Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi läheiset toteavat konfliktitilanteessa: "miten sä aiot töissä pärjätä kun oot tollanen"?

Vierailija
05.05.2024 |

Olen siis valmistumassa yliopistosta ja etsimässä työpaikkaa. Todennäköisesti pääsen harjoittelupaikkaani, olin siellä tosi pidetty ja pomo kyseli jo aiemmin pariin pitkään sijaisuuteen, mutta olin kiinni gradussa.

Mitä lähemmäs valmistumiseni tulee, sitä useammin mieheni tiuskii "miten sä aiot töissä pärjätä!" jos meille tulee hänen kanssaan erimielisyyksiä. Ikään kuin en saisi pitää ollenkaan puoliani. Jos mies alkaa huutaa ja minä huudan takaisin, tulee taas "ethän sä voi töissä tolleen huutaa! Miten sä aiot pärjätä töissäs jos alat huutaa siellä tuolla tavalla!"

Nyt myös oma äiti on kunnostautunut tässä. Meillä on pienet lapset ja sanoin äidilleni olevani väsynyt raskaan kevään jäljiltä. Äiti ei auta meitä missään, ollaan aika muodollisissa väleissä. Äiti kysyi, "miten ihmeessä sä aiot töissä jaksaa kun väsyt jo lastesi kanssa?" Tai kun muistin äidin veljen synttärit päivän myöhässä, tuli äidiltä "et sä voi tolleen töissä unohdella."

Mikä tämä juttu on, miksi he vetävät tuon työkortin jatkuvasti esiin tilanteissa, joihin se ei liity millään tavalla? Tuntuu, että yrittävät lannistaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä läheiset töissä itse?

Vierailija
2/3 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä läheiset töissä itse?

Ovat, joten ei pitäisi olla mitään kateuttakaan sen suhteen. Tuntuu vaan siltä, kuin olisivat keksineet uuden lyömäaseen, jolla lannistaa. Murentaa jollain tapaa mua henkisesti. Pahinta on, että olen nyt alkanut miettiä, että miten tosiaan pärjään töissä kun huudan (takaisin), unohtelen, ailahtelen, olen väsynyt lasten kanssa. Ehkä en pärjääkään tällaisena kuin olen, vaikka se on täydellisessä ristiriidassa esimerkiksi tuon entisen/tulevan pomoni kertoman kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisesi eivät sen vertaa ymmärrä että töissä arvostetaan kommunikointitaitoja.