Vaihdoin pihassani autonrenkaita, niin
Viiden mummon porukka tuli päsmäröimään ja kyselemään vihaisina mm. Onko nuo työkalut omia vai taloyhtiön yhteisiä ja minne meinaan jättää talvirenkaani, en kai vain talon seinustalle tms...
Vastasin että renkaat vien isäni luo missä muulloinkin renkaitani säilytän ja työkalut on omia, mutta lisäkysymyksenä kysyin heiltä, että jos nämä olisivat taloyhtiön yhteisiä, miksi niitä ei saisi käyttää?
Eivät osanneet vastata tähän. Tuijottivat vain ja etsivät tikusta asiaa mistä voisivat valittaa.
Ovatko tällaiset ihmiset katkeria jostain tai miksi käyttäytyvät noin että ennakkoon käyvät valittamaan?
Muutan kohta pois jos meininki jatkuu tällaisena mutta lähinnä surettaa näiden mammojen elämä ja käytös. Kuluttavaa varmasti!
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kauan ihmetellyt, miten kerrostaloihin päätyykiin asumaan ne kaikkien yhteistyökyvyttömimmät ihmiset.
KEWHÄT asuvat kerrostaloissa. Vuokra-asukit ovat hiljaa, mutta omistusasukit, jotka ovat nippa nappa saaneet pankista asukiksi pääsemiseen oikeuttavan lainan, kokevat olevansa jotakin, kun pääsevät OMISTAMAAN (oikeasti eivät omista muuta kuin taloyhtiön osakkeita, jotka oikeuttavat asunnon HALLINTAAN).
Jonkinlaista vajaakuntoisuutta silloin aina on, jos ei ole omaa tupaa ja lupaa.
Paras oli kuulemani neuvo töistä tullessani että pitää käydä ennen kotiintuloa kaupassa ettei turhaan ravata kahta kertaa rapussa.
Huh, eivät mummot tienneet ettei renkaita saa vaihtaa taloyhtiön pihalla. Olisivat voineet vielä soittaa poliisit paikalle.
Kuten aloittajakin sanoi, mummoja. Eli olisiko leskeksi jääneitä naisia, joilla ei ole oikein mitään sisältöä elämässään, yksinäisiä. Kytätään sitten muita.
olivat närkästyneitä kun talon yhteinen "hieroma sauva " on hukkunut.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asukit ovat hiljaa
Eivät todellakaan ole, aika äänekkäitä nuo naapureinani olleet vuokralaiset ovat tupanneet olemaan.
Tarinan perusteella mummot tosiaan varsinaisia katkeria kiusankappaleita.
Mutta. Eihän me tiedetä koko totuutta. Meidänkin taloyhtiössä on ollut mulkkuja nuoria autoilijoita, jotka ovat varsinkin typerällä parkkeeraamisellaan aiheuttaneet kiusaa asukkaille. Kun se 30 metriä on liikaa käveltäväksi.
Pihan lievä sotkeminen on myös yleistä renkaanvaihdon yhteydessä. Varsinkin jos vaihtaja on niin mulkero, että tyhjentää irroitettujen pyörien liat siihen vaihtopaikalle.
Mutta saattoi toki ap olla ihan asiallisesti toimimassa...
No ei se yksiselitteisesti olekaan sallittua vaihtaa renkaita missä vaan. Kannattaa lukea jotain muutakin kuin aaveetä:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/10a0dc07-c339-4b81-9eab-55c51033…
Renkaita ei saa vaihtaa taloyhtiön pihalla eikä parkkipaikalla, ei edes omalla parkkipaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Paras oli kuulemani neuvo töistä tullessani että pitää käydä ennen kotiintuloa kaupassa ettei turhaan ravata kahta kertaa rapussa.
Raput kuluu nääs ja se melu..hohhoijaaa..
Mitä varten renkaat pitää vaihtaa? Minä ajan kitkoilla ympäri vuoden. 4500km/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kauan ihmetellyt, miten kerrostaloihin päätyykiin asumaan ne kaikkien yhteistyökyvyttömimmät ihmiset.
Pihallani viittaa kyllä rivitaloon enemmän kuin kerrostaloon.
Vierailija kirjoitti:
Oletkin niitä vatipäisiä turharavaajia. Menisit edes töihin, pummi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asukit ovat hiljaa
Eivät todellakaan ole, aika äänekkäitä nuo naapureinani olleet vuokralaiset ovat tupanneet olemaan.
Riippuu talosta, itse olen asunut vuokralla samassa kerrostalossa jo lähes 30 vuotta ja vaikka asukkaita on toisinaan vaihtunut niin hiljaista porukkaa on ollut. Pari kertaa on ollut asukas joka on äänekäs (ekalla kerralla rapajuoppo mies joka ölisi ympäri rappukäytävää tämän tästä, tokalla kerralla nuori pariskunta joka biletti lähes joka ikinen viikonloppu) mutta nykyisin on taas hiljaisia asukkeja
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten renkaat pitää vaihtaa? Minä ajan kitkoilla ympäri vuoden. 4500km/vuosi.
Koska ne kitkat on huonot kesällä ja kuluvat nopeammin. Noin olemattomilla kilometreillä sitä ei toki huomaa.
Juuri tuon takia itse ajan erään ulkoilualueen asfaltoidulle parkkikselle rauhalliseen aikaan vaihtamaan renkaat,siellä on hyvä vaihtaa eikä kukaan tule mussuttamaan viereen.
Vierailija kirjoitti:
No ei se yksiselitteisesti olekaan sallittua vaihtaa renkaita missä vaan. Kannattaa lukea jotain muutakin kuin aaveetä:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/10a0dc07-c339-4b81-9eab-55c51033…
Eli käytännössä on sallittua, vaihtaa vain. Siis mikäli siitä ei ole muille haittaa. Tuo juttu on taas täysin kädettömien idioottien maalailua, että renkaanvaihdosta voisi yhtäkkiä tulla joku öljyvuoto joka kävisi kalliiksi. Ei voi, eikä tule.
Misähän maalla ap asuu kun kuvittelee että kerrostaloelämä on tuollaista?
Meidän talolla on jotain yhteisiä työkaluja ja loppuja kyllä lainataan jos tarpeen. Omiakin on. Katu pättyy parkkipaikkaan joka on täynnä vain kesäisin, hyvin siinä on vaihtaminen sujunut eikä kukaan ole tullut urputtamaan. Kun ei ole kenenkään tontilla eikä ole kenenkään tiellä, niin kukaan ei urputa.
Mitä siitä tulisi, jos kaikki käyttäisivät yhteisiä työkaluja? Anarkiaa, sanon minä. Nih!