Onks se joku psykologinen juttu, että lapselta ei millään voisi vähentää vaatetta, vaikka lämpötilat kohoaa?
Ihmettelen vaan, kun tässä pääkaupunkiseudulla mittari näyttää vieläkin 15 astetta, mutta naapurin lapsi (~2-luokkalainen luulen olevan) pihalla yllään pipo, rukkaset, välikausitakki, kurahousut, saappaat. Itse kävin äsken roskiksella t-paidassa, eikä palellut.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Olen pk:ssa töissä ja en voi käsittää sitä, että ilmeisesti parempi, että lapsella on pää märkänä ja huono olo mitä että hänen antaisi olla lyhyen ulkoiluajan ilman sitä paksua villapipoa. Monikaan vanhempi ei ole vielä laittanut ohuempia vaatteita mukaan ja porukka sitten pakottaa ne paksut myssyt ja hanskat kädessä olemaan.
Lyhyt ulkoiluaika on 2+2h eli puolet hoitopäivästä. Meillä päiväkodissa varhaiskasvattaja päätti maanantaina, että pipoa ei tarvita ja kas, korvatulehdushan siitä tuli. Vein toki sairaan lapsen hoitoon, koska jaksaa sitä puolikuntoisenakin siellä leikkiä eikä kuumetta ole.
Mää ainakin vedin toppavaatteet tänään päälle vaikka mittari näytti 17, ulkona verkkareissa tuli kalsa olo, ehkä siksi kun ei ole vielä tottunu vähiin vaatteisiin. M53