Kerro myyttinen/mystinen asia
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Oli synkkä ja myrskyinen yö, sähköt katkesivat ja tuli täydellinen pimeys. Kun sähköt palasivat, minä olin syntynyt.
Ja muistat tuon kaiken, erityisesti sen kun sähköt katkesivat?
Onko sinulla jokin erityinen paikka, luonnon luoma, rakennus tms, jota pidät myyttisenä/mystisenä?
Kokemus, jota et osaa selittää?
Outo muisto tai uni?
(Esimerkin ei tarvitse todellisuudessa olla mitään yliluonnollista. Mielikuvaa ja kokemusta haen.)
Mä oon nähny unessa paikan, mihin mä olen "oikeassa" elämäss myöhemmin eksynyt ja tunnistanut samantien tämän paikan ihan rakennuksien värejä myöten. Mä en ollut koskaan ennemmin ollut tällä alueella.
Kyllähän se herättää mielenkiintoa, että miksi minä tiesin tämän paikan unen perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli synkkä ja myrskyinen yö, sähköt katkesivat ja tuli täydellinen pimeys. Kun sähköt palasivat, minä olin syntynyt.
Ja muistat tuon kaiken, erityisesti sen kun sähköt katkesivat?
En minä, mutta äitini muistaa. Hänestä asia oli mystinen.
Oon joskus nähnyt viikon lottorivin ennalta unessa. Harmikseni en veikannut.
Kakarana sain kahdesti omituisen tunteen että on saatava ässäarpa. Molemmilla kerroilla voitin 1000 mk.
Vanhemmalla iällä sain tunteen että eräs jalkapallo-ottelu päättyy nolla tulokseen. Voitin 5 euron panoksella 1500 kertoimen ollessa 300. Ottelu päättyi 5-0.
Normaalisti en juuri veikkaa.
Kun menee sateeseen, tuntuu noin 10 s kuivalta ennen kuin märkä osuu päähän. Selittäkää toi viive!
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nähny unessa paikan, mihin mä olen "oikeassa" elämäss myöhemmin eksynyt ja tunnistanut samantien tämän paikan ihan rakennuksien värejä myöten. Mä en ollut koskaan ennemmin ollut tällä alueella.
Kyllähän se herättää mielenkiintoa, että miksi minä tiesin tämän paikan unen perusteella?
Sama juttu. Kaupunki, jossa en ollut ennen käynyt, mutta nähnyt monta kertaa unia sieltä.
Kuulin vasta myöhemmin, että esim. isoäitini veli asui vuosia sikäläisessä mielisairaalassa.
Ja että esi-isäni perusti sen.
Ihmisen läsnäolon pystyy aistimaan ohuen seinän takaa vaikka tämä olisi täysin hiljaa.
Ilmaiset kierrokset ovat menneisyyttä. Anonyymit myös. Kaikki maksaa, ja menneisyys ensin. Jos haluaa tietää, on tehtävä sopimus.
Kotipaikkakunnalla oli pari mystistä taloa. Toisesta näin unta, että eteisen hallissa oli paksu samettiverho ja sen takaa astui esiin entisaikojen nainen. Hänellä oli kauniit vaatteet ja kaulassaan kameekoru.
Talot sijaitsevat oikaistuissa tienmutkissa tms syrjäisesti. Vähän puiden varjostamana. Ihmisiä ei näy. Ne eivät silti ole autioina.
Kävin kaupungissa x mukamas duunissa.
En vaan halua tehdä hänelle töitä.
Hyvä, jos edes muistan mitään.
Hyljemies vetää pikkupoikia veden alle.
Hain töitä ja pääsin töihin, eikä ollut mitään piirileikki haastatteluja.