Onks se joku psykologinen juttu, että lapselta ei millään voisi vähentää vaatetta, vaikka lämpötilat kohoaa?
Ihmettelen vaan, kun tässä pääkaupunkiseudulla mittari näyttää vieläkin 15 astetta, mutta naapurin lapsi (~2-luokkalainen luulen olevan) pihalla yllään pipo, rukkaset, välikausitakki, kurahousut, saappaat. Itse kävin äsken roskiksella t-paidassa, eikä palellut.
Kommentit (22)
Eiköhän se lapsi itse pue vaattensa
Olen pk:ssa töissä ja en voi käsittää sitä, että ilmeisesti parempi, että lapsella on pää märkänä ja huono olo mitä että hänen antaisi olla lyhyen ulkoiluajan ilman sitä paksua villapipoa. Monikaan vanhempi ei ole vielä laittanut ohuempia vaatteita mukaan ja porukka sitten pakottaa ne paksut myssyt ja hanskat kädessä olemaan.
Taas näitä kurahousujuttuja. Ei kai kukaan järkevä pakota lasta näin lämpimällä kuivalla säällä kurahousuihin ja rukkasiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen pk:ssa töissä ja en voi käsittää sitä, että ilmeisesti parempi, että lapsella on pää märkänä ja huono olo mitä että hänen antaisi olla lyhyen ulkoiluajan ilman sitä paksua villapipoa. Monikaan vanhempi ei ole vielä laittanut ohuempia vaatteita mukaan ja porukka sitten pakottaa ne paksut myssyt ja hanskat kädessä olemaan.
No se vähän johtaa harhaan, kun aamulla voi olla vieläkin lähellä nollaa, iltapäivällä sitten jopa viittätoista. Ei aina mene putkeen vaatteiden valinta.
Esikoululainenkin saattanut aamuviileässä vielä lähteä (kevyt)toppavaatteilla, iltapäivällä onkin melkein hellelukemissa toppavaatteissa ja kurahousut vielä niiden päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se vähän johtaa harhaan, kun aamulla voi olla vieläkin lähellä nollaa, iltapäivällä sitten jopa viittätoista. Ei aina mene putkeen vaatteiden valinta.
Esikoululainenkin saattanut aamuviileässä vielä lähteä (kevyt)toppavaatteilla, iltapäivällä onkin melkein hellelukemissa toppavaatteissa ja kurahousut vielä niiden päällä.
Niinhän se on, mutta ei se ole vaarallista jos sen lapsen antaa iltapäivällä olla ilman sitä paksua pipoa.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä kurahousujuttuja. Ei kai kukaan järkevä pakota lasta näin lämpimällä kuivalla säällä kurahousuihin ja rukkasiin.
Saattaahan pihoilla vielä lumikasoja ja vastaavia märkiä paikkoja olla. Ja kyllä tällainen mielestään järkeväkin tekee välillä virhearviointeja. Esimerkiksi joitakin päiviä sitten olin ihan varma, että lähimetsän polut on vielä märkiä, ja lapset puki kuriksia päälle, mutta siellä olikin ihan kuivaa! Ei kai se maailmanloppu ole, jos joskus turhaan pukevat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina, että onko se oikeasti mahdoton vaiva ottaa sieltä lapsen lokerosta ohuempi pipo, miksi pk:n väki aina väkisin etsii paksuimman mahdollisen?
Toiset lapset palelevat, toiset pärjäävät vähemmillä vaatteilla. Muistan, kun nuorimmainen melkein itki; minun pitäisi sanoa päiväkodin tädeille, että hänellä on kuuma. Oli erittäin lämminverinen lapsi, mutta päiväkodissa hänelle puettiin liikaa vaatteita ulkoiluun. Juttelin ryhmän henkilökunnan kanssa ja he onneksi ymmärsivät .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää, että iltapäivällä lapsille laitetaan kurahousut kun on lämpötila noussut. Tuosta pitäisi tehdä valitus sinne eskariin. Mahtaako olla tottakaan?
Itse olen vilukissa, 15 vähintään kun kesätakki päälle. Täällä on vielä järvet jäässä ja pakkasta öisin. Ahvenia pilkitään,Savustus edessä illan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää, että iltapäivällä lapsille laitetaan kurahousut kun on lämpötila noussut. Tuosta pitäisi tehdä valitus s
Ei kai lämpötilan nousu hetkessä kuivata pihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina, että onko se oikeasti mahdoton vaiva ottaa sieltä lapsen lokerosta ohuempi pipo, miksi pk:n väki aina väkisin etsii paksuimman mahdollisen?
Ei meillä ole vanhemmat tuoneet vaihtoehtoja. Suurimmalla osalla edelleen ne samat paksut pipot ja hanskat kuin talvellakin. Haalari/takki ja housut on sentään aika hyvin jo vaihdettu vähän ohuempaan. Säälitti tänäänkin kun osa lapsista ihan hiestä märkänä ja väsähtäneinä, kun kuuma. Mutta ei, ei saanut antaa olla ilman pipoa vaikka miten yritin puhua järkeä. Maalaisjärki taas jossain.
Ja siis työntekijät pakottaa niitä pipoja pitämään.
Tuo pk:n täti
Vierailija kirjoitti:
Tuo pk:n täti
No miksi sinä et puhu kollegoillesi järkeä?
Muistakaapa vanha viisaus: "Ei lämmin luita riko!"
Vaatetta vain ylle lapsille, ei ole vielä kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pk:n tätiNo miksi sinä et puhu kollegoillesi järkeä?
Miksi sinä et lue vastauksia?
Täällä ainakin on vielä kylmä tuuli.
Lapset liikkuu, he pärjäävät vähemmällä kuin aikuiset ja silti heidät puetaan paksumpiin vaatteisiin. En voi käsittää.
Heh, tää on joku päivähoidon ikiaikainen perinne, pakotetaan käyttämään pipoa lämpimällä säällä.
Jos lapsi on palelevaa sorttia?