Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miesten ääni ei kuulu aborttiasioissa juuri ollenkaan? En muista törmänneeni kait koskaan. Tarttis saada miesten tunteet ja mielipitee

Vierailija
05.05.2024 |

Miksi miesten ääni ei kuulu aborttiasioissa juuri ollenkaan? En muista törmänneeni kait koskaan. Tarttis saada miesten tunteet ja mielipiteet todellakin tapetille ja kunnolla - näkyvästi ja kuuluvasti. Mahdollisesti oli joku miehen pitämä aborttiblogi muinoin. 

Kommentit (537)

Vierailija
501/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni kertoi hyvin miehisen suhtautumisensa asiaan: Olis kiva siittää paljon lapsia, olisin kovakin sonni, mutta en mä niistä lapsista kyllä huolehtia halua, hyi.  Onneksi hän oli noin palikka, että sanoi asian ääneen, niin päätyi eksäksi. 

Vierailija
502/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai miehetkään kysy naisilta lupaa omaan sterilisaatioon, vasektomia on miehen asia joten abortista päättää nainen. 

Ei ole miehen oma asia, lain mukaan.

Naisen lupa tarvitaan, lain mukaan.

Lain, jonka muuttamista naiset vastustavat raivoisasti.

Keneltä kolmekymppisen sinkkumiehen täytyy pyytää lupa vasektomiaan? Äidiltäkö? Mikä pakko sitä parisuhdetilannetta on lääkärille kertoa?

Parisuhdetilanne näkyy. Mutta voit keskenäsi pohtia miksi LAKI on mitä on.

Vaaditaanko aborttiin puolison lupoa? Ei? Miksi ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity naisen abortti mitenkään mieheen eikä sekään jos nainen pitää lapsen. Ne on naisten omia asioita.

Vierailija
504/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi ottaa kantaa lapsi-asiaan tekemällä vasektomian tai käyttämällä kondomia. Naisella on täysi päätäntävalta omaan vartaloonsa, jos hän ei anna et saa, jos hän ei halua lasta hän voi tehdä abortin...

Mielestäni naiselle pitäisi esimerkisi antaa parisuhteen avo- tai avioliiton yhteydessä oikeus vaatia miestä tekemään todistetusti vasektomia jotta miestä mahdollisesti hiertävästä abortti kysymyksestä ei tulisi ongelmia myöhemmin.

Vasektokmiaan samat ehdot kuin aborttiin siis. Onnistuu vaikka 12 vuotiaalle hetken mielenjohteesta.

Vierailija
505/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies on raskaana kuullaan hänen mielipiteensä asiaa, eli, että haluaako pitää lapsen vai ei.  Abortti on sellainen asia, josta ei voin olla mielipidettä, ellei voi  olla edes raskaana raskaana. Tai voi olla mielipide, mutta sillä ei ole mitään väliä, koska asia ei voi koskea sinua henkilökohtaisesti, jos et voisi edes olla raskaana.

Sama kuin  vasektomiassa siis, mutta silti naiset kontrolloivat miehen kehollista itsemääräämisoikeutta.

Vierailija
506/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ääni on kuulunut aborttiasioissa vuosisadat, eikä ole johtanut mihinkään hyvään.

Vierailija
507/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ajatus että miehet vain vastustaisi aborttia. Minä kannatan aborttia kaikissa tilanteissa. Jos naiseni tulisi raskaaksi niin abortti olisi ehdoton ratkaisu.

Vierailija
508/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On edelleen täysin turha jankata siitä, onko sikiö ihminen vai ei, missä vaiheessa siitä tulee ihminen jne. Sillä ei ole yhtikäs mitään merkitystä. Kenellekään ihmisellä ei missään olosuhteissa ole oikeutta käyttää toisen kehon resursseja pysyäkseen hengissä. Vaikka se sikiö siellä kohdussa kirjoittaisi väitöskirjaa ja säveltäisi sinfonioita, naisella olisi edelleen täysi oikeus aborttiin.

No sehän on nimenomaan se ainoa asia millä on merkitystä, koska kenelläkään ei ole oikeutta tappaa toista ihmistä. Se syntymätön lapsi on ihminen. Se ei ole raskaana olevan naisen keho. Jokaisella ihmisellä on oikeus elämään.

Oikeus elämään ei ole absoluuttinen, vaan toisinaan muut oikeudet menevät sen edelle. Jos olisi, meillä olisi nytkin esimerkiksi koronarajoitukset potenssiin sata, koska yhtäkään tartuntatautikuolemaa ei voida hyväksyä. Tämä nyt vain yhtenä esimerkkinä.

Vierailija
509/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi ottaa kantaa lapsi-asiaan tekemällä vasektomian tai käyttämällä kondomia. Naisella on täysi päätäntävalta omaan vartaloonsa, jos hän ei anna et saa, jos hän ei halua lasta hän voi tehdä abortin...

Mielestäni naiselle pitäisi esimerkisi antaa parisuhteen avo- tai avioliiton yhteydessä oikeus vaatia miestä tekemään todistetusti vasektomia jotta miestä mahdollisesti hiertävästä abortti kysymyksestä ei tulisi ongelmia myöhemmin.

Vasektokmiaan samat ehdot kuin aborttiin siis. Onnistuu vaikka 12 vuotiaalle hetken mielenjohteesta.

No miksipäs ei, sterilisaatiolain vaatimukset ovatkin naurettavan korkeat ja laki on holhoava.  Steriin pitäisi olla mahdollisuus paljon nuorempana kuin nyt on. 

Vierailija
510/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksipäs ei, sterilisaatiolain vaatimukset ovatkin naurettavan korkeat ja laki on holhoava.  Steriin pitäisi olla mahdollisuus paljon nuorempana kuin nyt on. 

Siihen pitäisi olla mahdollisuus aivan koska mies tai poika niin haluaa.

Vierailija
511/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta taikinassa on jo kaikki kaukun ainekset ja sen täysikasvuiseksi kakuksi kasvaminen estetään. Leivonnassa se viimeinen puuttuva palanen on se puolisen tunnin uunissa käyminen, vertaa ihmisen 9kk kohdussa. Luultavasti sen takia raskaana olemisesta käytetäänkin vertauskuvaa "pullat uunissa". Toisaalta on hyvinkin outoa verrata elävää ihmistä johonkin elottomaan kakkuun, ellet sitten kannibaalina syö ihmisiä.

Vierailija
512/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksissä vain naisen ruumiin omaava voi tulla raskaaksi joten miten koko aborttiasia edes koskisi miestä millään lailla?

Vierailija
513/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on naisen oma asia samoin kuin vaikka auton vaihto on miehen oma asia.

Vierailija
514/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ulilaudalla ainakin tuntuu olevan aborttiasioita koskevissa ketjuissa vallalla ajatus että abortti pitäisi saada Suomessakin laittomaksi, että naiset oppisivat olemaan hu0raamatta. Muutenkin nuorten miesten keskuudessa nousussa uskovaisuus ja konservatiivisuus, eli taitaa olla aika yleistä sitten abortinvastustus myös. Parempi että ei anneta miehille mitään päätösvaltaa tähän asiaan, heille se on vain tapa kontrolloida naisia, ei ne mihinkään elämän pyhyyteen tai muuhun diibadaabaan usko.

Nii ja sitten samat tyypit itkisivät siitä kun joku muija on tullut raskaaksi vahingossa ja nyt menee elarit N Y Y H. :DDD

JA lisäksi samat tyypit ulisevat, kun eivät saa naista ja seksiä. 🙄

Seksiä olisi saatava, mutta kondomia ei halua käyttää "kun ei oo kivaa yhyy". Nainen ei saa tehdä aborttia, mutta miehellä pitäisi olla oikeus kieltäytyä elareista.  Sairas ajatuksenjuoksu joillakin miehillä. 

Vierailija
515/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo ajatus että miehet vain vastustaisi aborttia. Minä kannatan aborttia kaikissa tilanteissa. Jos naiseni tulisi raskaaksi niin abortti olisi ehdoton ratkaisu.

Mä olen  suhteissa vaatinut naiselta lupauksen abortista jos tulee vahinkoraskaus. Siinä mielessä abortti on miehen asia ettei tule jälkikasvua loppuelämän vaivoiksi.

Vierailija
516/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen  suhteissa vaatinut naiselta lupauksen abortista jos tulee vahinkoraskaus. Siinä mielessä abortti on miehen asia ettei tule jälkikasvua loppuelämän vaivoiksi.

Huolehdithan myös itse ehkäisystä, eli käytät kondomia tai olet käynyt vasektomiassa. 

Vierailija
517/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen suhteissa ilmoittanut miehelle, että jos tulen ehkäisystä huolimatta raskaaksi, teen abortin 100% varmuudella. Jos se ei miehelle käy, niin silloin suhde loppuu jo tuohon keskusteluun. 

Vierailija
518/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai miehetkään kysy naisilta lupaa omaan sterilisaatioon, vasektomia on miehen asia joten abortista päättää nainen. 

Keneltä kolmekymppisen sinkkumiehen täytyy pyytää lupa vasektomiaan? Äidiltäkö? Mikä pakko sitä parisuhdetilannetta on lääkärille kertoa?

Parisuhdetilanne näkyy. Mutta voit keskenäsi pohtia miksi LAKI on mitä on.

Vaaditaanko aborttiin puolison lupoa? Ei? Miksi ei?

Miten parisuhdetilanne näkyy muille ja etenkin lääkärille? En minä ainakaan erota kenenkään ulkonäöstä mikä hänen parisuhdetilanteensa on. Kysytäänkö siis sinkuilla hänen äitinsä tai isänsä lupaa vasektomiaan tai steriin?

Vierailija
519/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehdithan myös itse ehkäisystä, eli käytät kondomia tai olet käynyt vasektomiassa. 

Siis olen nainen. Lopun voit miettiä itse.

Vierailija
520/537 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai naiset eikä miehet tarvitse puolison lupaa sterilisaatioon, joskus riittää oma tahto (3 alaik. lasta tai muu syy), muuten lääkärin lausunto. Ei siis puolison lupaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi