Mikä olisi sopiva tuomio pph:lle, jonka hoidossa lapsi kuolee?
Kuten näissä hukkumistapauksissa.
Olisiko sakkorangaistus riittävä, vai vankeutta vai elinikäinen lastenhoito kielto? Miten te tuomisisitte jos saisitte päättää?
Itse en antaisi mitään tuomiota, jos tuntuu ettei ole tahallaan sitä aiheuttanut.
Kommentit (30)
Pph-ohjaajalle ja kunnan vastuullisille johtajille ehdollista vankeutta.
Jos ei ole kyse jostain tahallisesta laiminlyönnistä vaan normaali, vastuuntuntoinen hyvin työnsä hoitanut pph.
Paha sanoa noin hatarilla tiedoilla.
av-tuomioistuin tietysti mielellään panisi naisparan loppuiäkseen linnaan..
Vierailija:
Itse en antaisi mitään tuomiota, jos tuntuu ettei ole tahallaan sitä aiheuttanut.
Mä luulen, että pph kärsii tuomionsa ilman että sitä kukaan erikseen hänelle määrää :-(
Vahinkohan se oli, totta kai. Mutta jos mietin omalle kohdalle. Jos lapsi olisi ollut omani! Ei niitä tunteita pysty edes kuvittelemaan :-(
Tuskin jatkaa työssään vaikka saisikin
Miksi päästää pelkillä sakoilla?
En tiedä, kunnon tuomio ainakin tässä tapauksessa.
Eli mitä se tarkoittaa? Oikeus toteutuisi.
...minkähän ikäinen se hoitajan tytär oli, joka meni lapsia ensi alkuun kaitsemaan. Itse en noin pieniä laskisi ikimaailmassa ulos odottamaan keskenään. Olen siis päikkytäti. Omani (on vielä alle 2,5) lasken, kun hänet tunnen kuin omat taskuni ja ovi jää auki, niin että näen hänet pukiessani. Tuo on vaikea tilanne mitä huolimattomuuteen tulee. Minusta on huolimatonta, jos 2,5-vuotias palloilee hoidossa ulkona ilman pätevää valvontaa. Sopiva rangaistus olisi ns. " toimitsijakielto" eli ei saisi enää harjoittaa kyseistä ammattia...
Johan se maalaisjärkikin sanoo, ettei lapsia päästetä ulos yksin, varsinkin kun on niin lähellä rantaa, eikä aitoja.
Kuolemantuottamuksesta voisi syyttää.
Omalla toiminnallaan ja tyhmyydellään aiheutti kuoleman, ei siinä ole mitään kaunisteltavaa!
Tuletteko sittenkin sanomaan, että " on varmaan jo tuomionsa saanut, ei muita rangaistuksia" .
Hemmetti, taidatte olla itse PPH:ia, kun noin puolustelette?
Kunnon tuomio tuollaiselle, niinkuin kuuluukin!
Vierailija:
...minkähän ikäinen se hoitajan tytär oli, joka meni lapsia ensi alkuun kaitsemaan. ...
Vierailija:
Kunnon tuomio tuollaiselle, niinkuin kuuluukin!
Joten mitä sillä tuomiolla saavutettaisiin? Lasta ei saataisi takaisin, " rikollinenkaan" tuskin " parantuisi" .
Jos kyseessä on oma laiminlyöntisi, kuten ko. pph:lla, niin jonkin rangaistuksen ansaitsisit. Pph:lle antaisin rangaistukseksi elinikäisen kiellon hoitaa lapsia sakkojen lisäksi.
...se ei ole kenellekään muulle niin iso rangaistus kuin lapsen vanhemmille. Pph:lle lapsi oli vain yksi monista...
ei saisi enää hoitaa lapsia PPH:na.
Vierailija:
Jos ei ole kyse jostain tahallisesta laiminlyönnistä vaan normaali, vastuuntuntoinen hyvin työnsä hoitanut pph.
Vierailija:
...se ei ole kenellekään muulle niin iso rangaistus kuin lapsen vanhemmille. Pph:lle lapsi oli vain yksi monista...
" Kuolemantuottamus. Joka huolimattomuudellaan aiheuttaa toisen kuoleman, on tuomittava kuolemantuottamuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. "
Tuon mittainen vankeus tulee ensikertalaisella todennäköisesti ehdollisena.
Ei o meidän asia puida tätä juttua...
Vankilaan ja miljoonankorvaukset perhelle jonka lasta ei vaivautunut vahtimaan.