Ärsyttääkö ketään muuta etuajassa tulevat vieraat?
Yhdet tutut tulee aina etuajassa kylään. Arkena vaikka tietävät että me olaan kotona n klo 17.00, ja on sovittu että vieraat tulee klo 18.00, niin nämä tulevat aina klo 17.15-17.30.
Ärsyttää kun ei ehdi yhtään " hengähtää" , ja vieraiden aikana pitää hoitaa kaikki valmistelut.
Kommentit (12)
Meillä hätähousut pääsevät siivoamaan.
se on tosi epäkohtelista, paljon epäkohteliaampaa ku myöhästyminen
Mun mies saattaisi tehdä tuota.
Teidän täytyy vaan tästä lähtien sopia se vierailuaika myöhemmäksi. SSiis jos teille sopisi klo 18 niin sovitte 18.30 tai 19.
tulee kyttäämään jätämmekö siivoukset ym viime tippaan. Nyt osaan jo varautua, sovin ajan tunnin myöhäsempään kun meille passaa. Ja jos olen silti vasta laittelemassa tarjottavia kun tulee, pyydän avuksi tekemään sallaattia tms.
suuntaan tai toiseen - epäkohteliasta!
Mutta vielä enemmän ärsyttää meidän yksi ystäväperhe, joka saattaa tulla 30 min etuajassa, tunnin myöhässä tai milloin vaan siltä väliltä. Eivätkä ikinä varoita! Mutta muuten ihania ihmisiä, joten ei olla tuosta purnattu.
Mä olen itse yleensä etuajassa odottamassa, että vieraat tulee. Jos esim. sovittu klo 17, niin puolelta on meillä kaikki valmiina. Mua ärsyttää, että jos vieraat tuleekin tunnin myöhässä, niin me ollaan odotettu jo 1,5 tuntia!
puoli tuntia etuajassa, itse olisi siinä kohtaa tyypillisesti suihkussa tai tekemässä jotain viimehetken järjestelyä.
Minä tykkään muutenkin yllätysvierailuista ym. Ystäväni kun eivät tule meille tekemään tupatarkastusta, niin en osaa ottaa pulttia siitä, että näkevät kotimme tai minut " keskeneräisenä" .
Pienten lasten kanssa varsinkin tuo ajoittaminen voi olla vaikeaa. Mieluummin tulisivat etuajassa kuin kunnolla myöhässä niin, että ei ehditä kunnolla syödä ja istua iltaa ennen kuin pitää jo alkaa muksuja nukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
puoli tuntia etuajassa, itse olisi siinä kohtaa tyypillisesti suihkussa tai tekemässä jotain viimehetken järjestelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi tuppautui kerran kaks tuntia etuajassa sovitusta, sit vielä suuttui kun oltiin vähän nihkeitä... vauva oli valvottanut yöllä ja oltiin just noustu ylös, olipa tosi kiva vastaanottaa vieraita.