Muuta biisin nimestä yksi kirjain, mistä laulu nyt kertoo.
Joutsentaulu - Laulussa kerrotaan taiteilijasta, joka on saanut inspiraation maalauksiinsa ylväistä joutsenista.
Kommentit (3541)
Painaa vain
Epätoivoinen balladi perheenäidistä, joka raahaa kauppakasseja kahden taaperoikäisen lapsen kanssa.
Jos se voisi olla rotta
Talosta on kuulunut.pitempään omituista rapinaa. Kaikkia mahdolliisia aiheuttajia on mietitty, kunnes joku huomaa, että jospa se onkin rotta.
Papin kesä
Pappi laulaa suivaantuneena omasta kesänvietosta. Ei toivoakaan lomasta kun viikonloput on varattu vihkimisiin pitkälle syksyyn.
Tuomas Kauhanen ft. Väinöväinö: Inkeli
Wo-oo, hei hetkeksi vielä jää, Wo-oo, me molemmat tiedetään, Ettei, ei niin, ei tän pitänyt mennä niin
Aiemmin juoksin mä silmät kii, Mut sit mä törmäsin inkeliin
Oh no!
Vastentahtoisessa selibaatissa elävä mies (incel) ja nuori nainen tapaavat sattumalta
Saaveissa vainko oot mun? - paloittelusurmaaja laulaa uhrilleen
Savivirsi - keramiikkakerhon tunnuslaulu
Pitkä hatka on tippavaaraan
Vanha isäntä kertoilee Ronskilan hulttiopojan karkumatkasta.
Bi Galle
Edellisen sinkun kääntöpuoli (Gaala-Kalle). Vanha isäntä ihmettelee Kala-Kallessa ilmenneitä persoonallisia piirteiä Pariisin opintomatkalla. Bi Galle on myöhempien aikojen isännän sovitus. Myöhempien aikojen jolloin sanoihin kätkeytyneet piilomerkitykset ovat avautuneet.
Kakki lensi yli käenpesän
Biisi kertoo ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsivästä kaverista, joka joutui eräretkellä tekemään tarpeensa metsässä. Kakka tuli niin vauhdikkaasti,ettei ehtinyt tehdä muuta kuin laskea housut.
Ei mennyt Laika koskaan palaa
Laulu kertoo avaruuskoira Laikasta, joka lähetettiin Neuvostoliitossa Sputnik 2:lla maata kiertävälle radalle. Paluuta ei suunniteltu. Surumarssi.
Mä en haluu nuolla tänä yönä.
Mies on kyllästynyt naisensa seksiaddiktioon.
Vanhan merirosvon kalakassa
Vanha merirosvo muistelee nuoruuttaan. Rosvoamalla riitti rahaa kapakassa istumiseen kavereiden kanssa. Nyt tuloja kertyy vain kalojen myynnistä ja kalakassa riittää juuri ja juuri yhteen kaljaan.
Almu (Kun silmäni mä auki saan ja sinut siinä nään mä ihan lähelläin...)
Hallituksen leikkauksista masentunut työtön mies ilahtuu, kun herää aamulla ja näkee vaimonsa jättäneen kolikon tyynylle.
Suvivirsu
Yksijalkainen Hermanni vaihtaa keväällä talvipieksunsa kevyempään kesäkenkään.
Liisaa
Mainoslaulu liisauksen eduista
Nyt levät on (Tuuli hiljaa henkäilee,
aalto vapaa välkkyilee)
Surullinen laulu Itämeren lohduttomasta tilasta
Suuret metelit
Koulujen päättäjäispäivänä nuoriso meluaa puistoissa.
Mulla on luistoja liikaa
Sama hiihtäjä, joka aiemmin valitti, että pukuvika on jos suksi ei luista, on nyt tyytymätön suksiensa voiteluun.
Fatman
60-luvun Batman-sarjan tunnari piti laittaa uusiksi, kun pääosan esittäjä pääsi hampurilaisten ja pizzojen makuun.
Fatman, Fatman, Fatman jne.
Yes sir, akkaa polttaa.
Laulu pariskunnan humalaisesta saunareissusta mökillä, joka päättyi kuumottavasti naisen horjahtaessa persilleen kiukaaseen.
Einojuhani Rautavaaran ooppera Raaputin
Oopperan juoni on sellainen, että päähenkilöä ( tenori) vaivaa selän kutina mihin hän hakee epätoivoisesti apua. Loppukohtauksessa hän saa selänraaputtimen ja laulaa upean aarian yhdessä palvelijattarensa ( mezzosopraano) kanssa. Lopuksi raikuvat aplodit bravo-huutojen kera.