Vaihdoin pihassani autonrenkaita, niin
Viiden mummon porukka tuli päsmäröimään ja kyselemään vihaisina mm. Onko nuo työkalut omia vai taloyhtiön yhteisiä ja minne meinaan jättää talvirenkaani, en kai vain talon seinustalle tms...
Vastasin että renkaat vien isäni luo missä muulloinkin renkaitani säilytän ja työkalut on omia, mutta lisäkysymyksenä kysyin heiltä, että jos nämä olisivat taloyhtiön yhteisiä, miksi niitä ei saisi käyttää?
Eivät osanneet vastata tähän. Tuijottivat vain ja etsivät tikusta asiaa mistä voisivat valittaa.
Ovatko tällaiset ihmiset katkeria jostain tai miksi käyttäytyvät noin että ennakkoon käyvät valittamaan?
Muutan kohta pois jos meininki jatkuu tällaisena mutta lähinnä surettaa näiden mammojen elämä ja käytös. Kuluttavaa varmasti!
Kommentit (30)
Olen asunut tuollaisessa taloyhtiössä, hyvä että uskalsi klo 20 jälkeen portaissa kulkea, enkä uskaltanut talvella autopaikkaa lumesta itse siivota ettei vaan lumikola kulu liikaa. Oli siellä oikein grillikatos ja pöydät, vaan kukaan ei käyttänyt kun siinä ei saanutkaan istua vain äkkiä grillata ja mennä kotiin syömään, heti tuli sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Misähän maalla ap asuu kun kuvittelee että kerrostaloelämä on tuollaista?
Meidän talolla on jotain yhteisiä työkaluja ja loppuja kyllä lainataan jos tarpeen. Omiakin on. Katu pättyy parkkipaikkaan joka on täynnä vain kesäisin, hyvin siinä on vaihtaminen sujunut eikä kukaan ole tullut urputtamaan. Kun ei ole kenenkään tontilla eikä ole kenenkään tiellä, niin kukaan ei urputa.
Voihan se elämä olla tuollaistakin jossain vuokrakasarmissa, toinen puoli asukkaista möykkää ja toinen kulkee kyyläämässä, en tiedä. Yhdessäkään niistä kerrostaloista joissa olen itse asunut (Kolmessa vuokralla ja kaksi olen omistanut) ei ole ollut epäsopua eikä kyyläämistä. Piha ja parkkis on hiekkaa joten en uskalla siinä vaihtaa, mutta kevät/syyskylmä asfaltti tuolla kääntöpaikan vieressä sopii hyviin ripeään renkaanvaihtoon. Tällä kertaa taidankin vaihdattaa vanhat kesärenkulat uusiin, joten pajalle vie meidän auton tie.
Ei se sinun piha ole, jos asut taloyhtiössä. Kommuuni mikä kommuuni. Osta omakotitalo.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut tuollaisessa taloyhtiössä, hyvä että uskalsi klo 20 jälkeen portaissa kulkea, enkä uskaltanut talvella autopaikkaa lumesta itse siivota ettei vaan lumikola kulu liikaa. Oli siellä oikein grillikatos ja pöydät, vaan kukaan ei käyttänyt kun siinä ei saanutkaan istua vain äkkiä grillata ja mennä kotiin syömään, heti tuli sanomista.
Meidän kerrostalon pihassa oli myös grillikatos ja sellainen kahdenpuolen istuttava kiikku. Grillikatosta ei saanut kuitenkaan käyttää, koska haju haittasi niin kovasti talon samallapuolella asuvia. Ei varmaan ollut kuukauttakaa, jottei postiluukusta tippunut jokin paperi missä muistutettiin, mitä ei saa tehdä. Pihassa ei esim.saanut pitää autoja, jotka eivät olleet "jokapäiväisessä" käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sinun piha ole, jos asut taloyhtiössä. Kommuuni mikä kommuuni. Osta omakotitalo.
Onhan, jos asuu rivitalossa, idiootti!!
Kukaan kerrostalokyttääjä ei kykene estämään renkaanvaihtoani, sanoi taloyhtiön säännöt mitä tahansa.
Joku roti sentään tässä saatanan holhoamisessa.
Olen huomannut, että ennen kaikkea naisista tulee 60+ jälkeen usein taloyhtiön kyyliä. Valvovat kaikkea toimintaa ja puuttuvat kaikkeen mihin vain voi. Kyllä miehetkin tätä tekevät ukkoontuessaan, mutta eivät yhtä pahasti.
Omassa taloyhtiössäni on n. 40 vuotta asunut nainen, joka on nyt jotain 70 kieppeillä. Ei se parikymmentä vuotta sitten todellakaan ollut sellainen kyylä kuin nykyään.
Voisiko joku selittää, että miksi ihmisistä tulee taloyhtiökyyliä iän myötä
Olisit sanonut.
"Nažalost ne govorim finski, ja sam iz srpskog."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten renkaat pitää vaihtaa? Minä ajan kitkoilla ympäri vuoden. 4500km/vuosi.
Koska ne kitkat on huonot kesällä ja kuluvat nopeammin. Noin olemattomilla kilometreillä sitä ei toki huomaa.
Noi pienillä kilometreillä auto ei liiku juuri ollenkaan, että tarviiko muuta kuin kesärenkaat? Minä luulin ajavani vähän kun tulee n.1200km/kuukaudessa. Olin totaalisen väärässä.
Ei pidä paikkaansa, vaihtaa saa, jos sitä ei ole erikseen kielletty