Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mene töihin" huutelijoiden ihanne löytyi! Mies eli poikkeuksellista kaksoiselämää: Oli kahdessa vaativassa työssä samaan aikaan

Vierailija
06.05.2024 |

No nyt löytyy ahkeruutta! Ei vain yksi vaan kaksi täysipäiväistä työpaikkaa samaan aikaan!

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010402312.html

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä vaativia asiantuntijatöitä. Voi tehdä kahta työtä vuosikaupalla ja kukaan ei edes huomaa.

Tässähän tuo jäi melkoisen nopeasti kiinni. Ja menetti kummatkin hommat. Eipä olisi kannattanut.

Missä kohtaa se oli kerrottu että menetti molemmat työt.

Vierailija
42/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toisessa valtion laitoksessa työskennellyt muijan kanssa, jolla käsittääkseni oli samaan aikaan toinen työ isoilla tunneilla. Virkamiehenä hän maksimoi etätyöt ja sairaslomat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Uskoako siis esihenkilöä, joka sanoo, että et tarvitse lupaa?"

Ei tietenkään pidä, todella tyhmä kysymys. Itsestäänselvää tsekata tuo HR:stä, lainsäädännöstä ja työnantajan ohjeistuksesta. Mutta sinä siis väität olevasi virkamies mutta et osaa käyttää puhelinta tai sähköpostia ottaaksesi yhteyttä HR:n, et osaa käyttää internettiä tai Googlea tsekataksesi ohjeistuksen, et osaa hakea tietoa, et osaa kysyä, et osaa lukea etkä tunne lakia.

Ja sinä väität olevasi veronmaksajien rahoilla töissä? Miten voit selviytyä töistä kun osaamisesi perustaidoissa on huonompi kuin alakoululaisella?

Tosi hyvä että virkamiehiä nyt irtisanotaan rankalla kädellä, selvästi siellä on ties mitä toistaitoisia.

Et ole virkamies? Olen töissä päällikkövirastossa, käytännössä siis esimiehen sanoma on sama asia kuin laki. Vaikka ohje, google tai naapuri sanoisi toisin, niin esihenkilön sanaa totellaan.

Virkamiehen tehtävänä ei ole kyseenalaistaa esihenkilön sanomisia.

Vierailija
44/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Olen töissä valtiolla ja kysyin esihenkilöltä, miten tulee toimia, kun paikallinen AMK pyysi minua pitämään 6 tunnin mittaisen luentosarjan osaamisalueestani. Esihenkilö sanoi, että pelkkä ilmoitus riittää, ei tarvita lupia erikseen. Sitten tulikin pyyntö vetää sama luentosarja kolme kertaa uudestaan, taas esihenkilö sanoi, että ei tarvita lupia, ilmoitus riittää. Mutta juuri ennen kuin minun piti ko. tunnit pitää, tuli tieto siitä, että minulla ei ole lupaa haettuna, ei voi mennä toiselle töihin.

Uskoako siis esihenkilöä, joka sanoo, että et tarvitse lupaa?"

Mitä sinä teet av:lla virka-aikana!!!!???? Nytkin sulla palkka juoksee veronmaksajilta ja käytät palkallista työaikaasi av:lla kirjoittamiseen!!!!???? Joko valehtelet tai sitten sun pitäisi saada potkut jo tuosta.

Oletko kuullut vuosilomista? Kesälomakausi alkaa 1.5. ja jatkuu syyskuun loppuun.

Vierailija
45/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toisessa valtion laitoksessa työskennellyt muijan kanssa, jolla käsittääkseni oli samaan aikaan toinen työ isoilla tunneilla. Virkamiehenä hän maksimoi etätyöt ja sairaslomat. 

Miten sairaslomat maksimoidaan? Saako teillä olla omalla ilmoituksella 3 päivää pois? Tuohan on rikollista.

Vierailija
46/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei liene Feija eikä Somali.

Somali ajaa pimeää taksia ja diilaa huumeita samaan aikaan. 

Vierailija
47/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pidä, todella tyhmä kysymys. Itsestäänselvää tsekata tuo HR:stä, lainsäädännöstä ja työnantajan ohjeistuksesta. Mutta sinä siis väität olevasi virkamies mutta et osaa käyttää puhelinta tai sähköpostia ottaaksesi yhteyttä HR:n, et osaa käyttää internettiä tai Googlea tsekataksesi ohjeistuksen, et osaa hakea tietoa, et osaa kysyä, et osaa lukea etkä tunne lakia.

Ja sinä väität olevasi veronmaksajien rahoilla töissä? Miten voit selviytyä töistä kun osaamisesi perustaidoissa on huonompi kuin alakoululaisella?

