Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 45-60 v opet/päiväkodin työntekijät haluavat lahjaksi lapsilta?

Vierailija
03.05.2024 |

Kysymys otsikossa. Mitkä olisivat parhaita lahjoja lapsilta? Enkä kaipaa nyt vastaukseksi, ettei mitään, kun halutaan antaa joku kohtuullinen lahja.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ässä-arpa + suklaalevy. Teetä, kahvia, servettejä... Mulla toimii aina. 😊

T. Täti 49 vee

En ymmärrä miksi kukaan haluaa servettejä, vielä vähemmän ymmärrän miksi kukaan antaa sellaisia lahjaksi. Miksei yhtä lailla wc-paperirulla, tai nenäliinapakkaus? Sen lisäksi etten ainakaan itse servettejä kuluta kuin joskus harvoin juhlissa, niin yleensä saadut servetit on niin tylsiä ettei niitä tule käytettyä.

Vierailija
22/33 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään pysyvää tavaraa ajatellutkaan. Lähinnä mietin osastoa kukat ja herkut. Kannattaako suklaata antaa keväällä lahjaksi?

Ap

Mulle maistuu, mutta nykyään on paljon ruokarajoitteita. Tiedätkö, ettei opettajalla ole laktoosi-intoleranssia/keliakiaa/vegaanista ruokavaliota? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuosina on tullut muutama sellainen lahja, että on puolestani lahjoitettu johonkin luonnonsuojelukohteeseen, esim. Itämeren suojeluun, ja siinä on a) todella lämmittävä ja hyödyllinen lahja sekä b) tunnetaan minut lahjan saajana. Tai pieni lahjakortti paikalliseen jätskikioskiinkin on ollut kiva. Kyllä minua pienet muistamiset myös ilahduttavat.

Tästä tuli mieleen, joskus sain lahjakortin paikalliseen kahvilaan, kortilla sai kahvin ja uunituoreen munkin. Oli kiva 😊

Vierailija
24/33 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty kortti riittää.

Vierailija
25/33 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva/rento aikakauslehden kesäinen numero aloittaa mukavan loman. Sen voi vaikka laittaa rullalle lahjanarulla.

Vierailija
26/33 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrttiruukkuja (basilika, minttu, oregano...)

Vierailija
27/33 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ihana saada ihan sanallinen kiitos ja kuulla, missä on onnistunut! Itse tehdyt kortitkin on kivoja :)

T. Vakaope

Vierailija
28/33 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ässä-arpa + suklaalevy. Teetä, kahvia, servettejä... Mulla toimii aina. 😊

T. Täti 49 vee

Arvat täytyy nykyään ostaa ja lunastaa Veikkauskortille, joten lahjaksi huono idea ja muutenkin kyseessä rahapeli.

Vierailija
29/33 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään pysyvää tavaraa ajatellutkaan. Lähinnä mietin osastoa kukat ja herkut. Kannattaako suklaata antaa keväällä lahjaksi?

Ap

Mulle maistuu, mutta nykyään on paljon ruokarajoitteita. Tiedätkö, ettei opettajalla ole laktoosi-intoleranssia/keliakiaa/vegaanista ruokavaliota? 

Herkut voi helposti laittaa tarjolle taukohuoneeseen, eli tuskin jää happanemaan vaikka oma ope ei tykkäisi. Itse pitäisin lapsen itse tekemästä piirustuksesta tai kortista.

Vierailija
30/33 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Herkut voi helposti laittaa tarjolle taukohuoneeseen, eli tuskin jää happanemaan vaikka oma ope ei tykkäisi. Itse pitäisin lapsen itse tekemästä piirustuksesta tai kortista.

Valtaosa koulun henkilökunnasta jää lomalle, joten herkkuja ei voi jättää muille tarjolle.

Minäkin arvostan eniten itse tehtyjä ja kirjoitettuja kortteja. Myös taimet on kivoja, jos jotain haluaa antaa :)

t. eityisope

Vierailija
31/33 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten itse tekemät kortit ovat ihania. Jouluna sain kortin 1-vuotiaalta, joka oli maalannut itse! Ihanin kortti ikinä ja kunniamaininta vanhemmalle, joka oli antanut lapsen toteuttaa taiteellisia ambitioitaan.

Vaka-ope 45 vee.

Vierailija
32/33 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lahjakortti on mun mielestä paras. Esim lahjakortti just jätskikiskalle, kahvilaan, tms minne vaan. Se tukee alueen yrittäjyyttä ja saa ainakin minut käymään kyseisessä paikassa. Se on yleensä ollut kiva uusi kokemus.

Tykkään myös kukista ja usein istutan ne ruukkuihin heti kotiin tultua. Viime kesänä sain kauniin valkoisen orkidean ja se kesti kauniina terassilla koko kesän. :)

Itse vien myös aina muistamiset lapseni kanssa työskenteleville aikuisille.

T. Vakaope

Vierailija
33/33 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku lahjakortti on mun mielestä paras. Esim lahjakortti just jätskikiskalle, kahvilaan, tms minne vaan. Se tukee alueen yrittäjyyttä ja saa ainakin minut käymään kyseisessä paikassa. Se on yleensä ollut kiva uusi kokemus.

Tykkään myös kukista ja usein istutan ne ruukkuihin heti kotiin tultua. Viime kesänä sain kauniin valkoisen orkidean ja se kesti kauniina terassilla koko kesän. :)

Itse vien myös aina muistamiset lapseni kanssa työskenteleville aikuisille.

T. Vakaope

Onpa kallista ja ahnetta pyytää lahjakortteja.

Ei perheillä tollaiseen ole rahaa. Monta lasta ja jokaisella päiväkodissa joukko aikuisia tekemässä töitä heidän kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi