija
46/46 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin eilen kaupasta lähialueelta kalastettua haukea. Kotimaisen perunan kanssa syön.

Varmasti terveellistä. Itselläni on vähän vaikeaa kalojen kanssa, kun opettelin syömään kalaa vasta myöhäisessä keski-iässä. Hauki on niin ruotoinen, että tulee herkästi oksennus. Kalan syöminen on vähän sellaista väkisin syömistä parasta sushia lukuunottamatta. Mutta niitäkään ei aina pysty syömään, riippuu fiiliksestä. 

Kalaa pitäisi syödä enemmän, mutta kolmeen kertaan viikossa en pysty. Yksikin kerta tekee tiukkaa, kun se ei lempiruokiin kuulu. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän