Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa huomasit menettäneesi pelin painon suhteen?

Vierailija
04.05.2024 |

Mistä arvelet sen johtuvan?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

synnyin lihavana ja sellaiseksi jäin :(

Se on ruokavaliosta kiinni.

Niin onhan se köyhyyskin oma valinta

Se on kirjaimellisesti ranneliikkeestäsi kiinni. Koko ikänsä ylipainoiset on täysin sokeita sille miten paljon he syö. Kotona ne annoskoot on opittu. Vauvat ei ole ylipainoisia. Lapset syöttää lihaviksi heidän vanhemmat. Kukaan ei synny ylipainoisena, mutta se ruokasokeus opitaan kotona ja myös suoliston bakteerikannan pilaaminen.

Se on kirjaimellisesti ranneliikkeestäsi kiinni. Koko ikänsä köyhät ovat täysin sokeita sille miten paljon he kuluttavat rahaa. Kotona ja koulussa ne rahankäytön ja rahan saamisen perusteet on opittu. Vauvat ei ole köyhiä e

Köyhällä on kulutusvelkaa mutta lihavalla ei ole ihravelkaa. Tiedät että olen oikeassa. Anna suuttumuksen laantua ja kun lopetat itsellesi valehtelun niin tulostakin alkaa syntyä.

Vierailija
22/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kirjaimellisesti ranneliikkeestäsi kiinni. Koko ikänsä ylipainoiset on täysin sokeita sille miten paljon he syö. Kotona ne annoskoot on opittu. Vauvat ei ole ylipainoisia. Lapset syöttää lihaviksi heidän vanhemmat. Kukaan ei synny ylipainoisena, mutta se ruokasokeus opitaan kotona ja myös suoliston bakteerikannan pilaaminen.

Se on kirjaimellisesti ranneliikkeestäsi kiinni. Koko ikänsä köyhät ovat täysin sokeita sille miten paljon he kuluttavat rahaa. Kotona ja koulussa ne rahankäytön ja rahan saamisen perusteet on opittu. Vauvat ei ole köyhiä e

Laskuja ei kannata itse koskaan maksaa. Antaa vanhemmille ja valehtelee että rahaa ei ole. Sitten säästyy rahaa.

Kaikki kannattaa aina antaa muiden maksettavaksi, niin se on oikeastaan köyhälle ainoa keino laittaa rahaa sivuun sukanvarteen. Ja alkoholia ei kannata käyttää myöskään ja jos polttaa, niin kerää tumpeista puruja ja ostaa vain paperia sätkiä varten. Säästyy tosi paljon rahaa.

Itse jos palkan jälkeen alkaa maksamaan laskuja ja vuokrat, niin ei jää mitään säästöön. Se on vissi köyhillä.

Laittaa vanhemmat ja sukulaiset maksamaan laskut tai kaverit. Voi lupautua tekemään siivouksen tai jonkun vastapalveluksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystarkastuksen jälkeen eläkkeelle jäätyäni tajusin ettei se pidä paikkaansa, että kilojen kuuluukin lisääntyä iän myötä ja ymmärsin myös ettei peliä ole vielä menetetty kilojen ja terveystarkastuksessa todettujen huonojen veri- ym. arvojen suhteen. Aloin pudottamaan kiloja elämäntaparemontilla 1,5 -2 kiloa kuukaudessa ja 12 kuukauden kuluttua olin suurin piirtein niissä mitoissa mitä olin n. 35-vuotiaana, sokeri- ja kolestroliarvotkin sain kohdalleen ilman lääkehoitoa. Painon pudotuksen myötä tekemäni ruokavaliomuutokset ovat pysyviä. Saavutettuani tavoitepainoni aloin lisäämään lihasvoimaani kuntosalitreeneillä ja lisäksi kävelen n. 8000-10000 askelta 5-6 päivänä viikossa. 

Vierailija
24/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tuli ikää 30 v ja raskaus. Raskauskilot ei lähde millään, ennen olen aina ollut luonnostaan alipainon rajalla. 

Liikun 5 x viikossa ja syön terveellisemmin kuin koskaan ennen raskautta, en juo alkoholia enkä syö herkkuja. Ennen raskautta pystyin syömään mitä tahansa lihomatta. Joku hormonaalinen muutos tässä on tapahtunut. Aion kyllä jatkaa laihduttamista, mutta on ollut järkytys huomata, että enää ei voi syödä kuin alle puolet siitä, mitä pystyi ennen raskautta syömään. 

Vähän epäilen ruokasi "terveellisyyttä"

Vierailija
25/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kirjaimellisesti ranneliikkeestäsi kiinni. Koko ikänsä köyhät ovat täysin sokeita sille miten paljon he kuluttavat rahaa. Kotona ja koulussa ne rahankäytön ja rahan sa

Köyhällä on kulutusvelkaa mutta lihavalla ei ole ihravelkaa. Tiedät että olen oikeassa. Anna suuttumuksen laantua ja kun lopetat itsellesi valehtelun niin tulostakin alkaa syntyä.

Kuten toivottavasti jo hoksasit, köyhyysesimerkki osoittaa sitä aikaisemman kommenttisi vääräksi.  Voit toki tuudittautua "oikeassa" olemiseen niin paljon kuin vain haluat, mutta todellisuudessa fakta on se että sinä et tiedä minkä takia joku on lihava ja joku ei. Lihavuus ei kerro ihmisen terveydestä yhtään mitään. Toisaalta voisi ajatella että lihava on jopa terveempi kuin laiha, koska evoluution saatossa ihmisen geenit on ohjattu siihen että ruoasta otetaan kaikki mahdollinen hyöty irti ja saadusta energiasta ei luovuta koska seuraavasta ruoasta ei ole tietoa. Nykyinen ruoanpaljous ja istumatyöt ovat ihmisen keholle täysin vieras asia. 

Lihavaksi haukkuminen, toisten ruoan tai liikunnan kommentointi tai toisten kommentointi ylipäänsä ei satatvarmasti auta yhtään ketään laihtumaan. Ihmettelen ihmisten pakkomielteitä kommentoida toisten ihmisten asioita joilla ei ole mitään vaikutusta kommentoijien omaan elämään.

Vierailija
26/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tuli ikää 30 v ja raskaus. Raskauskilot ei lähde millään, ennen olen aina ollut luonnostaan alipainon rajalla. 

Liikun 5 x viikossa ja syön terveellisemmin kuin koskaan ennen raskautta, en juo alkoholia enkä syö herkkuja. Ennen raskautta pystyin syömään mitä tahansa lihomatta. Joku hormonaalinen muutos tässä on tapahtunut. Aion kyllä jatkaa laihduttamista, mutta on ollut järkytys huomata, että enää ei voi syödä kuin alle puolet siitä, mitä pystyi ennen raskautta syömään. 

Vähän epäilen ruokasi "terveellisyyttä"

Niinpä. "Terveellisyyden" määritelmiä on nykyisin netti pullollaan. Yleensä niissä pyritään viemään joku yksittäinen asia minimiin tai kielletään se kokonaan.

Tosiasiassa terveellinen ruokavalio tarkoittaa sitä, että siinä on kaikkea riittävästi, mutta mitään ei ole liikaa. Ja kaikella tarkoitan tässä ravintoaineita, en ruoka-aineita.

Vierailija
27/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matala-asteinen tulehdus ja suoliston bakteerikanta sekaisin. Syöt pääosin "perus kotiruokaa"?

Vierailija
28/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä huomannut tuollaista. 175 cm ja 60 kg, sopivasti lihastakin. Ikää 43 ja lapsiakin 4.

Vierailija
29/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tuntuma, koen olleeni lihava aina, vaikka valokuvista näen, että kokemus on ollut virheellinen. Nyt ikää ja lääkkeitä. Osassa maininta sivuoireista laihtuminen tai painon nousu, arvataanko kumpi toteutui 😂

Vierailija
30/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni vauva on pullukka pelkällä maidon juonnilla. Tämä oli ainakin itselleni yllätys, kun itse olen alipainoinen, mutta vauva oli pullukka. Sama juttu jatkunut, lapsi on edelleen pyöreä, syö samaa ruokaa kuin muut, itse yhä hoikka. Veikkaan geenejä syyksi.

Vierailija
31/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt ei ole tervettä, että voi syödä kuinka paljon tahansa, ja mitä tahansa, mutta pysyy silti hoikkana. Ruoansulatuksessa jokin ongelma, joka aiheuttaa huonon hyötysuhteen. Nämä lähtee ekana, jos ruoasta tulee oikeasti pulaa.

Vierailija
32/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesessä tilasin tuttujen kanssa käydessäni vain salaatin.kotiin päästyäni ahmin kymmenen lihapiirakkaa.

Vierailija
33/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesessä tilasin tuttujen kanssa käydessäni vain salaatin.kotiin päästyäni ahmin kymmenen lihapiirakkaa.

Minä kykenen syömään 15 lihapiirakkaa yhdeltä istumalta. Se vie noin 20 min.

En ole ylipainoinen. Olen härkämäinen.

Vierailija
34/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kirjaimellisesti ranneliikkeestäsi kiinni. Koko ikänsä köyhät ovat täysin sokeita sille miten paljon he kuluttavat rahaa. Kotona ja koulussa ne rahankäytön ja rahan sa

Suomi on pullollaan sun kaltaisia yrittäjiä. 

Vierailija
35/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni vauva on pullukka pelkällä maidon juonnilla. Tämä oli ainakin itselleni yllätys, kun itse olen alipainoinen, mutta vauva oli pullukka. Sama juttu jatkunut, lapsi on edelleen pyöreä, syö samaa ruokaa kuin muut, itse yhä

Lapsen pyöreys kyllä häviää ja hoikan geenit alkavat näkymään, ellet itse syötä lastasi sairaaksi. Olin itsekin pullukka kolmeen ikävuoteen saakka, mutta siitä eteen päin ollut aina alipainoinen tai alipainon rajoilla, vaikka syön runsaasti.

Vierailija
36/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on - valintoja.

Vierailija
37/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kirjaimellisesti ranneliikkeestäsi kiinni. Koko ikänsä köyhät ovat täysin sokeita sille miten paljon he kuluttavat ra

Muutoin samaa mieltä paitsi siitä, ettei asia liity muihin. Lähes kaikki elintasosairaudet liittyvät ylipainoon. Tämän myötä me - ihan kaikki - maksamme holtittomasti siitä, että itsensä läskiksi syöneet sairastavat jatkuvasti.

Vierailija
38/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä täysin menettänyt peliä, 163cm ja 57-58kg. Mutta 40v täytettyäni olen huomannut, etten voi enää syödä yhtä huolettomasti kuin ennen. Välillä paino on helpompi pitää ja välillä tuntuu, että läskit lisääntyy, vaikka tekisi mitä.

Vierailija
39/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahan burnoutin jälkeen seuranneina kahtena masennuksen vuosikymmenenä paino nousi yli sataan kiloon, pahimmillaan 120 kiloon. Monen mutkan ja terapian kautta voin nyt paremmin, ja paino on lähtenyt laskuun terveellisen ruoan ja liikunnan avulla. 25 kiloa läskiä on jo sulatettu, loput kymmenen uskon saavani pois tämän vuoden aikana. Olo on kuin aikakoneessa, tuntuu kuin kilojen myötä karisisi myös ikää pois, askel niin paljon kevyempi.

Vierailija
40/46 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pikkuhiljaa. Olen lihavampi kuin koskaan nyt viisikymppisenä. Osaan laihduttaa, mutta kun ne kilot tulee aina takaisin 2-3 vuoden sisällä korkojen kera. 

Toisaalta paino/kroppa ei ole koskaan ollut elämäni keskiössä. Pitäisi ehkä enemmän olla. Olen monella muulla sektorilla hyvä ja reipas ihminen. Joillekin painonhallinta on helpompaa, toiset on taas muuten hyviä ja ahkeria ihmisiä. Ihan samalla tavalla voisin sanoa, että "mikä tossa matikassa on niin vaikeaa", kun joku ei ole siinä hyvä. Meillä on erilaisia taipumuksia, toiset asiat on helpompia kuin toiset. Jokainen voi tsempata omissa heikkouksissa, mutta turhaa on myöskään paheksua toisen heikkouksia, jos ei ole toisen päässä elämäänsä elänyt. Ajattelen omalta kohdalta aina, että olen monessa asiassa ihan virallisestikin lahjakas, tasainen ja iloinen persoona. Mutta heikkouteni on kroppani ja iän myötä terveydenylläpito. 

Ja kyllä, olen taas kerran yrittämässä muutosta. Tällä kertaa en enää unelmoi siitä bikinikropasta vaan hitaasta muutoksesta. Tavoite on saada 15kg pois tämän vuoden aikana. Ennen tuo määrä lähti 2kk:ssa, mutta lopputuloksena vaan olen aina lihonut lisää. Se 15kg ei tee minusta edes normaalipainoista, mutta olen vähemmän ylipainoinen sentään sen jälkeen. Ensi vuonna sitten 10kg lisää ja sitten aletaan lähestyä edes normaalipainon ylärajaa. Toki ei ihan vielä. Mulle riittäisi, jos BMI olisi alle 30, mieluusti lähempänä 25.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi