Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itä-suomi

Vierailija
04.05.2024 |

Mikä saisi sinut muuttamaan Itä-Suomeen?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hetki, kun savolaiset olisivat muuttaneet sieltä pois. Joskus asuin itä-suomessa eikä koskaan enää, kiitos.

Vierailija
22/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavat ihmiset, kauniit vaaramaisemat, puhdas luonto, edullisemmat asumiskustannukset.

Näistä olen samaa mieltä. Ehkä vielä joku päivä muutankin Itä-Suomeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin itäsuomeen, jos voisin olla varma siitä että ympärilläni säilyy metsä. En voisi ikinä asua hakkuualueiden lähellä.

Joo minäkin. Jos olisin rikas, voisin ostaa mast ja mannut ympäriltä, niin niistä ei puita kaadettaisi.

Vierailija
24/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lobotomia

Vierailija
25/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä sinne muuttaisi mutta työkeikan tekisin.

Pohjanmaalle sen sijaan en menisi, vaikka tarjottaisiin jättisummia. 

Itäsuomalaiset ovat paljon mukavampia ihmisiä kuin pohjanmaalaiset.

Pohjanmaalainen maisema on mielestäni tylsä. Loputonta tasaista peltoa. Ihmisiä en sieltä tunne, mutta käsittääkseni kaikki pitää olla isoa ja komeaa. Itse en oikein yhdisty tuollaiseen ajatteluun. 

Vierailija
26/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät metsästä ja järvistä, sinne. 

Vierailija
27/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan heti kun opinnot on paketissa. Omalla alalla kova pula tekijöistä, joten töiden löytyminen ei pitäisi olla ongelma.

Vierailija
28/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, koska asun edelleen Itä-Suomessa. Jos nyt tarkkoja ollaan, ilmansuunta missä asun on kaakko eli idässä kyllä; idän ja etelän välissä. Lapsuuden kotikunta vain on eri, kun se missä minä nyt asun

Vierailija
29/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin itäsuomeen, jos voisin olla varma siitä että ympärilläni säilyy metsä. En voisi ikinä asua hakkuualueiden lähellä.

Osta metsät omaksi mitkä haluat säilyttää.

Vierailija
30/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Jätän sen persuille ja kiihkomielisille miehille. 

Itä-Suomessa on paljon demareita ja muita kommunisteja. Lieksassa on kommareita paljon.

Vierailija
31/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta metsät omaksi mitkä haluat säilyttää.

Ja kuinkas järkevää tämä on, kun voin asua myös etelä-rannikolla meren äärellä vailla huolta hakkuualueista?

Vierailija
32/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös muuttaa ulkomaille jonnekin aavikolle, niin ei ole pelkoa hakkuualueista.

Vierailija
33/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä Kaakkois-Suomesta kotoisin, mutta Kuopiossa asuminen koettelee välillä kestävyyttä.Tosin Iisalmi oli jotain ihan omassa lajissaan. Ehkä silti jotain yhteistä löytyy ja ensimmäisenä mieleen tulee suulaus. Puhetta piisaa vaikka bussipysäkillä. Turussa asuu puolestaan mykkiä.

Vierailija
34/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä Kaakkois-Suomesta kotoisin, mutta Kuopiossa asuminen koettelee välillä kestävyyttä.Tosin Iisalmi oli jotain ihan omassa lajissaan. Ehkä silti jotain yhteistä löytyy ja ensimmäisenä mieleen tulee suulaus. Puhetta piisaa vaikka bussipysäkillä. Turussa asuu puolestaan mykkiä.

Ei ole turussa mykkiä.   Aina aamulla töissä hiljaa murahtivat "moroo"

Vierailija
35/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit myös muuttaa ulkomaille jonnekin aavikolle, niin ei ole pelkoa hakkuualueista.

Tai voin pysyä siellä missä olen tälläkin hetkellä. Eli ei ole minkään näköistä tarvetta muuttaa itäsuomeen eikä ulkomaille.

Törkeiden avohakkuiden vuoksi en harkitse edes mökkiä tai telttareissua kyseiselle alueelle. Pari kertaa riitti.

Vierailija
36/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko kuitenkaan ihan kauhea piirre tuo suulaus? En itse osaa sellaisena nähdä. Ihan perussosiaalisuutta.

Vierailija
37/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai voin pysyä siellä missä olen tälläkin hetkellä. Eli ei ole minkään näköistä tarvetta muuttaa itäsuomeen eikä ulkomaille.

Törkeiden avohakkuiden vuoksi en harkitse edes mökkiä tai telttareissua kyseiselle alueelle. Pari kertaa riitti.

Harmi, että Suomessa lähes kaikki metsä on kuin yhden lajin peltoa, joka sitten kaadetaan ja jätetään ruma ja kalsea maisema. Puhumattakaan luonnon monimuotoisuuden tukahduttamisesta.

Vierailija
38/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä savo-karjalaista mölötystä kestä kuunnella, korvat puhkeaa ja järki lähtee  🙉

Vierailija
39/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä savo-karjalaista mölötystä kestä kuunnella, korvat puhkeaa ja järki lähtee  🙉

Väitätkö, että finglish eli pissiskieli olisi fiksumpaa?

Vierailija
40/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut saisi muuttamaan Itä-Suomeen ihan vain sieltä löytyvä vakituinen työpaikka.

Olen kotoisin Länsi-Suomesta ja viettänyt suurimman osan elämääni maamme länsi- ja eteläosissa. Vasta viime vuosina olen viettänyt enemmän aikaa idässä, tarkemmin sanottuna Pohjois-Karjalassa. Kyllä minä tietyllä tavalla tunnen henkisesti kuuluvani enemmän sinne kuin tänne länteen - jotenkin mentaliteetti vain tuntuu siellä läheisemmältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi