Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette saaneet suoliston kuntoon?

Vierailija
04.05.2024 |

Mulla on jatkuvasti ongelmia sen kanssa :(

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä, mikä oireilusi aiheuttaa.

Minulla todettiin vuosi sitten cu, ja sen jälkeen on kortisoni + jatkuva lääkitys tullut tutuksi. Silti suoli oireilee ja laskee elämänlaatua tosi paljon.

Meni pitkään, ennen kuin ymmärsin olevani oikeasti sairas ja tarvitsevani lääkityksen. Erinäköistä oireilua kun on ollut vuosia. Vältin mm. maitotuotteita, ruista ja välillä kaikkia viljoja, palkokasveja ja kaalta, mutta kun suolessa on krooninen tulehdus, ei tuollaiset keinot auta. Taisin jopa pahentaa sairauttani viivyttelemällä kotikonstien varassa.

Sinuna menisin lääkäriin, kertoisin oireet js pyytäisin vähintään verikokeita ja ulostenäytteen tutkimista.

Vierailija
22/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsiöljy pois, liika muukin rasva pois, sokeri minimiin, vehnä pois. Voila! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin salaatin jamkasvisten syönnin. Viikon päästä suolistoni toimi hyvin.

Vierailija
24/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni annos alkoholia silloin tällöin. En tiedä onko syynä sen rentouttava vaikutus vai itse alkoholi. Ei väkeviä raakana vaan olut, siideri tai raaka alkoholi sekoitettuna vaikka mehuun.

Vierailija
25/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod-kuuri löi kerran suolen 8 päiväksi juntturaan. Luulin kuolevani. Vatsaa sattui niin että piti pyöriä lattialla.

Vierailija
26/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipoo itse täysjyväjauhoista ja lisää erilaisia leseitä sinne. Paljon on erilaisia kuitupitoisia jauhoja kuten https://www.hirvelan.fi/kaurakuitunen           69% ravintokuituja.  Jota voi sekoittaa mihinkä vain.

Vuonna 2005 kehitimme noin 70% kaurakuitua sisältävän kuitulisän. Kaurakuitunen on ollut maamme suurimpien ruokakauppaketjujen valikoimissa  pian kaksikymmentä vuotta. Kaurakuitusesta olemme vuosien aikana saaneet kirjaimellisesti satoja yhteydenottoja asiakkailtamme, jotka ovat kokeneet Kaurakuitusen muuttaneen heidän elämänlaatuaan merkittävästi.

Ruisleivät vaan ostan ja katson niistäkin kuitupitoisempia. Sokerituotteet minimiin ja vähän käytän leivonnassa hunajaa tai vaahterasiirappia.

Vierailija
27/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visiblin on hyvä, mutta siitä  60% on sokeria. Joten maksat sokerista kovaa kilohintaa. Urtegramin psyllium on samaa psylliumia, mutta ilman sokeria. Pussi maksaa noin 5 euroa ja mulla riittää puoli teelusikallista aamuisin. Lisäksi välttelen sokeria ja juon vettä muiden juomien sijaan.

Vierailija
29/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just mietin samaa. Mulla joku semi ärtyvä suoli eli oireilee välillä. Vatsa on joko kovalla tai löysällä. Tota visiblinia itse miettinyt että auttaako? Sen kanssa täytyy kai muistaa juoda paljon vettä ja siinä on mulla petraamista. Ennen join aina vähintään 2 litraa päivässä mutta nyt kiireiden myötä on jäänyt ja siksi ettei pääse vessaan kovin usein.

Visiblin on vain psylliumkuitua jota myydään tuolla nimellä kalliilla. Sitä saa paljon halvemmalla muualta. Psylliumia kannattaa käyttää siten, että laittaa pari ruokalusikallista hyytymään vesilasiin ja sitten ottaa siitä teelusikallisen aina aterian yhteydessä. 

Vierailija
30/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visiblin 

Eli voi vetää sipsiä, karkkia, pizzaa, kaljaa, lihapiirakoita ja jäätelöä ja yksi valmiste korjaa kaiken?

Vierailija
31/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin ja alkoholin välttäminen ja stressin vähentäminen toimivat minulla parhaiten. Lisäksi sain ärtyneeseen suoleeni apua gluteenittomasta ja maidottomasta ruokavaliosta. En myöskään syö punaista lihaa. Jokaisen vatsa toki sietää eri asioita. FODMAP-ruokavaliota voi kokeilla.

Vierailija
32/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosia ongelmana jatkuva ripuli ja kokeilin varmaan kaikkea. Paras tulos tuli kun otan aamuisin ja illalla maitohappobakteeri- ja ternimaito kapseleita.

Vierailija
33/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri pois, kasviksia tilalle. 

Ne vasta turvottavatkin

Vierailija
34/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visiblin 

Oletko tutkinut tuoteselostetta? Visiblibnissä on todella paljon sokeria ja siinä kevytversiossa jotain makeutusainetta, mikä ei ole hyväksi suolistolle. Miksi ei voi edes kuituvalmistetta tehdä ilman ihan turhaa makeutusta?  Ostan terveyskaupasta pelkkää psylliumia, samaa ainetta ilman sokeria. 

Vierailija
35/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressin vähentäminen.

Syömiskertojen vähentäminen ja välin pidentäminen. 

Tämähän on vielä pahempi ainakin mulla?! Jos pidennän syömisväliä, niin syön kuin hevonen ja kärsin ensin turvotuksesta ja myöhemmin ummetuksesta.

Vierailija
36/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistoni on rauhoittunut jättämällä gluteenin ja maidon pois. Hapatettuja tuotteita suolisto saattaa kestää paremmin. Luonnollisesti vältän sokeria, lisäaineita, huonoja ja kemiallisesti käsiteltyjä rasvoja.

Luonnollisessa muodossa oleva ruoka on keholle hyödyllisempää kuin paljon prosessoitu. Monipuolisesti kasviksia. 

Vierailija
37/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stressin vähentäminen.

Syömiskertojen vähentäminen ja välin pidentäminen. 

Päin vastoin pitkät ruokailuvälit ja suuret annoskoot ovat epäterveellisiä. Suosin itse pieniä annoskokoja ja useamman kerran päivässä elimistö ja aineenvaihdunta toimii paremmin.

Ok, sulla toimii tuo jatkuva pienten annosten syöminen. Ei se kuitenkaan tarkoita, että se olisi se terveellisin tapa. Pitkät ruokailuvälit eivät suinkaan tarkoita suuria annoskokoja, ruuan sisältö merkkaa, ei määrä.

Vierailija
38/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visiblin 

Hoitaa vain oireita, ei syytä.

Vierailija
39/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duphalac, saa apteekista.

Vierailija
40/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just mietin samaa. Mulla joku semi ärtyvä suoli eli oireilee välillä. Vatsa on joko kovalla tai löysällä. Tota visiblinia itse miettinyt että auttaako? Sen kanssa täytyy kai muistaa juoda paljon vettä ja siinä on mulla petraamista. Ennen join aina vähintään 2 litraa päivässä mutta nyt kiireiden myötä on jäänyt ja siksi ettei pääse vessaan kovin usein.

Visiblin on vain psylliumkuitua jota myydään tuolla nimellä kalliilla. Sitä saa paljon halvemmalla muualta. Psylliumia kannattaa käyttää siten, että laittaa pari ruokalusikallista hyytymään vesilasiin ja sitten ottaa siitä teelusikallisen aina aterian yhteydessä. 

Tai chian siemeniä. 3 teelusikallista veteen juomalasiin sekoitettuna, annetaan hyytyä muutama tunti ja siiten juodaan. Muistuttaa sammalon kutua, mutta sitä ei kannata ajatella 😊