Tosi hyvä että virkamiehiä nyt irtisanotaan rankalla kädellä, selvästi siellä on ties mitä toistaitoisia.

Kun olin töissä valtiolla, niin esimiehen tuli tietää, mitä alaiset saivat tehdä, HR oli esimiehiä varten eikä meille tavallisille työntekijöille. Jos ohjeistuksessa sanotaan, että esihenkilö tarvittaessa päättää, pitääkö sivutyötä varten hakea lupa, niin silloin sen päätöksen tekee esihenkilö eikä kukaan muu. Ei henkilöstöpalvelut todellakaan ryhdy ohittamaan pomoja, joten sieltä olisi tuossa tapauksessa varmaan vastattu, että keskustele esimiehesi kanssa.

Vierailija
48/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille kaksoiselämä tarkoittaa kahta perhettä, sivusuhteita tai muuta, mutta virkamiehelle kahta virkaa.

"Kadehdi en niitä, jotka luotuja on kaksoiselämään. Joskus tuntuu, etten kunnolla saa eletyksi tätä yhtäkään..."

Vierailija
49/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia tehopakkauksia. Sairaanhoitajat tekevät monta vuoroa ja ottavat keikkaa viikonloppuisin, johtavat virkamiehet tekevät sivubusinesta ja minä makaan sohvalla normipäivän jälkeen enkä jaksa edes vaatteita riisua.

Vierailija
50/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä vaativia asiantuntijatöitä. Voi tehdä kahta työtä vuosikaupalla ja kukaan ei edes huomaa.

Tässähän tuo jäi melkoisen nopeasti kiinni. Ja menetti kummatkin hommat. Eipä olisi kannattanut.

Missä kohtaa se oli kerrottu että menetti molemmat työt.

Siinä Hesarin jutussa. Konsulttihonmat loppu ja pidätetty virastaan.

Vierailija
51/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole virkamies? Olen töissä päällikkövirastossa, käytännössä siis esimiehen sanoma on sama asia kuin laki. Vaikka ohje, google tai naap

Kuinka monta virkamiestä täällä oikein palstailee palkallisella virka-ajalla kun kerran keskustelu on teitä täynnä?

Vierailija
52/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Olen töissä valtiolla ja kysyin esihenkilöltä, miten tulee toimia, kun paikallinen AMK pyysi minua pitämään 6 tunnin mittaisen luentosarjan osaamisalueestani. Esihenkilö sanoi, että pelkkä ilmoitus riittää, ei tarvita lupia erikseen. Sitten tulikin pyyntö vetää sama luentosarja kolme kertaa uudestaan, taas esihenkilö sanoi, että ei tarvita lupia, ilmoitus riittää. Mutta juuri ennen kuin minun piti ko. tunnit pitää, tuli tieto siitä, että minulla ei ole lupaa haettuna, ei voi mennä toiselle töihin.

Uskoako siis esihenkilöä, joka sanoo, että et tarvitse lupaa?"

Mitä sinä teet av:lla virka-aikana!!!!???? Nytkin sulla palkka juoksee veronmaksajilta ja käytät palkallista työaikaasi av:lla kirjoittamiseen!!!!???? Joko valehtelet tai sitten sun pitäisi saada potkut jo tuosta.

Oletko kuullut vuosilomista? Kesälomakausi alkaa 1.5. ja jatkuu syyskuun

Juu, juu, uskotaan.

Vierailija
53/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin töissä valtiolla, niin esimiehen tuli tietää, mitä alaiset saivat tehdä, HR oli esimiehiä varten eikä meille tavallisille työnte

Eihän se ole esimiehen päätettävissä pitääkö sivutoimilupaa hakea koska tuo vaatimus on laissa.

Ja onhan teillä kirjalliset ohjeistukset, kyllä sieltä pitää osata lukea.

Vierailija
54/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille kaksoiselämä tarkoittaa kahta perhettä, sivusuhteita tai muuta, mutta virkamiehelle kahta virkaa.

"Kadehdi en niitä, jotka luotuja on kaksoiselämään. Joskus tuntuu, etten kunnolla saa eletyksi tätä yhtäkään..."

Onhan se kaksoiselämää kun valehtelee kahdelle eri työnantajalle ja väittää kummallekin olevansa 100% heidän palveluksessaan. Joten joka päivä pettää jompaakumpaa.

Vierailija
55/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mies ei luultavasti jaksaisi tehdä kahta duunarityötä yhtäaikaa täydellä työajalla. Ovatko esim. hoitajan tai hitsarin hommat vaativampia sitten?

Vierailija
56/56 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuokin ole kuullut menetöihin-huutelua useamman kerran. Näin kun sanotaan yleensä työtä tekeville oman kokemukseni mukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme